Hop til indhold

Anskaffelse af hvalp som ældre og enlig


Mettenj
 Share

Recommended Posts

Hej Hunde-Forum 

Måske i kan hjælpe med et par synsvinkler på et dilemma: 

Min fars 11 år gamle labrador, Muffi, måtte desværre aflives, efter en påkørsel, som resulterede i at hun blev lam i benene. 

Han er helt knust over at Muffi kom herfra på den måde. En stor del af hans liv og identitet, var med Muffi som omdrejningspunkt. 

Jeg ved at min far rigtig gerne vil have en anden hund, som kan give ham livskvalitet og omvendt. 

Min far bor alene og er 68 år gammel, han overvejer om han er for gammel til at få anskaffe sig en anden hund/ evt. hvalp. Han er bange for, at han når at dø, før hunden og at hunden skal skifte ejer (hvilket vil blive mig - hans datter, hvis det sker). 

Han er i tvivl om at det er egoistisk og ikke for hundens bedste. Det er jeg også blevet, efter han satte ord på det. 

Er det egoistisk? Eller kan man godt anskaffe sig en ung hund eller hvalp, selvom man jf. statistik kan ske at dø før hunden? Han er ikke syg eller har unormalt skrantende helbred i relation til hans alder. 
 

Bedste hilsener 

Mette 

Redigeret af Mettenj
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se et problem i at din far bør afholde sig fra at få hund. Der findes genplaceringer som kunne være et godt bud. Hunden er lige god selvom den  har nogle år på bagen.  Skulle det ske at din far går væk før hunden så står du jo som overtager.

Jeg ville ikke selv begynde med en hvalp (er også i 60'erne) - men skulle lysten til hund melde sig efter at mine 2 beagler er væk - så ville jeg vælge en genplacering.

Min nu afdøde beagle fik jeg som genplacering da han var 2½ år gammel og det har jeg ikke et øjeblik fortrudt. Jeg nåede at have ham i over 10 år, sammen med de to jeg nu har tilbage.

Hvis din far ellers har et helbred der gør at han kan håndtere det - så ville jeg da gøre det - Det er jo ren win win for både hunden og ham, der er ikke noget som det selskab en hund kan give. Men mit råd er at han vælger en genplacering.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...