Hop til indhold

Grim pels af Olivers???


Gæst gitte1976
 Share

Recommended Posts

Gæst gitte1976

Hejsa!

 

Min labrador på 2 ½ år har fået Olivers Adult siden september måned.

 

Hans mave fungerer fint på det, men hans pels ser forfærdelig ud.

 

Er der andre, som har oplevet dette?

 

Før Olivers brugte jeg RC, og dér var hans pels rigtig flot og blank. Men synes efterhånden at det er blevet ret pebret i prisen.

 

 

Med venlig hilsen

 

Gitte S

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelle, gul lab, får dels hjemmelavet dels Olivers Fisk, og selvom han er gul, så det kan være svært at se, skinner hans pels meget.

 

Men hunde hor jo forskellige behov.

Det KAN være foderet der har taget glansen af din hunds pels, men der kan også være andre årsager.

 

Hvordan ser pelsen ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa!

 

Min labrador på 2 ½ år har fået Olivers Adult siden september måned.

 

Hans mave fungerer fint på det, men hans pels ser forfærdelig ud.

 

Er der andre, som har oplevet dette?

 

Før Olivers brugte jeg RC, og dér var hans pels rigtig flot og blank. Men synes efterhånden at det er blevet ret pebret i prisen.

 

 

Med venlig hilsen

 

Gitte S

 

Som andre skriver behøver et godt foder ikke nødvendigvis være det rigtige for din hund :-)

 

Olivers har iøvrigt flere gode varianter og jeg er sikker på at de vil tage sig af dig, hvis du henvender dig for vejledning :-)

 

Noget andet er at der kan være andre ting der spiller ind. Ubalancer i systemet, feks. i nyrerne, kan resultere mat og/eller fedtet pels.

 

Desuden har dit foderskift jo foregået i efterårsperioden, hvor nogle hunde tillægger sig underuld :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :vinken:

 

Som du allerede kan se i de forholdsvis få indlæg der er kommet, er der stor forskel. Du må finde det foder (i junglen) der passer til din hund.

 

Min egen har hele livet fået RC og haft pæn pels. Det sidste halve år har hun fået halv RC og halvt hjemmelavet - det har så sandelig ikke haft dårlig indflydelse på pelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976
Pelle, gul lab, får dels hjemmelavet dels Olivers Fisk, og selvom han er gul, så det kan være svært at se, skinner hans pels meget.

 

Men hunde hor jo forskellige behov.

Det KAN være foderet der har taget glansen af din hunds pels, men der kan også være andre årsager.

 

Hvordan ser pelsen ud?

 

Hej Ninjamor.

 

Hans pels er blevet glansløs og han har fået skæl...

 

Vil gerne skifte til noget andet foder, men det skal helst indeholde glucosamin.

 

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Suplere Du med lakseolie?

Selv en spiseske alm. vindruekerneolie kan hjælpe, dog vil Jeg anbefale olie fra fisk. F.eks. lakseolie fra Olivers.

 

Hvis det ikke løser det, så send mig en PB og Jeg vil sørge for Du får den hjælp Du har behov for!

 

Mvh. turtle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

mine bliver fodret med råt samt lidt hjemmelavet ved siden af nogle dage samt får de lakseolie i maden og det har de klart fået en pænere pels af ikke at den var grim kun på tørt men jeg synes klart det er bedre samt så slipper de stort set for biprodukter,meget korn,osv osv

 

der findes dog masser af forskelligt foder glukosamin i feks nogle af orijen,meat puffins, og flere at det der fra dyrlægen som Hills,RC osv osv

Link til indlæg
Del på andre sites

glukosamin Hvad er det:?::?::?:

 

Det kan vel bedst kaldes et smørermiddel, både dyr og mennesker har det naturligt i kroppen (eller danner/laver det). Hvis der er bruskforandringer som ved feks gigt kan tilsættelse af ekstra glukosamin hjælpe ved at "støtte" det brusk der er - jeg mener ikke det kan genoprettet det brusk der er slidt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det kan vel bedst kaldes et smørermiddel, både dyr og mennesker har det naturligt i kroppen (eller danner/laver det). Hvis der er bruskforandringer som ved feks gigt kan tilsættelse af ekstra glukosamin hjælpe ved at "støtte" det brusk der er - jeg mener ikke det kan genoprettet det brusk der er slidt væk.

 

 

mener jeg faktisk godt det kan på nogle individer men det skal bruges i forbindelse med MSM,og chondrointhin og gerne hyraulonsyre og andre gode ting til leddene eller grønlæbede muslinger også godt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hvor køber man lakseolie:?:

 

 

kommer an på hvilken du skal bruge der er nemlig flere på markedet

 

jeg ved at den som hedder vildtlakseolie har rigtig meget fedtopløselige vitaminer i så den skal man passe på med hvis hunden i forvejen får rigeligt gennem foderet den harsker vidst også hurtigere

 

salmopet er god kan kun købes på nettet

og hennes lakseolie kan fåes i de fleste dyrebutikker

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi som hundeejere skal bare huske, at vores hunde er forskellige.

Det betyder at det, som er rigtigt godt for den ene hund, kan være MEGET dårligt for den anden hund.

 

Min pointe er, at vi selv skal prøve noget forskelligt af på vores hunde og på den måde, finde det bedste til netop vores hund.

Ikke engang med ens racer, endog søstre og brødre til en hund, kan nødvendigvis få den samme glade ef et aktuelt foder.

 

Royal Canin F.eks. har MANGE forskellige fodertyper, til Div. Racer og i Min verden, er det noget POP og salgsgas. Bevares Royal Canin er dygtige til at drive forretning og deres "racefoderstunt" sælger formentlig godt, siden produktionen og salget fortsætter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Vi som hundeejere skal bare huske, at vores hunde er forskellige.

Det betyder at det, som er rigtigt godt for den ene hund, kan være MEGET dårligt for den anden hund.

 

Min pointe er, at vi selv skal prøve noget forskelligt af på vores hunde og på den måde, finde det bedste til netop vores hund.

Ikke engang med ens racer, endog søstre og brødre til en hund, kan nødvendigvis få den samme glade ef et aktuelt foder.

 

Royal Canin F.eks. har MANGE forskellige fodertyper, til Div. Racer og i Min verden, er det noget POP og salgsgas. Bevares Royal Canin er dygtige til at drive forretning og deres "racefoderstunt" sælger formentlig godt, siden produktionen og salget fortsætter.

jep ligesom de fleste af dyrlægeprodukterne inkl hills men kigger man nærmere på ingredinslister på disse fodertyper er det det billigeste af korn og biprodukter modsætning andre fodertyper som ikke er solgt af dyrlæger

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

jep ligesom de fleste af dyrlægeprodukterne inkl hills men kigger man nærmere på ingredinslister på disse fodertyper er det det billigeste af korn og biprodukter modsætning andre fodertyper som ikke er solgt af dyrlæger

 

psst, korn er ikke just billigt, vi har skyhøje kornpriser, så det er næpper pga prisen at de bruger det;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan trygt stole på det er PGA af prisen.

Kød er dyere og derfor er korn billigt, set i forhold til kød.

Hovedingrdiencen, skulle gerne være kød. (Dog ikke svin og okse)

Det skal helst være Kylling, Kalkun, Fisk eller lam.

 

Olivers gør det faktisk ret godt og de får ny og forbedrede opskrifter her i 2009. Det betyder, at de KUN bruger skrabeæg, fritgående høns, fiskeolie osv. Med andre ord, vi dyreelskere får nu mulighed for, at købe et foder hvor selv de dyr der er brugt til produktionen er behandlet dyrevenligt og alle ingridiencer er noget som er godkendt til menneskeføde.

 

Altså er det slut med burhøns, buræg og slagteriaffald i vores foder.

 

Jeg har brugt Royal Canin til dato og har været tilfreds, men det er for dyrt og hvis Olivers holder hvad de lover, tja så er de både bedre og billigere + det er et dansk produkt.

 

Så bliver kronerne da i DK formentlig. *S*

 

Gos søndag - WOW WOW

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...