Hop til indhold

Træningskammerater søges!!


Therese
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at alliere mig med en eller flere herinde fra, som kunne hjælpe mig med at få lidt styr på Kings stress, når han ser andre hunde. Han er meget svær at få kontakt med, når han ser andre hunde, han ikke må hilse på. ¨

 

Derfor kunne jeg godt tænke mig at lære ham at tage kontakt til mig, inden han får lov til at hilse. Det er bare svært med hundeejer vi møder i skoven, de har som regel ikke tid eller interesse i at vente på at King falder til ro og så lade hundene hilse.

Og så fortsætter frustrationerne bare for King; han får aldrig tilfredsstillet hans behov for at være sociale med andre hunde, fordi jeg ikke har lyst til at slippe en hund, der er så stresset, at jeg ikke kan få kontakt til ham de første ti minutter og desuden ser han ikke altid de andre hundes signaler, hvilket ikke er holdbart.

 

Det er en ond cirkel :(

 

Så.. Jeg kunne godt tænke mig at lære King at tage kontakt til mig (og holde den!) og først derefter få lov til at hilse. Jeg vil gerne have ændret hans mønster til noget mere afdæmpet.

 

King kan med alle, undtagen kønsmodne hanhunde. Så det vi søger er tæver, unge hanhunde eller kastrerede hanhunde. Størrelsen er underordnet for vores vedkommende, han er vant til at lege med både små og store, så han ved godt at man ikke leger voldsomt med små hunde.

 

Vi bor ved Randers og er villige til at køre lidt efter det. Hvis nogen er friske på det, giver vi selvfølgelig kaffe og kage :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at alliere mig med en eller flere herinde fra, som kunne hjælpe mig med at få lidt styr på Kings stress, når han ser andre hunde. Han er meget svær at få kontakt med, når han ser andre hunde, han ikke må hilse på. ¨

 

Derfor kunne jeg godt tænke mig at lære ham at tage kontakt til mig, inden han får lov til at hilse. Det er bare svært med hundeejer vi møder i skoven, de har som regel ikke tid eller interesse i at vente på at King falder til ro og så lade hundene hilse.

Og så fortsætter frustrationerne bare for King; han får aldrig tilfredsstillet hans behov for at være sociale med andre hunde, fordi jeg ikke har lyst til at slippe en hund, der er så stresset, at jeg ikke kan få kontakt til ham de første ti minutter og desuden ser han ikke altid de andre hundes signaler, hvilket ikke er holdbart.

 

Det er en ond cirkel :(

 

Så.. Jeg kunne godt tænke mig at lære King at tage kontakt til mig (og holde den!) og først derefter få lov til at hilse. Jeg vil gerne have ændret hans mønster til noget mere afdæmpet.

 

King kan med alle, undtagen kønsmodne hanhunde. Så det vi søger er tæver, unge hanhunde eller kastrerede hanhunde. Størrelsen er underordnet for vores vedkommende, han er vant til at lege med både små og store, så han ved godt at man ikke leger voldsomt med små hunde.

 

Vi bor ved Randers og er villige til at køre lidt efter det. Hvis nogen er friske på det, giver vi selvfølgelig kaffe og kage :blink:

Groa kan har det lidt på samme måde, måske vi kan hjælpe hinanden? Det skal dog foregå i snor. Vi bor i Randers (nordbyen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan godt aftale at de bliver holdt i snor. Han stresser også for meget til at jeg vil slippe ham. Så det er helt fint :-)

 

Tænker på at vi kan gå en tur sammen, hvis det var? Min erfaring siger mig at King bedre kan håndtere det, når vi går rundt i stedet for at stå stille. Hvad siger du til det?

 

Lyder fint med at gå tur, hvad siger du til Vestparken?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glæder mig også, håber det virker :-) Vi kan måske mødes lørdag formiddag?

 

Er det ikke noget med at Groa ikke er så vild med store hunde? Bare så jeg er forberedt :-)

 

Ja, vi kan godt lørdag formiddag. Det går bedre med Groa og store hunde, især når de er i snor. Hvis hun er utryg kan vi stå lidt fra hinanden hvor hun bare får lov til at se på ham, så plejer hun at hilse efter et par minutter.

Hvis vi mødes ved kirken kl ? så kan i parkere på den der sidevej som jeg aldrig kan huske hvad hedder. Vi bor i gå-afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi kan godt lørdag formiddag. Det går bedre med Groa og store hunde, især når de er i snor. Hvis hun er utryg kan vi stå lidt fra hinanden hvor hun bare får lov til at se på ham, så plejer hun at hilse efter et par minutter.

Hvis vi mødes ved kirken kl ? så kan i parkere på den der sidevej som jeg aldrig kan huske hvad hedder. Vi bor i gå-afstand.

Jeg tror også det er bedst vi holder lidt afstand de første par minutter. Jeg vil gerne have en smule kontakt til king inden de får lov til at hilse. Så han lærer at han først må hilse, når han har fokus på mig og har fået lov :-)

 

Jeg tænkte på vi kunne mødes ved 10 tiden? Bare nede ved kirken :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også det er bedst vi holder lidt afstand de første par minutter. Jeg vil gerne have en smule kontakt til king inden de får lov til at hilse. Så han lærer at han først må hilse, når han har fokus på mig og har fået lov :-)

 

Jeg tænkte på vi kunne mødes ved 10 tiden? Bare nede ved kirken :-)

 

Det er en aftale. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor også i Randers og ville rigtig gerne mødes, da jeg også gerne vil lære Macho ikke at være så begejstret når vi møder andre hunde, men han er 7 måneder og det er er jo i denne periode at han bliver kønsmoden, så det dur nok ikke. Men når han bliver lidt ældre vil jeg da gerne mødes, hvis det stadig er aktuelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor også i Randers og ville rigtig gerne mødes, da jeg også gerne vil lære Macho ikke at være så begejstret når vi møder andre hunde, men han er 7 måneder og det er er jo i denne periode at han bliver kønsmoden, så det dur nok ikke. Men når han bliver lidt ældre vil jeg da gerne mødes, hvis det stadig er aktuelt.

Det tror jeg ikke der sker noget ved. Der går lige et par år før det begynder at knibe :-) Han har tit mødt unghunde, og der var ingen problemer. Så jeg tror sagtens det kan gå :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, det er da derfor du skal med på tirsdag:-D Vi kan sagtens holde os i skindet, sheila skal helst heller ikke hilse før hun har kigget godt og grundtigt og er blevet enigmed sig selv om, at den anden ikke er farlig;-)

Han er egentlig ikke utryg ved fremmede, tvært i mod :-D Han tror alle er til for at lege med ham og hilse på ham og stresser fuldstændig ligeså snart han ser en hund og det er det mønster jeg gerne vil ændre. :-) Men kan da overveje at tage med, måske virker det også hvis han får mulighed for at hilse på nogle hunde fast :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er desværre nød til at aflyse, ved ikke hvornår jeg bliver mobil igen :cry:

Nej jeg læste det godt i den anden tråd og det skal du ikke tænke på :ae: Bare koncentrer dig om at få det bedre, så du ikke skal have alt for ondt juleaften... Jeg har selv dårligt knæ og jeg ved hvor ondt det kan gøre, så ønsker dig bare god bedring og en god jul :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...