Ascha Skrevet December 9, 2008 Rapporter Share Skrevet December 9, 2008 Jeg har lige haft nogle øv dage (det synes jeg sgu altid jeg får i december) hvor jeg bl.a. har tænkt meget over hvilken hund jeg skal have næste gang, hvis jeg overhovedet skal have hund efter Thailo. Det er ikke nemt at skulle indse at det man allerhelst vil have, ikke er noget man kan få. Så nu har jeg set på tibetansk spaniel og næsten besluttet mig for at det må blive sådan en. Og den er der jo ikke meget flatcoat over, kan man sige. Vil bare lige høre om der er andre der har erfaringer med at vælge race med hjernen. Har I prøvet at skulle fravælge en race I virkelig gerne ville have haft, pga. omstændigheder i jeres liv der bare ikke passede?,.... og så skulle jeg lige af med noget selv ynk. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 :ae::ae: Jeg kender det godt. De to gange jeg var i torremollinos i spanien snakkede jeg med en mand i kørestol, han havde en Tosa, gud hvor blev jeg forelsket i den hund:cry: Ja, ja jeg ved godt den er forbudt i DK:blink: Men hvor var den hund dog dejlig! Den havde kun øje for Juan. Men fik den fri var den da noget reseveret...Ja, ja nus mig bare jeg er da ligeglad agtig hund. Hunden var ligeglad med andre hund den kikkede ikke engang når de gik forbi. Den gik ved siden af kørestolen og når han stoppede satte hunden sig. Jeg så den aldrig gå et skridt for langt foran eller bagved fra Juan. Det var en superhund synes jeg:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Er det på grund af plads eller motioneringskrav du ikke synes du kan få en flatcoated? Det er da synd at du sådan skal gå på kompromis :ae: men alle hunde er jo dejlige og når man først få hvalpen hjem, så er den jo den allerdejligste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Jeg er så heldig at mine forhold stemmer overens med mit valg af hund Så jeg kender "heldigvis" ikke til det dilemma du står i :ae: Men hvor ville verden dog se anderledes ud, hvis der bare var lidt flere af din slags :5up: Nu er der så kommet en bemærkning der ligger lige til højrebenet for Nelliken - Undeskyld. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 :ae::ae:Jeg kender det godt. De to gange jeg var i torremollinos i spanien snakkede jeg med en mand i kørestol, han havde en Tosa, gud hvor blev jeg forelsket i den hund:cry: Ja, ja jeg ved godt den er forbudt i DK:blink: Men hvor var den hund dog dejlig! Den havde kun øje for Juan. Men fik den fri var den da noget reseveret...Ja, ja nus mig bare jeg er da ligeglad agtig hund. Hunden var ligeglad med andre hund den kikkede ikke engang når de gik forbi. Den gik ved siden af kørestolen og når han stoppede satte hunden sig. Jeg så den aldrig gå et skridt for langt foran eller bagved fra Juan. Det var en superhund synes jeg:lun: Kender det godt, at man møder en hund der går lige i hjertet på en. Den hund du beskriver lyder også til at være en dejlig hund men hvad tror du Lexus ville sige til at dele hjem med sådan en fætter?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Hvad er det præcist fordelene ved en tibetansk spaniel er frem for en flatcoat Du er da lige afhængig Hvis det handler om at din mor skal kunne gå med den, så må du jo bare lære den at gå ordentligt :blink: Nej, seriøst, jeg tror altså ikke at du vil trives med en tibetansk spaniel i forhold til en flatcoat!! Jeg har set dig falde fuldstændig i svime når vi er ude og gå og der kommer en Ascha-hund, så selvfølgelig er det sådan en du skal have!! Og du har da alle forudsætninger for at få den til at lære at gå pænt osv. Det er muligt at motionsbehovet er større, men jeg kender altså ikke nogen der som dig i den grad går op i hundens behov og sørger for at den er velmotioneret og velstimuleret, så hvis du sørger for at gå efter de linier der ikke er airheads så vil jeg mene, at du af alle er den rette til en flatcoat!! Så væk med de dumme tanker og begynd dit forarbejde :ae: :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Hvad er det præcist fordelene ved en tibetansk spaniel er frem for en flatcoat Du er da lige afhængig Hvis det handler om at din mor skal kunne gå med den, så må du jo bare lære den at gå ordentligt :blink: Nej, seriøst, jeg tror altså ikke at du vil trives med en tibetansk spaniel i forhold til en flatcoat!! Jeg har set dig falde fuldstændig i svime når vi er ude og gå og der kommer en Ascha-hund, så selvfølgelig er det sådan en du skal have!! Og du har da alle forudsætninger for at få den til at lære at gå pænt osv. Det er muligt at motionsbehovet er større, men jeg kender altså ikke nogen der som dig i den grad går op i hundens behov og sørger for at den er velmotioneret og velstimuleret, så hvis du sørger for at gå efter de linier der ikke er airheads så vil jeg mene, at du af alle er den rette til en flatcoat!! Så væk med de dumme tanker og begynd dit forarbejde :ae: :blink: Jaaaa Inge - hør efter Annette :ae: Og så har du en hundesitter i byen, hvis du har brug for det :blink: Lige meget om jeg får hund eller ej, så er der plads til een ekstra i mit hjem, hvis det bliver nødvendigt en dag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Kender det godt, at man møder en hund der går lige i hjertet på en. Den hund du beskriver lyder også til at være en dejlig hund men hvad tror du Lexus ville sige til at dele hjem med sådan en fætter?. Jeg tror ikke lexus ville bryde sig mon en tosa de er ikke sociale og gidder ikke andre hunde efter hvad juan fortalte. Men jeg har jo heldigvis ddben jeg er helt bidt af:blink: generelt er tosa jo ikke en særlig venlig hund. Juan havde ham jo som beskyttelseshund, og når jeg bruger hovedet er det heller ikke en race jeg ville turde at have. Men lige DEN hund var gudeskøn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Jeg vil sige som Nonette: Hvad i h****** vil du med en tibetansk spaniel????? Selvynk er OK, det skal der også være plads til, men hvordan kom du fra en Flatter til denne race? Hvis det er din mor som hundepasser du tænker på (og det synes jeg er en rigtig god ting) så vil en flatter pga sin størrelse kunne give hende noget at støtte sig til, hvis behovet er der, den skal ikke løftes og hun kan lære at styre/kontrollere den med stemmen. De handicappede personer jeg eksaminerer med deres servicehunde har ofte KUN stemmen at styre hunden med og det går fint. Så bare se at komme i gang med at søge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Er det på grund af plads eller motioneringskrav du ikke synes du kan få en flatcoated? Jeg har i øjeblikket min mor til at se efter hunden en del at den tid jeg er på arbejde men hun er 77 år (dog stadig meget adræt) men skal selvfølgelig ikke stolpe rundt med så stor en hund om måske 5 år. Der kommer nok også en dag hvor jeg står uden hende og så vil jeg helst ikke være for afhængig af at andre skal passe min hund. Flatten er ikke egnet til at være alene i 8½ time og det er nok noget min fremtidige hund må finde sig i, ihvertfald nogle dage. Desuden ved jeg at jeg kommer til at hænge med rø... i vandskorpen mht. aktivering, de dage jeg arbejder. Det er da synd at du sådan skal gå på kompromis :ae: men alle hunde er jo dejlige og når man først få hvalpen hjem, så er den jo den allerdejligste Selvfølgelig vil jeg da komme til at holde af hvilken som helst hund. Det er bare lidt ærgerligt at de ting jeg holder af, ved at have hund, ikke lige passer med selskabsracerne, af de selvstændige typer. Den er svær at synke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Jeg har i øjeblikket min mor til at se efter hunden en del at den tid jeg er på arbejde men hun er 77 år (dog stadig meget adræt) men skal selvfølgelig ikke stolpe rundt med så stor en hund om måske 5 år. Der kommer nok også en dag hvor jeg står uden hende og så vil jeg helst ikke være for afhængig af at andre skal passe min hund. Flatten er ikke egnet til at være alene i 8½ time og det er nok noget min fremtidige hund må finde sig i, ihvertfald nogle dage. Desuden ved jeg at jeg kommer til at hænge med rø... i vandskorpen mht. aktivering, de dage jeg arbejder. Selvfølgelig vil jeg da komme til at holde af hvilken som helst hund. Det er bare lidt ærgerligt at de ting jeg holder af, ved at have hund, ikke lige passer med selskabsracerne, af de selvstændige typer. Den er svær at synke. Så la vær at synke! Det må da kunne lade sig gøre at udveksle noget pasning i dit område? Op med mundvigene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Jeg har i øjeblikket min mor til at se efter hunden en del at den tid jeg er på arbejde men hun er 77 år (dog stadig meget adræt) men skal selvfølgelig ikke stolpe rundt med så stor en hund om måske 5 år. Der kommer nok også en dag hvor jeg står uden hende og så vil jeg helst ikke være for afhængig af at andre skal passe min hund. Flatten er ikke egnet til at være alene i 8½ time og det er nok noget min fremtidige hund må finde sig i, ihvertfald nogle dage. Desuden ved jeg at jeg kommer til at hænge med rø... i vandskorpen mht. aktivering, de dage jeg arbejder. Visse vasse du Hvis du undgår airheads-flatterne så kan den sgu godt affinde sig med at slappe lidt mere af nogle dage!!! Og hvis du får pasningsproblemer, så flytter du da bare lidt tættere på, så skal jeg nok snuppe den Eller vi mødes på midten i Geel Skov og så tager jeg den med hjem. :5up: Du skal simpelthen ikke bilde mig ind at flatteren har sværere ved at være alene hjemme end så mange andre hunde! Hvis den generelt er velaktiveret og velmotioneret så har den det sgu bedre en hovedparten af Danmarks hundebestand!!! Selvfølgelig vil jeg da komme til at holde af hvilken som helst hund. Det er bare lidt ærgerligt at de ting jeg holder af, ved at have hund, ikke lige passer med selskabsracerne, af de selvstændige typer. Den er svær at synke. Så stopper du!!!! Du skal sgu ha' den flatter, det er den du helst vil have og så vil du også have et større engagement i den!! BASTA!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Tanten vil bare lige hviske, at da hun passede Flatter i en kennel, var de stille og rolige hunde, der med den rette prægning kan det samme som alle andre. Altså lærer at gå pænt og stille, tage hensyn til menneskerne og være alene hjemme.......... jeg daffer ud igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissRiie Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Nu skulle jeg rigtig have haft en flatter, istedet for Rico, men vil bare sige. Ja, de skal have meget aktivering, men det kan man altså også, "vende" dem af med. Rico bliver gået med en gang om dagen (collie/japansk spids), og kommer ellers ud i haven, når han skal tisse. Min gamle (golden retriever), kom kun ud i haven. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om du har en have, men hvis du ikke har, kan jeg godt se, det bliver lidt svært. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Jeg har i øjeblikket min mor til at se efter hunden en del at den tid jeg er på arbejde men hun er 77 år (dog stadig meget adræt) men skal selvfølgelig ikke stolpe rundt med så stor en hund om måske 5 år. Der kommer nok også en dag hvor jeg står uden hende og så vil jeg helst ikke være for afhængig af at andre skal passe min hund. Flatten er ikke egnet til at være alene i 8½ time og det er nok noget min fremtidige hund må finde sig i, ihvertfald nogle dage. Desuden ved jeg at jeg kommer til at hænge med rø... i vandskorpen mht. aktivering, de dage jeg arbejder. Selvfølgelig vil jeg da komme til at holde af hvilken som helst hund. Det er bare lidt ærgerligt at de ting jeg holder af, ved at have hund, ikke lige passer med selskabsracerne, af de selvstændige typer. Den er svær at synke. Du sender da bare flatten på luksusferie hos lexus de dage du er væk i mange timer:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Tanten vil bare lige hviske, at da hun passede Flatter i en kennel, var de stille og rolige hunde, der med den rette prægning kan det samme som alle andre. Altså lærer at gå pænt og stille, tage hensyn til menneskerne og være alene hjemme.......... jeg daffer ud igen Det ved Ascha godt, for hunde-Ascha var også sådan :blink: Så det er noget værre pjat hun er ude i her!!! :blink: Men det er da godt at tankerne om hvad hun kan tilbyde hunden er der, bare det ikke tager overhånd :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Nu skulle jeg rigtig have haft en flatter, istedet for Rico, men vil bare sige. Ja, de skal have meget aktivering, men det kan man altså også, "vende" dem af med. Rico bliver gået med en gang om dagen (collie/japansk spids), og kommer ellers ud i haven, når han skal tisse. Min gamle (golden retriever), kom kun ud i haven. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om du har en have, men hvis du ikke har, kan jeg godt se, det bliver lidt svært. Det der holder ikke i Aschas verden, det kan jeg lige så godt sige dig med det samme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Du sender da bare flatten på luksusferie hos lexus de dage du er væk i mange timer:blink: Naaah, den skal da hjem til Noomi Og vi bor også bare tættere på æv-bæv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissRiie Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Det der holder ikke i Aschas verden, det kan jeg lige så godt sige dig med det samme. Ja okay . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Nu fik I mig sgu til at tude. Hvor er I søde allesammen. Men jeg havde nok håbet på lidt støtte til at nøjes med en hund der ville give mig færre bekymringer i fremtiden. Jeg ved hvordan jeg har det, især med det dèr alene hjemme noget. Jeg arbejder jo om aftenen og da ville jeg nemt kunne have en lille hund med på arbejde i en transportkasse. Eller jeg kunne have to, så de havde lidt selskab. Selvfølgelig ville det kunne lade sig gøre med en flatter men den ville blive årsag til dårlig samvittighed hele tiden. Og det ved jeg ikke om jeg orker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Jeg forstår så ikke helt, at man kan have det sådan, at det kun er én race, der duer. Selvfølgelig er der racer, der ikke duer til én, men der må være mere end én race, man kan matche med. Er det pga. udseendet eller egenskaberne? Selv har jeg det sådan, at jeg faktisk ikke engang er sikker på, at jeg vil have en Norfolk igen, for jeg er bange for at komme til at "lede efter" Stasia i den nye hund, hvis den ligner hende for meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Nu fik I mig sgu til at tude. Hvor er I søde allesammen. Men jeg havde nok håbet på lidt støtte til at nøjes med en hund der ville give mig færre bekymringer i fremtiden. Jeg ved hvordan jeg har det, især med det dèr alene hjemme noget. Jeg arbejder jo om aftenen og da ville jeg nemt kunne have en lille hund med på arbejde i en transportkasse. Eller jeg kunne have to, så de havde lidt selskab. Selvfølgelig ville det kunne lade sig gøre med en flatter men den ville blive årsag til dårlig samvittighed hele tiden. Og det ved jeg ikke om jeg orker. Du får altså ikke støtte fra mig til at få en tibetansk spaniel. Beklager!! Du af alle vil da kunne have en flatter og den kan da lige så godt komme med på arbejde som en spaniel Du skal bare købe et lidt større transportbur :blink: Helt ærligt, jeg tror at du vil blive rigtig ked af at nøjes!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Du får altså ikke støtte fra mig til at få en tibetansk spaniel. Beklager!! Du af alle vil da kunne have en flatter og den kan da lige så godt komme med på arbejde som en spaniel Du skal bare købe et lidt større transportbur :blink: Helt ærligt, jeg tror at du vil blive rigtig ked af at nøjes!!! Jeg støtter Nollike:blink::5up:.. selv om hun driller:( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Jeg støtter Nollike:blink::5up:.. selv om hun driller:( Altså jeg vil godt lige pointere, at det indlæg du quotede OVERHOVEDET ikke var drilleri!!! Det var 100% seriøst ment!!! Jeg KAN altså med selv min allerbedste vilje ikke se at det skulle være nemmere med en tibetansk spaniel Men tak for støtten :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Selvfølgelig ville det kunne lade sig gøre med en flatter men den ville blive årsag til dårlig samvittighed hele tiden. Og det ved jeg ikke om jeg orker. Hvis hunden giver dig dårlig samvittighed, så skal du heller ikke have den. Der er da ikke noget der kan æde en mere op en dårlig samvittighed. Men............. ville du ikke kunne få dårlig samvittighed uanset hvilken race hunden er?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts