Hop til indhold

Hvalp 4 måneder


Kate
 Share

Recommended Posts

Hej

jeg søger enlig lidt råd til flere ting først lidt intro. Vi har en hanhund på lidt over 2 år en en hanhund på 4 måneder. Ham på 2 har ikke været så glad for hvalpen han acceptere den men gider ham ikke når han er overgearet. Så bliver der knurret.

hvalpen er en schapendoes og han bider den anden hund i benene, er det en hvalpe ting eller hyrdehund og hvad kan vi gøre for at stoppe det?

hvalpen står tidligt op mellem 5-6 og er frisk her, andre hunde vi har haft har sovet så længe vi har sovet. Er det bare tålmodighed?

andre med erfaringer i hanhunde sammen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeres opgave at stoppe hvalpen inden den bliver for vild overfor den voksne.
 

Det at den bider, det stopper i, afled den og stop den. Det er ikke acceptabelt og det er jeres opgave at bremse det, ikke den voksne hund.
Evt snor på den lille hvis ikke den kan afledes.
Afled med træning, legetøj og lign.
 

Vil I gerne sove længere, så er det igen træning. Er hunden luftet godt af og kan den overhovedet holde sig alle de timer i gerne vil?
Det er jo kun en hvalp og det er normalt at de er friske før en hvis herre får sko på.
Jeg ville stå op og lufte kræet og se om ikke det kunne blive til en ekstra lur på sofaen eller ty til en ekstra kop kaffe ;-)

 

Går i til hundetræning? Ellers er det fluks afsted og i gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft 3 hanhunde sammen - alle samme race. Nu har vi kun 2 tilbage.

Der er 3 år mellem mine hanhunde - så efter min mening er jeres ældste hund for ung til en hvalp, den er endnu ikke klar til at tage de evt. "opgør" som den frække hvalp udsætter den for.

Det er jeres opgave at tilpasse jeres hunde så de kan omgås hinanden, Jeres hvalp er 4 måneder -dvs. den befinder sig på et stadie hvor den behøver mere aktivitet - her tænker jeg mental træning af forskellig art så den får brugt sit hoved. Når den voksne hund hviler - kan I bruge tiden på at aktivere hvalpen så den får brugt sit hoved. Udover det så vil hvalpe blive overtrætte ind i mellem og så finder de selv på. Giv hvalpen en timeout når det sker - et roligt sted hvor den kan slappe af med noget bidelegetøj eller lign. Når hvalpen sover er det den ældste hund I bruger tiden på så den stadig er med i flokken.

Når hvalpen "bider" den ældste hund er det den samme leg som den brugte overfor sin mor og hvor mor så satte den på plads. Da jeres ældste hund ikke siger fra og sætter den på plads er det derfor jeres opgave at aflede hvalpen - med nogle af de råd jeg beskriver længere oppe.

Nogle hvalpe er bedre til at sove igennem end andre - ligesom der er forskel på hvor længe de kan holde sig - ingen hunde er ens på det område. Så der er ikke andet for at i må op og lufte den - og lære den at den godt kan sove igen bagefter - træning er vejen frem.

Redigeret af Beaglepack
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...