Hop til indhold

Vores nyeste familie medlem....


Gæst melsen
 Share

Recommended Posts

Gæst melsen

Så er familien blevet udvidet med en dejlig grand danois... Og hertil har jeg lige et par korte spørgsmål...

 

Er det meget typisk at en hvalp når den kommer til den nye ejer, at den første knytter sig til kvinden i huset.

 

Det virker nærmest som om han er bange for mig, af en eller anden grund, og jeg kan knap nok lokke ham med udenfor og tisse, hvor i mod hvis min forlovede prøver, så følger han lystigt med hende med logrende hale.

 

Vi har selvf. kun haft ham i 3 dage, men det er dog allivevel lidt overraskende adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først hjertelig tillykke med hvalpen! :-D

 

Nu kender jeg dig jo ikke, så jeg ved ikke om det passer på dig, men nogle mænd kan godt have en lidt kontant væremåde, der kan virke skræmmende på en lille hvalp.

Så længe Jeres hvalp er "baby", dvs. indtil ca. 1/2 år gammel - måske lidt mere for en GD, så vil han først og fremmest have brug for kærlig omsorg, og han kan sagtens mærke hvor man får det henne ;-)

 

Desuden knytter hunde sig gerne til den person, der fodrer dem, og i det hele taget bruger mest tid på dem.

 

Hvis du gerne vil charmere den lille fyr, så vær blid i din omgang med ham. Lad være med at skælde ud eller hæve stemmen, og vent til han selv tager kontakt, fremfor at påtvinge ham dit selskab ved f.eks. at løfte ham op o.lign.

 

Håber du kan bruge det til noget - og må vi så se nogle billeder af vidunderet, hellere før end siden! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja i måtte hjertens gerne se nogle billeder.. men jeg kan ikke linke til dem... jeg får at vide at jeg skal have 15 posts her først...

 

 

Med hensyn til Vincent, så skal jeg ikke kunne sige om det er stemmelejet.. det kan sagtens være...

 

Og jeg prøver skam også på at tage det meget stille og roligt.. jeg løfter ham ikke, og han er også stille og roligt begyndt at komme hen til mig... det gør han gerne... og sikke da en masse pysser jeg får... slikker mig overalt i ansigtet, og jeg tror det måske er en henførsel af underdanighed fra ham.. kan være det er fordi han ser mig som en slags alpha-han at han kan virke sådan lidt bange måske?

 

Alt sammen bare teori...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med hunden

 

 

 

Jeg ville også sige måske den dybe stemme.

 

Vores aslan på 9 mdr er stadig bange for nogle mænd, det er de frembrusende med den dybe stemme. Mænd som er "ligeglad" med almindelige mandestemmer, de er et hit.

 

 

Men ellers så vil jeg give det tid. Hvad sker der når din forloved tager ned og handler og kun du er hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med hunden

 

 

 

Jeg ville også sige måske den dybe stemme.

 

Vores aslan på 9 mdr er stadig bange for nogle mænd, det er de frembrusende med den dybe stemme. Mænd som er "ligeglad" med almindelige mandestemmer, de er et hit.

 

 

Men ellers så vil jeg give det tid. Hvad sker der når din forloved tager ned og handler og kun du er hjemme?

 

Jamen han kommer gerne hen og hygger lidt og bliver kælet for... det går bedre og bedre.. men nu fx sådan noget som at lokke ham med udenfor når han skal tisse.. når det er mig, så går han med hen til døren og står og glor på mig med den der, "du-tror-da-vel-ikke-DU-kan-få-mig-med-ud" mine i ansigtet, hvor i mod når min forlovede gør det.. så hopper han gladeligt med ud.. hehe

 

 

 

Fååk hvor er han bare lækker :lun:

 

Nå du fandt billederne =)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen han kommer gerne hen og hygger lidt og bliver kælet for... det går bedre og bedre.. men nu fx sådan noget som at lokke ham med udenfor når han skal tisse.. når det er mig, så går han med hen til døren og står og glor på mig med den der, "du-tror-da-vel-ikke-DU-kan-få-mig-med-ud" mine i ansigtet, hvor i mod når min forlovede gør det.. så hopper han gladeligt med ud.. hehe

 

Og det er det samme når hun ikke er til stede?

 

Jeg ville tror det nok skulle komme, altså at du er ok.

Måske det bare er et spørgsmål om at Vincent får mere tillid til dig, hele hans verden er jo stor ny og måske ret overvældene og farlig (med mulighed for at menneskelig gører ham :oops: )

 

Jeg må indrømme at det er gætteri, nogen gange ville det hele være meget mere nemt hvis vi kunne snakke med de hunde :mrgreen:

 

 

 

 

 

Nå du fandt billederne =)

 

 

Jeps, han er en smuksak.

 

Er han udstillings gul eller bare gul?

Link til indlæg
Del på andre sites

... ehh.. jamen han kommer da fra en kennel der gør rigtigt meget i udstilling... om vi selv tager på udstilling med ham ved jeg ikke lige endnu. Han er primært købt for at være et familie medlem.. ikke for at have en hund at tage på udstilling med...

 

Måske det kommer senere... Det vil jeg ikke afvise...

 

Ved ikke helt hvad du mener med spørgsmålet... udstillingsgul eller bare gul?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ved ikke helt hvad du mener med spørgsmålet... udstillingsgul eller bare gul?

 

 

 

Vikiggede også GD, og der fik vi at vide at dem der var meget gule, blev solgt til dem der ville gå på udstilling og dem der var knap så gule (ikke perfekt gul) ville så blive solgt til dem hvor de bare skulle have familie hunde (men sådan behøves det jo ikke at være alle steder :blink: ) og så blev jeg jo lige nysgerrig :mrgreen: undskyld....videnbegærlig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Huhhh... det ved jeg godt nok ikke lige.. sammenligningsgrundlaget er minimalt for mit vedkommende.. så meget kendskab har jeg ikke til grand danois og de variationer der måtte være i deres gule nuancer. Jeg syntes Vincent har en flot gul farve, og så en anelse mere gyldenbrun ned af ryggen, sammenlignet med siderne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Først et stort tillykke med 'familieforøgelsen', håber I får mange skønne år sammen.

 

Hvad angår dit spørgsmål, så er det meget almindeligt at hunde har lettere ved at knytte sig til/få tillid til kvinder end mænd. Jeg har observeret en del faktorer...

 

stemmen - jo dybere, desto værre. Jeg bruger af samme grund altid en lysere stemme når jeg taler til hunde, noget der efterhånden sidder 100% på rygraden, så det er slet ikke noget jeg tænker over mere.

 

stemmen - jo kraftigere/højere, desto værre, specielt hvis man kommer med pludselige udbrud, der kommer bag på hunden. Jeg har (heldigvis, hvad angår hunde) altid talt meget lavmælt, hvilket jeg har en lumsk mistanke om kan være en af de vigtigste årsager til at hunde altid har været så glade for mig. Prøv, hvis du kan, at finde noget på video med Anders Hallgren, hvis du vil se et eksempel på, hvad jeg tror er en 'god stemmeføring' ifm. hunde.

 

bevægelsesmønstre - jo tungere/trampende bevægelser desto værre.

 

kropsholdning - jo mere 'macho' desto værre. Den er lidt svær at beskrive, men noget med stivhed/anspændthed versus afslappethed. Udstråler man selv afslappethed hjælper det også hunden til at slappe af.

 

størrelse - 'stor og farlig', du ved.

 

aktiviteter tilbudt hunden - mænd har ofte en tendens til at ville tumle/lege vildt med hunden, mens kvinder oftere 'tilbyder' omsorg. Naturligvis vil hunde gerne lege/tumle, men de vil gerne lige hitte ud af, hvem man egentlig er først. Jeg foreslår ikke i skal snuse hinanden i r**en først, som hunde ville gøre, men der findes andre måder at komme på 100% bølgelængde :-D

 

Der er nogle af disse ting, man ikke kan lave om på (ens højde f.eks.) og andre som man enten ikke vil eller lige sådan uden videre er i stand til at ændre. Det er heller ikke den store katastrofe, for hundens tillid skal nok komme hen ad vejen. Det bliver først vigtigt hvis man (som jeg) hele tiden skal møde nye hunde. Som sagt, tror jeg ikke du behøver bekymre dig, og du skriver jo også, der hele tiden sker fremskridt. Ovenstående kunne bare evt. være ting du har i baghovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Velkommen herind og glædelig hvalp :-D

 

Undgå at SE direkte på ham og at vende dig frontalt mod ham, da dette kan virke som en udfordring/trussel på hunde som ikke har lært en at kende godt nok endnu.

 

Bløde (feminine) bevægelser kan også hjælpe :lol:

 

Hvis Vincent betragter dig som en "alfa" vil dette indgyde tillid snarere end utryghed, så det skal du ikke spekulere i.

 

Ros ham for uopfordret at komme til dig og nyd hans "nysseri", det er venlighed og underdanighed fra hans side og lad være med at røre ved ham medmindre han selv opfordrer til det.

 

Du kan se på din kæreste og aflure hende for at se hvad forskellen er på jeres bevægelsesmønstre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...