Hop til indhold

hvalp og ældre hund


Gæst Luca
 Share

Recommended Posts

Vores lab.hvalp er blevet 7 mdr., ja hun er jo faktisk ikke så lille mere:-D hehe

Tænkte på om der er nogen der har erfaring med hvalpe og ældre hunde..

Vi kender nogen der har en 10 år gammel hund, men vi er i tvivl om vi skal lukke dem sammen, da den gamle hund gerne knurre og gøer lidt af junior.

Junior vil selvfølgelig bare lege og er helt vild når hun ser den gamle, spørgsmålet er vil den gamle hund bare sætte hende på plads uden at bide ?

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa

 

Jeg ville nok starte med en gå tur, hvis den ældre knurre og dæmper din unghund er det ikke sikkert at den har samme legelyster. Hvis din er god til at respektere at den siger fra (kan læse, hvad den siger) skulle der som grundregl ikke være noget i vejen for at slippe dem... nogle gange er det bedre. Men læs jeres hunde og kend dem for det er ikke alle der gider leg og pjant og det kan ende med en meget volsom passivisering, hvis den ældre ikke føler at dens grænser respekters.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lade dem hilse på hinanden på et neutralt sted, de skal være i line. bagefter kan i evt. slippe dem løs.

den gamle hund vil helt sikker fortælle hvalpen hvis den går for langt, men den gamle vil med stor sikkerhed ikke gøre den noget.

Hvalpen skal jo også lære at være sammen med andre hunde uden de behøver lege.

Speedy var 15 år da vi fik Groa.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lade dem hilse på hinanden på et neutralt sted, de skal være i line. bagefter kan i evt. slippe dem løs.

den gamle hund vil helt sikker fortælle hvalpen hvis den går for langt, men den gamle vil med stor sikkerhed ikke gøre den noget.

Hvalpen skal jo også lære at være sammen med andre hunde uden de behøver lege.

 

Dette vil jeg også sige. :)

 

Det var nemlig det, jeg og en veninde gjorde, med hendes 9'årige han-hund, og min 3-4-mdrs hvalp.

 

Vi gik en tur med dem, et sted hvor ingen havde været før (eller jo, hannen havde, for ca. 5 år siden), hendes hund knurrede et par gange, men da Rico havde forstået det, slap vi dem løs, og der var ingen problemer. :) Rico forstod ikke helt, han ikke ville lege, men accepterede det til sidst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...