Hop til indhold

Hvalpe vs voksen


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aaaaaaaaaaaiiii hvor min hoved kører rundt i informationer nu.

 

 

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal syntes om det hele.

 

 

Aslan er jo begyndt at grave i væggene og rive tapet ned. Så jeg valgte at kontakte en adfærdsbehandler for at hører om hvad nu?

 

 

Da jeg nævner vi fodre med eukunuba puppy siger han at så kan han godt forstå det. Han har erfaringer med at store hunde fungere dårligt på det, og at grunden til at aslan graver i væggene er at han mangler kalk :shock:

 

Ud over det, så sagde han noget med protein, og vokse værk og syntes vi skulle overveje at gå over på voksenfodder.

 

 

Men altså hvor mit hoved kører rundt lige nu.

 

Alt hvad vi har hørt om fodder og knogler osv osv........

 

Hvordan det er vigtigt med gigant fodder og hvalpe fodder til hvalpe, med mindre de får vokseværk så skal de over på voksen fodder...............

 

 

 

Det er ret hårdt at være en tænker!!!!!!!!!!

 

 

 

Hvad er jeres viden og erfaringer med hvalpe og voksen foder til unghunde????

 

 

Be om hjælp plz, mit hoved sprænges snart :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at GD'er ikke skal have hvalpefoder, så det skulle da ikke undre mig at Broholmere heller ikke skal.

Årsagen er at deres knogler skal vokse meget i forhold til deres muskelmasse, og det er hvalpefoder ikke sammensat rigtigt til.

Nogle GD-opdrættere bruger Royal Canins schæferfoder til deres hvalpe. Måske var det en idé at prøve det til ham?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at snakke med dyrlægen? Er det ikke en skrøne at hunde æder vægge fordi de mangler kalk?

Det kan jo være det er en uvane han har tillagt sig..

Hvad siger andre som har den race? hvad fodrer de med? Hvad blev han fodret med ved opdrætter/hvad fodrer de hundene med når de når din hunds alder?

Man kan sige meget dårligt om Eukanuba (og det gør man også :mrgreen:) men at der ikke skulle være nok kalk i? det har jeg aldrig hørt... Er det ikke nøje udregnet hvor meget kalk de skal/må tilsætte? Har du tjekket kalkindholdet i dit foder ift Royal canin eller Olivers fx?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at snakke med dyrlægen? Er det ikke en skrøne at hunde æder vægge fordi de mangler kalk?

Det kan jo være det er en uvane han har tillagt sig..

Hvad siger andre som har den race? hvad fodrer de med? Hvad blev han fodret med ved opdrætter/hvad fodrer de hundene med når de når din hunds alder?

Man kan sige meget dårligt om Eukanuba (og det gør man også :mrgreen:) men at der ikke skulle være nok kalk i? det har jeg aldrig hørt... Er det ikke nøje udregnet hvor meget kalk de skal/må tilsætte? Har du tjekket kalkindholdet i dit foder ift Royal canin eller Olivers fx?

 

Ja og jow

De siger teenager år

 

Dem vi snakker med, mærker ikke til disse vaner.

Han fik vaks om baby, opdrætter bruger nu BARF.

 

Vi har prøvet RC og det vil han ikke have.

Har sidet og sammenlignet Eukunuba med Hills, og der er ikke den store forskel (tror ikke det er en stor forskel).

 

 

Jeg kunne vel ikke få dig til at skrive hvad 'folk siger', be om tak.

 

Veteraniær sygeplejesken som vi snakkede med i dag, ofreslog at vi tog lidt af hans eukunuba og gav lidt ris istedet for, dette var dog for at afhjælpe prutterne :mrgreen::badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og jow

De siger teenager år

 

Dem vi snakker med, mærker ikke til disse vaner.

Han fik vaks om baby, opdrætter bruger nu BARF.

 

Vi har prøvet RC og det vil han ikke have.

Har sidet og sammenlignet Eukunuba med Hills, og der er ikke den store forskel (tror ikke det er en stor forskel).

 

 

Jeg kunne vel ikke få dig til at skrive hvad 'folk siger', be om tak.

 

Veteraniær sygeplejesken som vi snakkede med i dag, ofreslog at vi tog lidt af hans eukunuba og gav lidt ris istedet for, dette var dog for at afhjælpe prutterne :mrgreen::badr:

 

 

HvorNÅR "æder" han væggene?

 

For et par år siden havde DcH på deres hjemmeside noget stående angående at hunde åd væggene når de var alene hjemme. Dette skulle skyldes at hundene manglede fibre!

 

Undskyld, jeg synes det er tåbeligt at se så ensporet på det som nogle gør ang. vægæderi.

 

Hvor gammel er det han er nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og jow

De siger teenager år

 

Dem vi snakker med, mærker ikke til disse vaner.

Han fik vaks om baby, opdrætter bruger nu BARF.

 

Vi har prøvet RC og det vil han ikke have.

Har sidet og sammenlignet Eukunuba med Hills, og der er ikke den store forskel (tror ikke det er en stor forskel).

 

 

Jeg kunne vel ikke få dig til at skrive hvad 'folk siger', be om tak.

 

Veteraniær sygeplejesken som vi snakkede med i dag, ofreslog at vi tog lidt af hans eukunuba og gav lidt ris istedet for, dette var dog for at afhjælpe prutterne :mrgreen::badr:

Altså da jeg brugte eukanuba blev mine hunde orange i pelsen.. og pruttede som gale.. Til gengæld sked de ikke ret meget. Det var jo et plus :mrgreen:

Giver du ham foderet tørt? En af grundene til at han prutter meget kan være at han sluger meget luft hvis han fx æder hurtigt.. SÅ kan det hjælpe at bløde foderet op med vand.

Hvis det er rigtig slemt kan man bruge aktivt kul. Det kan man få som kapsler. Det ligesom "opsuger" luften i tarmene

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er rigtig slemt kan man bruge aktivt kul. Det kan man få som kapsler. Det ligesom "opsuger" luften i tarmene

 

Det burde ikke være nødvendigt at give sin hund kul for at den skal kunne "tåle" foderet.

 

Jeg ville sige skift foder... I det hele taget synes jeg det er en god ide at veksle mellem produkterne

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror altså ikke på den med kalken...

 

En kunde kunne fortælle at deres newfoundlænder voksede forkert på royal canin og blev af dyrlægen puttet på eukanuba, da det tilsynesladende skulle være bedre afmålt til at styre væksten?

 

Jegskal da tjekke kalkindholdet på fredag på jobi begge produkter, så vi kan få at vide om der er mindre kalk i Eukanuba end det han fik før:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Giver du ham foderet tørt? En af grundene til at han prutter meget kan være at han sluger meget luft hvis han fx æder hurtigt.. SÅ kan det hjælpe at bløde foderet op med vand.

Hvis det er rigtig slemt kan man bruge aktivt kul. Det kan man få som kapsler. Det ligesom "opsuger" luften i tarmene

 

 

Ja han får det tørt.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når han vågner. Han er først begyndt på det EFTER han er kommet på eukunuba, men før det spiste han jo ikke optimalt, så måske han bare ikke har haft energien til at grave i væggene og spise tapetet.

 

8 måneder

 

Hvornår begyndte han at lette ben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det punkt er vi ikke nået endnnu :mrgreen:

 

OK.

 

Men når han er 8 måneder er han højst sandsynligt i gang med den fysiske kønsmodning og er altså der hvor hormonerne begynder at røre på sig.

 

Det er som regel i denne alder hundeejeren kan se, hvor godt indlæring sidder, også separation.

 

Hvis separationstræningen ikke er perfekt indlært ift hunden viser det sig som regel i 7 - 10 måneders alderen, netop pga. den øgede kønshormonproduktion som giver hunden "uro i kroppen og "knald i låget".

 

Derfor kan det være et sammentræf at den ændrede adfærd sker i sammenhæng med foderskift, men det kan naturligvis også skyldes foderet.

 

Det foder du anvender indeholder fisk, æg og gær (hvis jeg har set på det rigtige foder) og disse tre ingredienser er 3 af 4 ingredienser som nogle amerikanske dyrlæger, Alfred J. Plechner og Martin Zuckermann, advarer mod i hundefoder, fordi de er allergener hvert og et og tilsammen bliver risikoen for allergi større.

Det fjerde allergen er hvede.

 

Disse to dyrlæger har forsket i allergi og har udgivet en bog om emnet.

 

Allergi KAN give sig udslag i uro/hyperaktivitet og andre problemadfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

hov kom da lige i tanke om noget...

 

Cujo gjorde det samme 3 gange, lige rundt om 1 stik kontakt.. huske huske.. han var vist 10-11 måneder der, måske lidt ældre :hmm:

 

samme fodre nu som dengang ect...

 

Han har ikek gjort det siden de 3 gange på samme sted og det var imens han var alene.

 

Så jeg læner mig op af ninjamor, hormoner hormoner..... dem kvinder konstant er plaget af :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

hov kom da lige i tanke om noget...

 

Cujo gjorde det samme 3 gange, lige rundt om 1 stik kontakt.. huske huske.. han var vist 10-11 måneder der, måske lidt ældre :hmm:

 

samme fodre nu som dengang ect...

 

Han har ikek gjort det siden de 3 gange på samme sted og det var imens han var alene.

 

Så jeg læner mig op af ninjamor, hormoner hormoner..... dem kvinder konstant er plaget af :mrgreen:

 

 

Det er bare pudsigt at det kommer lige præcis med foderet :hmm:

Måske vi også bare har været uheldige!

Men må jo lige ligge hovedet i blød for at se hvordan jeg får min vilje med hensyn til nyt foder :mrgreen:

Kan godt se at det ikke nødvendigvis er godt at skifte fodder ud med ris!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...