Hop til indhold

Baldrian - nytår


Bankov
 Share

Recommended Posts

Hvor meget baldrian skal man bruge til en hund på ca. 10 kg?

På pakken står der at 1 tablet indeholder: Ekstrakt af Valerianerod 75 mg, svarende til 112-225 mg droge. :confused:

 

Vi brugte det med held sidste år imellem jul og nytår, men jeg har glemt hvilken dosis :oops:.

Selve nytårsaften fik de piller fra dyrlægen, men de virkede ikke specielt godt. Hundene dinglede bare rundt, legede og tiggede kransekage :mums:.

Egentlig er det kun Fuji som reagerer på fyrværkeriet (kun de meget høje knald), men han begynder at gø og det gør de 3 andre urolige. Ja, det er typisk: Jordskælv og høje brag generer ikke mine hunde-piger, men gøen kan de squ' ikke li' :blink:

 

I år vil vi prøve at nøjes med baldrianen... :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke, hvad det er for noget du har købt. Jeg køber selv Go'Nat fra apoteket (også baldrian) og der skal store hunde (som Luna) have 3 piller og de må få hver 4. time.. Luna får ved 22-23 tiden nytårsaften og så er det det..

 

Der står på pakken:

 

1 kapsel indeholder:

 

Ekstrakt af valerianerod svarende til 200 mg droge og ekstrakt af humlekopper svarende til 200 mg droge

 

Så dvs Luna får 600 mg valerianerods-ekstrakt og 600 mg humlekoppe-ekstrakt *S*

 

Dog overvejer jeg at købe det der nye Zylkene, der kan fåes hos dyrlægen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke, hvad det er for noget du har købt. Jeg køber selv Go'Nat fra apoteket (også baldrian) og der skal store hunde (som Luna) have 3 piller og de må få hver 4. time.. Luna får ved 22-23 tiden nytårsaften og så er det det..

 

Der står på pakken:

 

1 kapsel indeholder:

 

Ekstrakt af valerianerod svarende til 200 mg droge og ekstrakt af humlekopper svarende til 200 mg droge

 

Så dvs Luna får 600 mg valerianerods-ekstrakt og 600 mg humlekoppe-ekstrakt *S*

 

Dog overvejer jeg at købe det der nye Zylkene, der kan fåes hos dyrlægen..

Det brugte jeg sidste år til alle 4......0 effekt overhovedet :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det brugte jeg sidste år til alle 4......0 effekt overhovedet :(

 

Øv da:( Luna ligger og sover sødt.. Ja lige med undtagelse af når de helt store brag kommer.. Men det er også forståeligt, for det lyder som om hele blokken er ved at blive bombet.

 

Så kunne det godt være jeg skulle smutte omkring dr dyr efter de der Zylkene istedet for.. Hvis nu Go'Nat ikke virker optimalt

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv da:( Luna ligger og sover sødt.. Ja lige med undtagelse af når de helt store brag kommer.. Men det er også forståeligt, for det lyder som om hele blokken er ved at blive bombet.

 

Så kunne det godt være jeg skulle smutte omkring dr dyr efter de der Zylkene istedet for.. Hvis nu Go'Nat ikke virker optimalt

Jeg startede i god tid, men da det nærmede sig midnat lå Hailey og rystede under sofaen, og de andre - som ikke var bange førhen - de var meget stressede og sagde blank nej til alle mine tilbud (okseben, frikadeller, ost, legetøj osv.) For mig virker det mere som om pillerne havde stik modsat effekt, så de får intet i år, så må jeg se hvordan det går :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

tja, da jeg spurgte en hømopat (hedder de ikke det?) engang sagde hunat en stor hund over 25 kg skulle have voksen dosis og en mindre hund ca det halve.

 

Så sheila får 3 piller med samme indhold som den du har hver 4 time ca og mysla får 2 eller én..

 

Mysla vejer 12 kg ca:) Det er hvad jeg har prøvet mig frem til virker på mine:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 11 months later...
Gæst Ninna-Oline
Jeg har Baldrian B+ og rolin*at.

 

Hunden skal vist have 10-20mg baldrian pr kilo kropsvægt 3-4 gange dagligt...

 

Oscar får 1 kapsel rolin*at og to piller baldrian b+. Svea får en kapsel rolin*at og en pille baldrian b+.

 

Jeg har købt Rolin*at og vil høre hvilken dosis man skal give pr. kg legemesvægt for hund?

 

Samt hvor mange gange denne dosis skal gives dagligt?

 

Evt. er der forskel på doseringer optil og efter nytår samt på selve nytårsaften??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninna-Oline

Jamen hvor mange mg er det?

 

Når du skriver at det er ligesom almindelig baldrian er det så med dosering 20mg/kg legemesvægt?

 

Kan læse at du giver bla dine hunde en kapsel Rolin*at hver også vidt jeg kan regne så er det da en højere dosering end ved almindelig baldrian eftersom du har beagler eller er det mig der roder rundt i det hele?

 

Min hund vejer ca 8-9 kg ska' hun så have en kapsel Rolin*at daglig eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvor mange mg er det?

 

Når du skriver at det er ligesom almindelig baldrian er det så med dosering 20mg/kg legemesvægt?

 

Kan læse at du giver bla dine hunde en kapsel Rolin*at hver også vidt jeg kan regne så er det da en højere dosering end ved almindelig baldrian eftersom du har beagler eller er det mig der roder rundt i det hele?

 

Min hund vejer ca 8-9 kg ska' hun så have en kapsel Rolin*at daglig eller?

 

Rolinat er stærkere end drogens baldrian. Jeg gav Oscar og Svea 1 kapsel 3 gange dagligt. Det er en højere dosering ja, men det virkede efter hensigten. Jeg ser ikke nogen effekt ved lavere dosis...

 

Med en hund på 8-9kg synes jeg 1 kapsel 2 gange dagligt lyder meget fint :) Og så trappe ned i 3-5 dage med kun en enkelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Norgh...på den måde....

 

Er det egentlig osse en god ide at trappe op/begynde med 1 kapsel om dagen eller begynder man med 1 kapsel 2 x daglig?

 

Jeg starter op på fuld dosis med det samme, men gør så det at jeg trapper en lille smule op i løbet af december, så hundene faktisk får en lidt højere dosis når vi når nytårsaften.

 

- Jeg sender dig lige en mail alligevel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg svært ved at regne ud hvor meget jeg skal give cujo :vedikke:

 

1 tablet

44,4 mg extrat af valarianerod rod svarende til 66-133 mg

 

extrat af humlekopper 39,7

drogs svarede til 262-333 mg

 

:hmm:hvilket tal skal jeg bruge?

 

han skal jo have 10-20 mg/kg og han vejer 34 kg.

 

så skal han have 10 eller 5.. han har fået 2 3gange om dagen de sidste par dage...

har lige givet ham 3 nu..

 

men hvad med senere? tænkte på at give ham ved 19 tiden og omkring 23 ..

 

:vedikke:

 

dagens sidste tur varede kun 20 min her kl 1 fordi der var nogle der fyrede heksehyl af i det fjerne, så ville han sku hjem igen.. :damn: uanset hvilke andre veje jeg prøvede at guide ham af..

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg svært ved at regne ud hvor meget jeg skal give cujo :vedikke:

 

1 tablet

44,4 mg extrat af valarianerod rod svarende til 66-133 mg

 

extrat af humlekopper 39,7

drogs svarede til 262-333 mg

 

:hmm:hvilket tal skal jeg bruge?

 

han skal jo have 10-20 mg/kg og han vejer 34 kg.

 

så skal han have 10 eller 5.. han har fået 2 3gange om dagen de sidste par dage...

har lige givet ham 3 nu..

 

men hvad med senere? tænkte på at give ham ved 19 tiden og omkring 23 ..

 

:vedikke:

 

dagens sidste tur varede kun 20 min her kl 1 fordi der var nogle der fyrede heksehyl af i det fjerne, så ville han sku hjem igen.. :damn: uanset hvilke andre veje jeg prøvede at guide ham af..

 

Jeg ville gå efter de 44mg valeriane :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...