Hop til indhold

Mine to ældre hunde kan ikke lide min søsters lille hvalp. Hvad gør jeg?


Roebers
 Share

Recommended Posts

Jeg har to Yorkshire Terrier - tæver på henholdsvis 8 og 10 år. Min søster har nu fået en lille Yorkshire hvalp - også tæve. Vi tog de to ældre damer med hjem for ar besøge den nye lille kusine, men det var bestemt ikke nogen succes. De to store knurrede og snappede ud efter den lille og efter et par timer måtte vi tage hjem, da det ikke blev bedre. Skal vi blot acceptere situationen og fremover ses uden hunde indtil kusinen er blevet voksen? De to store har ingen problemer med voksne hunde. Eller kan vi gøre noget? Vi vil jo helst undgå at den lille bliver bange for større/andre hunde.

Mvh. Christina

Link til indlæg
Del på andre sites

Den lille hoppede rundt og havde nærmest ild i måsen. Det var de to store ikke til og selv om de knurrede og viste tænder, blev den lille ved. Hun forstod vist ikke budskabet. Vi prøvede at lade dem klare det selv, men var selvfølgelig parate til at skride ind, hvis det skulle blive til bid fra de store. De to store har normalt ikke problemer med at omgås andre hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Roebers skrev:

Den lille hoppede rundt og havde nærmest ild i måsen. Det var de to store ikke til og selv om de knurrede og viste tænder, blev den lille ved. Hun forstod vist ikke budskabet. Vi prøvede at lade dem klare det selv, men var selvfølgelig parate til at skride ind, hvis det skulle blive til bid fra de store. De to store har normalt ikke problemer med at omgås andre hunde

Der vil jeg mene at I skulle have bremset den lille og vejledt den fremfor at lade den være en bandit ved de to andre.
Det er ikke skide smart bare at lade stå til og forvente at de selv klarer det når det er første gang de mødes.
Gå en tur sammen og lad være med at lade hundene hilse på turen.
Vær på besøg men hav hvalpen i snor så de gamle kan opsøge hende fremfor at hun drøner rundt som en raket.
Hvis i viser de store at I nok skal tage jer af hvalpen og I ikke forventer at de opdrager den, så tror jeg nok det skal gå.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, Roebers skrev:

1000 tak for hurtig og konstruktivt svar. Det er virkelig brugbart. Jeg ville ønske at jeg havde spurgt til råds inden de mødes første gang, men det lyder som om, at slaget heldigvis ikke er tabt. 
🙂

Nej slaget bør ikke være tabt, men sørg nu for at vise de voksne hunde at I tager jer af hvalpen .
Lad os høre hvordan det går.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...