Hop til indhold

Beagle problemer


Gæst Kanstrup
 Share

Recommended Posts

Gæst Kanstrup

Hej

 

Vi har en Beagle som vi har lidt problemer med.

for det første bider han i alt lige fra borde til nisser til vores hænder når vi leger med ham.

 

Når han så bider eller hopper op flere gange bliver han sat i bryggerset, men der står han bare og hyler og gør og ja, så ender det jo med han kommer ind igen hurtigt fordi det er umuligt at være i huset ellers.

 

Også når han er udenfor gør han, men det har vist noget at gøre med at der er hunde i de omkring liggende haver, men det er stadig et problem da han ikke kan gå der ude længere end 5 min før han gør.

 

Det er vores første Beagle, så vi ved ikke rigtig så meget om den race.

 

Nogle der har haft samme problemer, eller bare kan hjælpe ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til - altid hyggeligt med flere beagler. Jeg har selv to af slagsen.

 

Allerførst, hvor gammel er han?

 

Jeres første problem med at han bider - Hvad gør I lige i situationen når han bider? Du skriver det er i leg, så han er jo nok oppe at køre gætter jeg på.

 

Mht at sætte ham ud i bryggerset, så synes jeg det er en skidt løsning i forhold til at bruge det som noget opdragelse. Det virker jo heller ikke, hvilket du jo selv skriver, for I henter ham fordi han piver/gøer. En beagle er udpræget pack-hound, dvs de har det bedst i en flok. Er der ikke flere hunde er menneskene deres flok. Når I sætter ham i bryggerset, fjerner I ham fra sin trygge flok, og så kalder han på jer.

 

Du skriver at han gøer når han er i haven. Beaglen er foruden en drivende jagthund også en glammende jagthund, dvs de har tendens til at gø. I kan lære ham et signal der for ham betyder at I har anerkendt at han mener der er noget farligt og at I har styr på det. Brug eks "tak for det" eller "vi har styr på det" og følg op med en godbid når han er stille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kanstrup

Hvis man fx skal hen og spise og man går forbi ham, kan han finde på at hoppe og og bide i ærmet eller det nedeste af træjen.

 

Ved godt det bare er fordi han vil lege, men det svært at være i fred hvis han har lyst at lege, det bliver til mange "nej" og "ned".

 

Sevlfølgelig skal han også leges med, men mange her hjemme i huset gider ikke lege med ham fordi han bider hver gang, og det er ikke længere små hvalpebid. (vi er 7 i familien)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kanstrup

Vi går tur me ham, mellem en halv og en hel time, næsten hver dag.

 

Ellers leger vi med ham, når der er tid.

Men han er jo alene hjemme i mange timer fra halv 8 til omkring 15. Men det er der jo også mange andre hunde der er.

 

Ved godt en beagle skal have meget motion, men selv efter en times gåtur kan han stadig være fyldt med energi, også begynder han at hoppe og vil bide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg absolut ingenting om beagler, men en times motion på en hel dag, er langtfra nok til de fleste racer. De fleste hunde trænger til flere aktivitet i løbet af en hel dag.

 

Derudover kan I prøve at lave noget afstressende med ham - fodersøg og hjernegymnastik, der kræver at han skal tænke selv, er rigtig godt :-) Og hvis han er træt, både fysisk og mentalt, tror jeg hans tendens med at bide, vil blive mindre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen.

 

Der er nu gået en uges tid siden sidst.

 

Vi har fulgt jeres råd, og det er blevet bedre med ham. Dog er der stadig det probelm at han gøer ude i haven, Vi siger til ham at det er okay, og giver ham en godbid, men det tager åbenbart lidt ekstar tid at lære ham det.

 

Men det er sket fremskridt og det er jo det vigtigste.

 

Igen, tak for alle svarene

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen.

 

Der er nu gået en uges tid siden sidst.

 

Vi har fulgt jeres råd, og det er blevet bedre med ham. Dog er der stadig det probelm at han gøer ude i haven, Vi siger til ham at det er okay, og giver ham en godbid, men det tager åbenbart lidt ekstar tid at lære ham det.

 

Men det er sket fremskridt og det er jo det vigtigste.

 

Igen, tak for alle svarene

Det lyder da super :5up: Bare klø på, så skal det nok løse sig på et tidspunkt.

 

Evt. kunne I prøve med noget hjernegymnastik for hunde. Det kan måske hjælpe endnu mere på hans gø-problem.

I kan købe masser af aktiveringslegetøj i forskellige dyrehandlere eller på nettet. I kan også søge på google og lade jer inspirere.

 

Held og lykke :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund gør også, når hun er i en have, og da vi ikke selv har have, er det svært at træne det regelmæssigt. Men bliver der smidt noget foder ud i haven, som hun kan gå og snuse efter, så glemmer hun alt om at gø. Man kan tage noget at hundens almindelige foder og lægge det i en pose med en lille klat leverpostej og en spsk vand - så kommer det til at lugte dejligt af leverpostej. Man kan også bruge små kødstykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen.

 

Der er nu gået en uges tid siden sidst.

 

Vi har fulgt jeres råd, og det er blevet bedre med ham. Dog er der stadig det probelm at han gøer ude i haven, Vi siger til ham at det er okay, og giver ham en godbid, men det tager åbenbart lidt ekstar tid at lære ham det.

 

Men det er sket fremskridt og det er jo det vigtigste.

 

Igen, tak for alle svarene

 

Det er super der sker fremskridt med ham. Igen er det jo en glammende jagthund, så beagler har tendens til at gø (nogle mere end andre). Men hvis I fortsætter med den fremgangsmetode skal han nok lære at stoppe når I beder ham om det/fortæller ham at I har styr på det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Jeg venter spændt på min første beagle til April - og har derfor endnu ikke meget praktisk erfaring med netop den race - men, at lege med hunder 'når der er tid' lyder forkert for mig.

Hunden skal have gåturene og motionen men også den mentale træning. For mig at se finder man tid. Det er jo ikke hundens skyld den er kommet i en travl familie - og den skal jo gøres træt. Jeg tror noget mere 'hjernegymnastik' ville give langt mere fred i hjemmet og sindet hos både beagle og familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg venter spændt på min første beagle til April - og har derfor endnu ikke meget praktisk erfaring med netop den race - men, at lege med hunder 'når der er tid' lyder forkert for mig.

Hunden skal have gåturene og motionen men også den mentale træning. For mig at se finder man tid. Det er jo ikke hundens skyld den er kommet i en travl familie - og den skal jo gøres træt. Jeg tror noget mere 'hjernegymnastik' ville give langt mere fred i hjemmet og sindet hos både beagle og familie.

 

Velkommen til :)

 

Det er en meget gammel tråd du har hevet frem. Men du er da meget velkommen til at poste et indlæg om din kommende beagle :) Jeg vil i hvert fald gerne høre mere om hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...