Hop til indhold

Hvalpe eller voksen foder?


Gæst Maustique
 Share

Recommended Posts

Gæst Maustique

Jeg er ved at loebe toer for d. 15 kg Olivers saek jeg koebte da jeg hentede Nura. Hun kommer til at vaere omkring 5 maaneder naar det sker.

 

Den naeste saek jeg koeber - skal det vaere en omgang voksenfoder eller en hvalpe mere??

 

Hun kommer til at veje en 12-14 kg som voksen.... :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi er stadig på hvalpefoder her i huset... Karla er seks en halv måned og vejer 7.5 kg.... jeg regner med at holde hende på hvalpefoder indtil hun er omkring et års tid... med mindre hun begynder at tage voldsomt på eller lignenede.... men det er der nu intet der tyder på lige nu...

 

må jeg spørge hvad der ligger til grunds for at ville skifte til voksenfoder allerede? jeg troede egentlig "man" gav dem hvalpefoder indtil omkring de 10-12 mdr... men det kan sagtens være mig der har misforstået noget

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ved at loebe toer for d. 15 kg Olivers saek jeg koebte da jeg hentede Nura. Hun kommer til at vaere omkring 5 maaneder naar det sker.

 

Den naeste saek jeg koeber - skal det vaere en omgang voksenfoder eller en hvalpe mere??

 

Hun kommer til at veje en 12-14 kg som voksen.... :confused:

 

Hun bør have hvalpefoder til hun er omkring 10 mdr:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

 

må jeg spørge hvad der ligger til grunds for at ville skifte til voksenfoder allerede? jeg troede egentlig "man" gav dem hvalpefoder indtil omkring de 10-12 mdr... men det kan sagtens være mig der har misforstået noget

 

Min opdraetter sagde at det ville passe meget godt med at naar min store 15kg saek var opbrugt var det tid til at skifte til voksenfoder.

 

Samtidig staar der paa Olivers hjemmeside:

 

Hunde, der som voksne vejer mellem 1-15 kg fodres fra 8 ugers alderen til og med 12 måneders alderen. Herefter bruges som udgangspunkt OLIVER’S ADULT eller OLIVER’S LAMB.

Hunde, der som voksne vejer mellem 15-25 kg fodres fra 8 uger til 3½-4 måneders alderen. Herefter bruges OLIVER’S LARGE BREED START.

 

 

Og da en cocker kommer til at ligge vaegtmaessigt lige mellem de to intervaller overvejer jeg bare hvad der er smartest for Nura :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min opdraetter sagde at det ville passe meget godt med at naar min store 15kg saek var opbrugt var det tid til at skifte til voksenfoder.

 

Samtidig staar der paa Olivers hjemmeside:

 

Hunde, der som voksne vejer mellem 1-15 kg fodres fra 8 ugers alderen til og med 12 måneders alderen. Herefter bruges som udgangspunkt OLIVER’S ADULT eller OLIVER’S LAMB.

Hunde, der som voksne vejer mellem 15-25 kg fodres fra 8 uger til 3½-4 måneders alderen. Herefter bruges OLIVER’S LARGE BREED START.

 

 

Og da en cocker kommer til at ligge vaegtmaessigt lige mellem de to intervaller overvejer jeg bare hvad der er smartest for Nura :blink:

 

Jeg ville købe hvalpefoder.. Efter det du skriver anbefaler Olivers da også hvalpefoder.. Olivers large breed er også et hvalpefoder. Mine får hvalpefoder til de er 10-12 måneder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jamen saa er det afgjort :)

 

Har lige set at de har 15% hvis man koeber mere end 4 saekke. Saa tror jeg at jeg koeber to gange hvalpe, en voksen og en lamb. Saa skulle jeg ogsaa vaere daekket et stykke tid :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen saa er det afgjort :)

 

Har lige set at de har 15% hvis man koeber mere end 4 saekke. Saa tror jeg at jeg koeber to gange hvalpe, en voksen og en lamb. Saa skulle jeg ogsaa vaere daekket et stykke tid :)

Du kender ikke en opdrætter du kan købe igennem? så kan du også spare penge.. og behøver ikke have 4 sække stående. Du skal være meget sikker på de står så de ikke kan få fugt ellers mugner de og så har du intet sparet, tværtimod
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Du kender ikke en opdrætter du kan købe igennem? så kan du også spare penge.. og behøver ikke have 4 sække stående. Du skal være meget sikker på de står så de ikke kan få fugt ellers mugner de og så har du intet sparet, tværtimod

 

Tjo... Det kunne godt vaere at jeg kunne faa lov til at koebe en saek mere af min opdraetter. Jeg fik den foerste jeg koebte af dem for 400 kr istedet for de 449 den koster paa nettet...

 

Jeg foeler bare lidt at jeg render dem paa doerene, hvis jeg hver 2-3 maaneder...

 

:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ved at loebe toer for d. 15 kg Olivers saek jeg koebte da jeg hentede Nura. Hun kommer til at vaere omkring 5 maaneder naar det sker.

 

Den naeste saek jeg koeber - skal det vaere en omgang voksenfoder eller en hvalpe mere??

 

Hun kommer til at veje en 12-14 kg som voksen.... :confused:

 

 

Hvalpefoder, jeg ville slet ikke være i tvivl :-D -jeg tror da ikke det gør noget at du render opdrætterne på dørene. Jeg ville da kun synes det var i orden at hvalpekøberne fortsatte med et kvalitetsfoder, og det ville jeg da gerne være dem behjælpelige med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...