Hop til indhold

en god træner


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

Det er ikke på en DKK-træningsplads...vi træner LP i vores specielklub under DKK og dér har jeg aldrig set et pighalsbånd...de snor sig af ubehag bare de ser det halve kvæl vi går med på vores hund, så dér er der ingen ko på isen. Alt er i fineste orden...

 

Dejligt ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 132
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Dejligt ;o)

 

Ja, hvis pighalsbånd er et no go hos DKK er det jo kun godt, at de så ikke findes dér. Aner egentlig ikke, hvad der er af regler i DKK-regi på det område. Det foresvæver mig, at vi i sin tid fik at vide, at kvæl og pighalsbånd ikke kunne bruges på træningspladsen, men jeg skal ikke udelukke, at jeg tager fejl...:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvis pighalsbånd er et no go hos DKK er det jo kun godt, at de så ikke findes dér. Aner egentlig ikke, hvad der er af regler i DKK-regi på det område. Det foresvæver mig, at vi i sin tid fik at vide, at kvæl og pighalsbånd ikke kunne bruges på træningspladsen, men jeg skal ikke udelukke, at jeg tager fejl...:confused:

 

Pighalsbånd er forbudte at anvende helt "oppefra" - justitsministeriet

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nej...eller ? Er det ikke sådan at pighalsbånd er ok så længe piggene ikke er over 8 mm lange og stumpe og ikke spidse ? :confused:

 

Jo. I min terminologi er det så ikke pigge mere, men det er fuldstændigt korrekt - og for lige at have det på det rene så tager jeg afstand til brug af begge typer

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo. I min terminologi er det så ikke pigge mere, men det er fuldstændigt korrekt - og for lige at have det på det rene så tager jeg afstand til brug af begge typer

 

Ok så har jeg da grebet det rigtigt og helt ærligt, så er der vist ikke mange, der synes, at den slags er fikst i vore dage. Det demonstrerer jo alene førerens afmagt overfor hunden, hvis man sådan tænker over det...lidt i stil med at klappe sin unge en på kassen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste der er mig ubegribeligt, er at folk tror det virker. Jeg mangler endnu at se en hund, der arter sig bedre med sådan en tingest på, men det kan jo så bare være at jeg ikke har set det rigtige sted hen...

jeg kender en hund der går med pighalsbånd (i DK). Jeg er meget modstander af det, men måtte, efter at have lært f¢reren at kende, se i ¢jnene at hun g¢r det bedste hun kan, og at det ikke bliver "misbrugt" på hunde, men kun er der fordi han er en meget stærk hund som nogle gange ser sig gal på andre hanhunde. Han går altid en en lang l¢s line, afslappet, rolig, hun har leget¢j med som han bliver afledt med hvis der kommer hunde imod dem, og halsbåndet er KUN til hvis han ombetemmer sig, og ikke vil "play nice". Samtidig har han helbredsproblemer der g¢r at han nogle gange ikke f¢ler sig helt på toppen og måske hurtigere vil f¢le irritation over andre hunde.

F¢reren ops¢ger ikke andre hunde, med mindre hun ved han kan omgåes dem (han var glad for at l¢be fri med vores piger), og g¢r alt hvad der kan forventes af en ansvarlig ejer.

Det tog mig noget tid at acceptere hendes valg af udstyr, men jeg måtte jo indse at jeg ikke kan omvende alle folk til seler, og så være glad for at i hvert fald dette ene halsbånd besides af en ejer der ikke misbruger det.

 

http://www.dogmania.de/Fotogalerie.htm i dette link (billeder af hundene fra diskusionen)er det mindst tre af hundene der bærer pighalsbånd. SAmtidig ses det også tydeligt at hundene drejer hovederne til siden for at se f¢reren. Jeg synes det ser flot ud, men er samtidig opmærksom på som flere har nævnt, at det b¢r indlæres fra begge sider, og aldrig længe ad gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er som udgangspunkt imod kvæl og totalt imod pighalsbånd, men de går jo videre endnu og bruger pisk på hundene, når de laver bide træning på vidio nr. fire http://www.dogmania.de/ på deres side med vidioer så ved visning af den sidste hund, så slår han flere gange hunden da den bider sig fast i armen... Er det normalt ved bidetræning???

Ved godt at politihunde skal bliver ved med at holde fast også ved slag, men han slå hårdt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er som udgangspunkt imod kvæl og totalt imod pighalsbånd, men de går jo videre endnu og bruger pisk på hundene, når de laver bide træning på vidio nr. fire http://www.dogmania.de/ på deres side med vidioer så ved visning af den sidste hund, så slår han flere gange hunden da den bider sig fast i armen... Er det normalt ved bidetræning???

Ved godt at politihunde skal bliver ved med at holde fast også ved slag, men han slå hårdt...

 

Jeg har haft spørgsmålet oppe at vende herinde, da min gemal flippede helt ud over det bidetræning og det med, at hans "lille" hund skulle slås. Det lader ikke til at hunden, ifølge dem herinde der kender til den type træning, lider den fjérneste overlast eller bliver gennempryglet med en kæp, så der er vist ingen grund til bekymring...

 

PS: Mht imod kvæl og pighalsbånd...tja, vi brugte det jo for de der 20 år siden og det var så det. Vi bruger halvt kvæl på Simba fordi jeg ikke har lyst til en gang til at se kræet trække sig ud af sit halsbånd (almindeligt læder) på en stærkt trafikeret vej. Jeg ville helst, at han kunne bruge et almindeligt halsbånd, men så længe han er en forskruet unghund går det lidt efter better safe than sorry...så må idealerne vige...

Redigeret af Zaz-zaz
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kender en hund der går med pighalsbånd (i DK). Jeg er meget modstander af det, men måtte, efter at have lært f¢reren at kende, se i ¢jnene at hun g¢r det bedste hun kan, og at det ikke bliver "misbrugt" på hunde, men kun er der fordi han er en meget stærk hund som nogle gange ser sig gal på andre hanhunde. Han går altid en en lang l¢s line, afslappet, rolig, hun har leget¢j med som han bliver afledt med hvis der kommer hunde imod dem, og halsbåndet er KUN til hvis han ombetemmer sig, og ikke vil "play nice". Samtidig har han helbredsproblemer der g¢r at han nogle gange ikke f¢ler sig helt på toppen og måske hurtigere vil f¢le irritation over andre hunde.

F¢reren ops¢ger ikke andre hunde, med mindre hun ved han kan omgåes dem (han var glad for at l¢be fri med vores piger), og g¢r alt hvad der kan forventes af en ansvarlig ejer.

Det tog mig noget tid at acceptere hendes valg af udstyr, men jeg måtte jo indse at jeg ikke kan omvende alle folk til seler, og så være glad for at i hvert fald dette ene halsbånd besides af en ejer der ikke misbruger det.

 

http://www.dogmania.de/Fotogalerie.htm i dette link (billeder af hundene fra diskusionen)er det mindst tre af hundene der bærer pighalsbånd. SAmtidig ses det også tydeligt at hundene drejer hovederne til siden for at se f¢reren. Jeg synes det ser flot ud, men er samtidig opmærksom på som flere har nævnt, at det b¢r indlæres fra begge sider, og aldrig længe ad gangen.

Det markerede lyder som en beskrivelse af Hailey, og der er INGEN undskyldning for at bruge pighalsbånd!!!! Hvis hunden kører op over en anden hund, så vend ryggen til og gå væk fra stedet! Vis hunden at du har styr på det, og beløn når fokus fjerner sig fra "truslen"

 

Det tager lang tid.....men det virker :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

okay ser bare meget meget voldsomt ud på deres vidio...

 

Jeg har vlagt en sele for at undgå det at han smyger sig ud af halsbåndet det er altså bare super:5up:

 

Jeps, men det hjælper ikke stort i vores tilfælde. Pga LP og PH og udstilling skal han kunne gå / trave ordenligt i snor ellers kunne jeg tænke mig at sele er en rigtig god løsning på fænomenet flyvske unghunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skrev at det var for at undgå udbrud af halsbånd på tur.

Bruger jo også halsbåndet til evt. træning for han skal jo også kunne det, og også i flexsnor på tur, bare ikke lige denne tid, men ellers han skal kunne det hele.

Men lige nu, hvor der går kuller i det hele, som du siger med unghund, Rollo er nu ikke helt så slem, har selen altså været guld værd, når vi møder andre hunde og spændende ting...

 

Og så er der jo en dims til selen så han kan spændes fast i bilen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er som udgangspunkt imod kvæl og totalt imod pighalsbånd, men de går jo videre endnu og bruger pisk på hundene, når de laver bide træning på vidio nr. fire http://www.dogmania.de/ på deres side med vidioer så ved visning af den sidste hund, så slår han flere gange hunden da den bider sig fast i armen... Er det normalt ved bidetræning???

Ved godt at politihunde skal bliver ved med at holde fast også ved slag, men han slå hårdt...

 

Som Zaz-zaz siger så har der været en (syntes jeg) rigtig god tråd om netop dette: http://www.hunde-forum.dk/traening/2868-bidearbejde.html Jeg syntes du skal læse tråden, så kan du forhåbentligt få en fornemmelse af, at os der træner bidearbejde med vores hund slet ikke er så onde :blink:

 

Kvælerhalsbånd eller kæde om man vil bruger brugshundefolk generelt. Det skyldtes bla. at man ved prøver skal have det på. Hunden må IKKE have fast halsbånd idet der kan skjules ting og sager under et fast halsbånd - det kan man ikke i en kæde. Desuden tror jeg de fleste har kæden låst og gør ikke brug af kvælfunktionen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skrev at det var for at undgå udbrud af halsbånd på tur.

Bruger jo også halsbåndet til evt. træning for han skal jo også kunne det, og også i flexsnor på tur, bare ikke lige denne tid, men ellers han skal kunne det hele.

Men lige nu, hvor der går kuller i det hele, som du siger med unghund, Rollo er nu ikke helt så slem, har selen altså været guld værd, når vi møder andre hunde og spændende ting...

 

Og så er der jo en dims til selen så han kan spændes fast i bilen...

 

Nu ved jeg ikke, hvad type hund Rollo er, men vores er en Berner. Han er lige fyldt et år og vejer allerede 53 kg og er stærk som en urokse. Selv nu, hvor der konstant er risiko for at der går hat og briller i det hele er vi nød til at holde ham oppe på hans gode manere i snor og halsbånd. Det er ligesom ret nødvendigt, at han aldrig glemmer det og at vi kan styre ham sådan nogenlunde med stemmen selvom han er en ulidelig unghund. Han er jo ikke sådan lige at stoppe, hvis han først kommer i tanke om at ville noget andet end vi vil, så et eller andet sted dropper man tanken om kun at træne i snor og halsbånd og så bruge sele ellers. Men stadig; hvis han ikke var sådan et stort l-o-k-u-m, så var sele klart en løsning, der var værd at se på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det markerede lyder som en beskrivelse af Hailey, og der er INGEN undskyldning for at bruge pighalsbånd!!!! Hvis hunden kører op over en anden hund, så vend ryggen til og gå væk fra stedet! Vis hunden at du har styr på det, og beløn når fokus fjerner sig fra "truslen"

 

Det tager lang tid.....men det virker :5up:

ja jeg er jo enig med dig, det ved du, men nu er det en kæmpe schæfer han, og hvis hun ikke mener hun kan holde ham så må hun jo selv om det. Det var ikke fordi han ret ofte overhovedet reagerede på andre hunde, netop fordi hun afledte med leget¢j og gik store buer udenom etc. Hun pr¢vede en sele men han slæbte hende ned ad stien en dag han så mine hunde... heldigt det var fordi han godt kunne lide dem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg er jo enig med dig, det ved du, men nu er det en kæmpe schæfer han, og hvis hun ikke mener hun kan holde ham så må hun jo selv om det. Det var ikke fordi han ret ofte overhovedet reagerede på andre hunde, netop fordi hun afledte med leget¢j og gik store buer udenom etc. Hun pr¢vede en sele men han slæbte hende ned ad stien en dag han så mine hunde... heldigt det var fordi han godt kunne lide dem :lol:

 

Med en sele burde det da være lettere at holde kræet. Da kan hun jo løfte dyrets forben fra jorden så den ikke får lejlighed til at "slå firhjulstrækket" til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Med en sele burde det da være lettere at holde kræet. Da kan hun jo løfte dyrets forben fra jorden så den ikke får lejlighed til at "slå firhjulstrækket" til...

 

 

Folk er så forskellige og hunde også.

 

Jeg sværger jo til sele, men oplever hunde, senest min søsters omplaceringshund på vel 20 kg, som anvender en trækteknik så selv jeg med al min erfaring, pæne vægtmæssige fordel og tekniske snilde knap nok kan holde ham i sele.

 

Hvis først hunden har erfaret, at den bare skal slå turboen til, kan det være stort set umuligt at holde den.

 

Men jeg vil så også påstå at HVIS hundeejeren virkelig VIL have det til at fungere med sele, så kan det også lykkes.

Det kræver bare ofte langt mere overskud og standhaftighed end mange hundeejere råder over

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk er så forskellige og hunde også.

 

Jeg sværger jo til sele, men oplever hunde, senest min søsters omplaceringshund på vel 20 kg, som anvender en trækteknik så selv jeg med al min erfaring, pæne vægtmæssige fordel og tekniske snilde knap nok kan holde ham i sele.

 

Hvis først hunden har erfaret, at den bare skal slå turboen til, kan det være stort set umuligt at holde den.

 

Men jeg vil så også påstå at HVIS hundeejeren virkelig VIL have det til at fungere med sele, så kan det også lykkes.

Det kræver bare ofte langt mere overskud og standhaftighed end mange hundeejere råder over

 

Ubegribeligt ! Jeg troede, at det var løsningen på alle problemer, hvis man først havde dem. Folk, der har problemer løfter jo tit vovse fra jorden i halsbåndet og det havde egentlig bragt mig til den tanke, at det så ville være endnu lettere med en sele...jeg troede faktisk at vaps blev rimelig pasificeret, hvis dens forben ikke havde kontakt med jorden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...