Hop til indhold

Hvad går galt, hjælp modtages,


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Efter alt det porstyr da Bella slap ud af selen, har jeg ikke kunne kalde hende til mig,hun blev jo nok nervøs over min opførsel,:roll:da jeg var bange for bilerne. , inde kommer hun omg. og er vedhængende og kærlig,så på den måde er hun ikke utryk.Heldigvis, men i vores have når jeg kalder kommer kun ca 2 m fra mig,i haven går hun til døren og gør som hun plejer, når jeg åbner døren løber hun væk,jeg lukker døre og straks skraber hun på igen (det er en glas dør):megaked:det kan ta op til en time inden jeg får hende fanget og ind, hvis vi som vi plejer på en græs mark skal lege med andre hunde kan jeg heller ikke lokke hende til mig,:megaked:ej heller med godbider..hvad gør jeg, gode råd modtages gerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter alt det porstyr da Bella slap ud af selen, har jeg ikke kunne kalde hende til mig,hun blev jo nok nervøs over min opførsel,:roll:da jeg var bange for bilerne. , inde kommer hun omg. og er vedhængende og kærlig,så på den måde er hun ikke utryk.Heldigvis, men i vores have når jeg kalder kommer kun ca 2 m fra mig,i haven går hun til døren og gør som hun plejer, når jeg åbner døren løber hun væk,jeg lukker døre og straks skraber hun på igen (det er en glas dør):megaked:det kan ta op til en time inden jeg får hende fanget og ind, hvis vi som vi plejer på en græs mark skal lege med andre hunde kan jeg heller ikke lokke hende til mig,:megaked:ej heller med godbider..hvad gør jeg, gode råd modtages gerne.

 

Jeg tror som ikke hun er blevet bange for dig. Jeg tror hun har været bange for trafikken og alt det det der skete, hun er blevet stresset. Jeg ville kontakte Irene eller en anden som ved en del om hundenes psyke.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg forstår jo så ikke at hun ikke er stresset på andre måder, kun indkald.:?::?::?:

 

GODT NYTÅR :vinken:

 

Hvis det skal hæftes op på episoden med selen, så tror jeg det er den oplevelse hun fik af dig - en oplevelse som du muligvis bekræfter mange gange dagligt i tone og kropsudtryk (når du bliver usikker) og på den måde vedligeholder.

 

Prøv engang at lade hende have sin sele på, eller giv hende den på når hun skal i haven, og hægt en 2½m tynd line i hende. På den måde kan du få fat i hende uden at skulle gribe efter hende og sige f.eks. "kom så Bella, nu skal vi...." i en selvsikker tone.

 

Beløn når hun er hos dig som sædvanlig.

 

Jeg vil tro det ændrer billedet.

Når du har denne korte line på hende VED DU at du kan få fat i hende og det giver dig en helt anden sikker fremtoning end når du på forhånd ved (tror) du skal til at slås for at få hende til dig.

 

Sideløbende kan du genbetinge hendes navn eller et imdkaldsord ved at give mange lækre godbidder og sige ordet for hver guf hun får.

Link til indlæg
Del på andre sites

py ha, stadig et stort problem at kalde bella til mig uden snor, umuligt,selv de lækreste godbider kan ikke lokke:confused: hvordan får hun tilliden til mig

igen :megaked:efter vore oplevelse hvor hun kom løs og bange, tilliden mangler ikke hjemme, :5up:og i snor,:5up: men uden snor er det stadig et STORT problem,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
py ha, stadig et stort problem at kalde bella til mig uden snor, umuligt,selv de lækreste godbider kan ikke lokke:confused: hvordan får hun tilliden til mig

igen :megaked:efter vore oplevelse hvor hun kom løs og bange, tilliden mangler ikke hjemme, :5up:og i snor,:5up: men uden snor er det stadig et STORT problem,

 

Har du en kort line hængende efter hende, som jeg foreslog?

Link til indlæg
Del på andre sites

JA, det er strengt nødvendig for ellers kan jeg ikke fange hende, hun kommer 2m fra terassedøren, så er halen nede og så vil hun ikke længere når jeg kalder, træder jeg et skri t ud så pisker hun afsted, selv når jeg fjoller rundt i haven kan jeg ikke få hende til at komme til mig:megaked:når jeg så får fanget hende er hun jo glad og slikker og logre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke, når hun er i haven, kaste godbidderne de 2 meter fra dig når du har kaldt... så lade hende gå igen... kalde lidt senere og smide godbidden lidt tættere på osv. indtil hun kan tage den a hånden får lov at gå igen. Så indkald ikke altid bliver forbundet med at du virker nervøs eller at hun skal ind.

 

Det er kun en idé til haven selvfølgelig, men jeg tænker det måske kunne skabe lidt tillid til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke, når hun er i haven, kaste godbidderne de 2 meter fra dig når du har kaldt... så lade hende gå igen... kalde lidt senere og smide godbidden lidt tættere på osv. indtil hun kan tage den a hånden får lov at gå igen. Så indkald ikke altid bliver forbundet med at du virker nervøs eller at hun skal ind.

 

Det er kun en idé til haven selvfølgelig, men jeg tænker det måske kunne skabe lidt tillid til dig.

 

hun vil desv slet ikke i nærheden af hånden, ude og uden snor,og ej heller godbider af hånden, er prøvet, alt dette er opstået efter hun kom ud af selen og blev bange og løb og mig efter hende, var jo bange for bilerne, (og med skam) må jeg jo indrømme at i frustration og bange, da jeg fik fat i hende efter ca 1½ time skæl te jeg jo hende ud, ved god man ikke må:megaked: men men:?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

hun vil desv slet ikke i nærheden af hånden, ude og uden snor,og ej heller godbider af hånden, er prøvet, alt dette er opstået efter hun kom ud af selen og blev bange og løb og mig efter hende, var jo bange for bilerne, (og med skam) må jeg jo indrømme at i frustration og bange, da jeg fik fat i hende efter ca 1½ time skæl te jeg jo hende ud, ved god man ikke må:megaked: men men:?::?:

 

Ja, det er det jeg mener med at du skal starte med at kaste dem hen til hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
JA, det er strengt nødvendig for ellers kan jeg ikke fange hende, hun kommer 2m fra terassedøren, så er halen nede og så vil hun ikke længere når jeg kalder, træder jeg et skri t ud så pisker hun afsted, selv når jeg fjoller rundt i haven kan jeg ikke få hende til at komme til mig:megaked:når jeg så får fanget hende er hun jo glad og slikker og logre.

 

Hvis det skal virkle med den korte snor, skal den være på HVER gang hun skal kaldes ind, ellers vedligeholder du det mønster med at hun løber væk.

 

Prøv at gå baglæns ud af døren for at se hvad der sker.

 

Kan du optage det på video?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det skal virkle med den korte snor, skal den være på HVER gang hun skal kaldes ind, ellers vedligeholder du det mønster med at hun løber væk.

 

Prøv at gå baglæns ud af døren for at se hvad der sker.

 

Kan du optage det på video?

 

 

Tak, vil prøve at blive ved med kort snor, og prøve med at gå baglæns,

nej har desv ikke video:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

opdatering :confused: Bella vil stadig ikke komme når jeg kalder, tror vi skal lege når jeg kommer ud efter hende,AK, men det går fint med at ha den snor efter sig så jeg kan få fat på hende, så vi arbejder stadig på det,

inde og på gåtur i laaaaang snor kommer hun gerne,når jeg kalder, så det med at gå løs venter vi stadig med :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...