Hop til indhold

Jeg elsker min hund...


Gæst Maustique
 Share

Recommended Posts

Gæst Maustique

Saa ligger jeg her med min bloede, varme - efterhaanden tunge - cocker paa maven, i sofaen. Hendes hale slaar taktfast selvom hun halvsover og den driller min mus paa den baerbare. Hendes forpoter ligger paa hver side at min hals og hun straekker hals saa jeg kan naa det gode sted. Naar hun straekker sig (for at goere mig opmaerksom paa at jeg skal nusse hende og ikke skrive paa computeren) krammer hun mig faktisk.

 

Mens hun saa ligger der og hyggegrynter og jeg har hele ansigtet begravet i hendes kroeller paa brystkassen - gaar det pludselig op for mig hvor meget jeg dog elsker hende. Ikke som man elsker god mad eller som man elsker et kaeledyr - men saadan som man elsker sin bedste ven.

 

Det er ikke engang 5 maaneder siden hun blev foedt og ikke engang 3 maaneder siden jeg hentede hende hjem - og alligevel kan jeg daarligt huske min hverdag foer hende. Aldrig har jeg kendt saa kaerligt et vaesen - og aldrig har der vaeret et vaesen som jeg har kunnet vaere sammen med i 3 maaneder nonstop uden paa noget tidspunkt at blive traet.

 

Jeg vil ikke noget med den her traad andet end at konstatere at det at vaere hundeejer dog er det meste velsignede man kan vaere. Hun maa bare ikke blive gammel - tanken om nogensinde at miste giver mig taarer i oejnene...

 

Godt nytaar til alle jer, der er lige saa heldige som mig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor kan jeg genkende den fornemmelse! Hvalpen starter med at være en nuttet lille én, som man da slet ikke kan stå for, men pludselig en dag opdager man den dybe kærlighed, der er groet frem.

Det er virkelig fantastisk med den betingelsesløse kærlighed, der kan være imellem menneske og hund. Det findes ikke på samme måde imellem mennesker bortset fra med små børn.

Hvor er din hund heldig, at hun har fået en ejer som dig, der er åben for den kærlighed :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig!!! Jeg kender den følelse - her er et væsen som jeg ALDRIG kunne finde på at blive sur, irriteret eller gnaven på. Det er da mere end hvad jeg kan sige om min kæreste:blink::oops: Sofus er min første hund, men han er bestemt ikke den sidste!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh Ja! Lige netop sådan er det at have hund! Det plus den der krampagtige angst for at miste... hader at lade hundene være alene, for hver gang jeg kommer hjem, så er den der lille angst der.... Derfor er de også kun blevet passet af andre end kæresten èn gang - vi havde fået en weekendtur til Italien..... jeg tænkte ikke på andet end at komme hjem igen ;o)

 

Men ikke vær bange for, når hun bliver ældre - pludselig en dag (typisk når man får hund nr. 2, som er nuttet og hvalpefjollet) ser man al den visdomog værdighed, der er i en voksen hunds blik.... der smelter man helt!

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Det er ikke en ret at få lov at være hundeejer,

det er et privelegium at få lov at eje en hund,

hunden giver kærlighed, selvtilid, følelser, ømhed, tålmodighed, forståelse,

hvad kan man forlange mere af en lille hund :bigsmile::banan:

Så vokser mit hjerte og gengælder alt det den har givet mig gennem årene,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Tusinde tak for sådan en dejlig tråd. Jeg blev helt varm om hjertet.

Det lyder måske lidt skørt, men jeg elsker allerede den hvalp, der ikke er født endnu, men som bliver min til påske.

Lidt mærkeligt at man kan holde så meget af noget der ikke er endnu :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Hold da op, blir helt rørt, det er smukt skrevet...

 

Nu ka jeg slet ikke vente de sidste 5 uger på, at få min lille hvalp hjem :)

 

Hilsen Tildes "mor"

 

Bare rolig det kan jeg heller ikke glæder mig til at se den, der kommer vel en masse billeder af den når den kommer hjem :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Jørgen Larsen

 

Jo du kan tro der kommer billeder ind når hun kommer hjem:mrgreen:, men når vi skal besøge hendi igen forhåbentlig i starten af det nye år, kommer der også flere billeder...

 

Men hun skal jo også lige den vej af DCH, så vi kan få en rigtig god hund ud af hende :)...

 

Godt nytår..:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...