Hop til indhold

hjælp..

Gæst anonym82
 Share

Recommended Posts

Gæst anonym82

Hej allesammen..

Jeg har haft min labrador hvalp nu i to uger, og det skal siges at jeg har haft stor stor glæde af at læse de forskellige indlæg herinde. Men nu sidder jeg selv med et par spørgsmål og håber at nogen kan hjælp mig lidt på vej :D

Bella er en Tæve, på ca 10 uger.

Hun har indtil for to dage siden ikke haft noget problem med at besørge udenfor (self har der være uheld i starten, men det var kun tis) Her de sidste to dage, har hun ialt fire gange skidt unde vores spisebord. Jeg mistænker at hun har lidt hård mave, for når jeg går med hende sætte hun sig som hun skal men der kommer ikke noget så staklen rejser igen. jeg har givet A38, blandet op med lidt lunken vand.

En anden ting er at sammen med mig nægter hun simpelhent og gå, men med min mand er der ingen problemer overhovedet, og går vi begge med hende er der ingen problemer heller. Og jeg synes selv jeg roser hende meget og giver godbidder. så kan slet ikke forstå det, og slet ikke når det stort set er mig som går med hende mest.

også det store spørgsmål:

Nogen gode råd til nytårsaften?

Vi skal holde nytår sammen med nogen venner, hvor vi har fået lov til at tage bella med, så planen var/er at vi lægge hende ind i et soveværelse efter at hun har fået sine beroligende piller, trækker gardinerne for og sætter lidt musik på, jeg bliver siddende til hun falder i søvn, og lader døren stå så hun kan komme ud, yderligere skal vi nok se til hende løbende. Er dette en helt vildt dårlig plan?

Venter spændt

Knus

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh. Studser lidt over i vil give den beroligende........:shock:

Hvorfor?

Og så vil jeg da vove den påstand at en 10 ugers hvalp ikke under nogen omstændigheder skal med nogen som helst steder hen så længe som der hér nødvendigvis er tale om. Ejheller skal den efterlades hjemme. Den har brug for tryghed og faste rammer, og særligt sådan en nytårsaften.

Hvad angår gåture.. Hvis du er gud for den, følger den dig alle steder. Hvis ikke du er gud, vil hvalpen blive urolig/nervøs/beklemt ved at gå med dig.

Mon ikke, og det er kun en formodning, din mand udstråler en ro og et overskud der gør at hvalpen bare tænker: "Ham kan jeg trygt følge" og at du ikke gør det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :vinken:

Jeg ville nok vælge at flytte Nytårsaften hjem til mig selv.

Men kan det kun være sådan at I tager afsted, så er det jo sådan.

En hvalp på 10 uger ville jeg aldrig give beroligende - den aner højst sandsynligt ikke hvad der foregår, og er I stille og rolige omkring fænomenet (raketter osv.) så er den det garanteret også. Hvis altså den er tryg ved jer i hverdagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville kun give beroligende, hvis det er nødvendigt.. Luna har først haft brug for noget de sidste 2 år (hun er 5½ nu) og det er så natur medicin.

Dernæst, så ville jeg blive ude indtil hun har fået skidt.

Og ja, jeg ville så heller ikke tage hvalpen nogle steder hen nytårsaften. Den er jo helt ny og knapt vænnet sig til sit hjem..

Link til indlæg
Del på andre sites

med hensyn til mad, har i fået noget med af maden som den fik ved sine tidligere ejere???

Jeg ville nok mene at en 10 ugers hvalp ikke har brug for beroligende, vores unghund på knap 8 mdr. ænser slet ikke de høje lyde endnu...tror først det komme senere hen... Og så ville jeg tage hvalpen med hvor i skal hen og lade den blive i samme rum som jer, den skal nok falde i søvn uanset hvad....

Prøv at leg lidt med hvalpens legetøj, så skal den nok følge efter dig og så belønne den med masser af godbidder...

Link til indlæg
Del på andre sites

okay det er dyrelægen som har anbefalet et beroligende middel til hende, derfor vi ville give hende det, men det lader til at det bedst at lade vær så er det sådan det bliver :D ja jeg ved ikke om min mand udstråler en bestemt ro, men jeg herser ikke med hende og venter indtil hun har snust færdig. men om hun får nogen bestemte vibes ved jeg ikke. for når vi er herhjemme vil hun helst være tæt på mig så det lidt underligt.

Nej vi fik ikke noget mad med hjem fra dem vi købte hende ved.

Vi har valgt at holde nytår der hvor vi skal af to grunde, den ene er at Bella faktisk er vant til at komme i det hjem, og det ligger udenfor byen, så forventer der er mere roligt der, end hvor vi selv bor, som er midtbyen, tre minutter fra centrum. Så ja jeg er indforstået med at hun skal være i trygt miljø, og derfor mener jeg også at dette er velovervejet, self skal hendes seng og legetøj da også med :D

tusind tak for alle de gode råd :D

Godt nytår til jer og alle jeres hunde :D

Link til indlæg
Del på andre sites

okay det er dyrelægen som har anbefalet et beroligende middel til hende, derfor vi ville give hende det, men det lader til at det bedst at lade vær så er det sådan det bliver :D ja jeg ved ikke om min mand udstråler en bestemt ro, men jeg herser ikke med hende og venter indtil hun har snust færdig. men om hun får nogen bestemte vibes ved jeg ikke. for når vi er herhjemme vil hun helst være tæt på mig så det lidt underligt.

Nej vi fik ikke noget mad med hjem fra dem vi købte hende ved.

Vi har valgt at holde nytår der hvor vi skal af to grunde, den ene er at Bella faktisk er vant til at komme i det hjem, og det ligger udenfor byen, så forventer der er mere roligt der, end hvor vi selv bor, som er midtbyen, tre minutter fra centrum. Så ja jeg er indforstået med at hun skal være i trygt miljø, og derfor mener jeg også at dette er velovervejet, self skal hendes seng og legetøj da også med :D

tusind tak for alle de gode råd :D

Godt nytår til jer og alle jeres hunde :D

Rigitg godt Nytår til jer alle :vinken:

Jeg vil da gerne hører hvordan aftenen er forløbet (og meget gerne uden beroligende ;-)).

Link til indlæg
Del på andre sites

det kunne godt være at mavsen havde fået en lidt hård start så... hvis hun lige er blevet vænnet til en slags foder hos opdrætteren og så skal vænnes til noget nyt hos jer igen... Man skal som regel blande det sammen og efterhånden give mere af det hun skal sipse fremover...:-)

Godt nytår....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anonym82

status på nytårsaften..

Den forløb uden problemer, bella legede med en anden hund, med os, lagde sig til at sove under bordet midt i det hele og hun lod til at hygge sig (uden beroligende) og ser ikke ud til hun har taget nogen form for skade :)

Men nu har jeg et andet spørgsmål, hvornår skal hun have klippet klør, hvor meget skal der klippes af? med hvad en speciel tang eller saks (kan vel købes i en dyrehandler går jeg ud fra) og hvis i har nogen andre gode råd ville jeg blive glad :D

godt nytår :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at det forløb uden problemer (og medicin). :-D

Der findes specielle neglesakse til hunde. Jeg vil foreslå at du får din dyrlæge til at vise dig hvordan du klipper neglene samt hvordan du ser på din hund at det er ved at være tid igen.

Har du trægulv kan man ofte også hører det på lyden af neglenes "tippen" på gulvet.

Nogle hunde syntes ikke det der klipperi er det bedste, så start tidligt med at vænne den til det. Feks en negl om dagen og evt. nøjes med at klippe en lille bitte smule af, så kan du klippe den samme negl over et par gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det Tanten skriver vil jeg tilføje, at det er godt at have et præparat, der kan stoppe blødningen, hvis man kommer til at klippe for langt. Hunde har jo blodårer i kløerne, og hvis man ved et uheld kommer til at klippe for meget af, kan det bløde rigtig meget.

Link til indlæg
Del på andre sites