Hop til indhold

fiskehoveder/hvid fisk


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen

nogen herinde der ved om feks laksehoveder indeholder vitaminer/mineraler olie eller man skal give hele fisken:?::?::?:

 

hvilke fisk er hvid fisk:?::?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg ville ikke umiddelbart sige at der er så meget i et fiskehoved, kommer selvfølgelig an på hvordan det er skåret, dvs. om der er noget kød på, gæller og øjne. Øjne og hjerne skulle eftersigende være rig på vitaminer mv. men jeg har ikke set nogen dokumentation på det.

 

Hvid fisk er gerne fedt fattig fisk som skrubber mv. Her kan ses en oversigt over gennemsnitsindholdet i laks versus skrubber:

http://www.naturligthundefoder.dk/Koed.html#Fisk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg ville ikke umiddelbart sige at der er så meget i et fiskehoved, kommer selvfølgelig an på hvordan det er skåret, dvs. om der er noget kød på, gæller og øjne. Øjne og hjerne skulle eftersigende være rig på vitaminer mv. men jeg har ikke set nogen dokumentation på det.

 

Hvid fisk er gerne fedt fattig fisk som skrubber mv. Her kan ses en oversigt over gennemsnitsindholdet i laks versus skrubber:

http://www.naturligthundefoder.dk/Koed.html#Fisk

 

 

lakehovederne er skåret af ved halsen så det er hele hovedet med øjne gæller osv osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Zacho får fisk hver 10. dag og der er det primært rødspætte, torske eller lakse fiskehoveder - syntes der er pænt meget kød på dem og de vejer godt til :-)

 

Hovederne burde indeholde det samme som resten af fisken, evt en anelse mere - der er jo kød på.

 

Hoveder er altid et sikkert hit - i går og i dag har han fået lammehoved med hele molevitten - hjemmeavlet og hjemmeslagtet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hvis din hund kan tåle laksehovederne, har den uden tvivl godt af dem.

e

hvordan går det ellers med hans levertal?

 

 

ja de får laksehoveder 1 gang om ugen men jeg aner ikke hvad der er godt ved dem men er er store og vejer godt 600gr :confused::confused::confused:

 

hans levertal bliver tjekket indenfor 1 mdr tid igen når hans infektion er væk han har nu været på antibiotika i over 3 uger

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Zacho får fisk hver 10. dag og der er det primært rødspætte, torske eller lakse fiskehoveder - syntes der er pænt meget kød på dem og de vejer godt til :-)

 

Hovederne burde indeholde det samme som resten af fisken, evt en anelse mere - der er jo kød på.

 

Hoveder er altid et sikkert hit - i går og i dag har han fået lammehoved med hele molevitten - hjemmeavlet og hjemmeslagtet :-D

 

 

ja store er de hoveder ihvertfaldet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Fiskeøjne er rige på A vitaminer og sikekrt også andre, men det er lige havd jeg kan komme på nu, Emma får fiskeskindet af det røgede min mor køber af og til, det er bare guf hos hunden kan jeg sige dig...:-D

 

 

hvor ved du at der er A vitamin i øjnene synes nemlig ikke jeg kan finde noget med øjne og hjerne feks:confused:

 

ja mine får guffer fra fish4dogs det er også skind og rigtig guf:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor ved du at der er A vitamin i øjnene synes nemlig ikke jeg kan finde noget med øjne og hjerne feks:confused:

 

ja mine får guffer fra fish4dogs det er også skind og rigtig guf:blink:

Discovery channel :mrgreen:

 

Jeg har også hørt noget om at der skulle være en del fedt i hjernen, men om det passer aner jeg ikke:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Discovery channel :mrgreen:

 

Jeg har også hørt noget om at der skulle være en del fedt i hjernen, men om det passer aner jeg ikke:confused:

 

 

nå ok det var da rart og vide

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Helleflynder er der mange A-vitaminer i. Men det er en mager fisk og derfor ikke så meget fiskeolie i.

 

 

jeg søger magre hvide fisk som skulle være bedst til en leverhund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nu spørger jeg lige dumt :genert: men hvor skaffer man laksehoveder :confused::engel:

 

 

vi ringede bare til nogle fiskeforretninger og hørte om prisen på fiskehoveder på laks især altså det mennesket ikke spiser

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg søger magre hvide fisk som skulle være bedst til en leverhund

 

I fisk er der masser af b- vitaminer, hvilket er godt for leveren.

 

Nu er det sådan med fisk at selv de fede "kun" indholder 10-13 g. pr 100g. Det er sild og laks.

 

De magre fisk som rødspætte og torsk har et fedtindhold under 2 g. pr 100 g.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
I fisk er der masser af b- vitaminer, hvilket er godt for leveren.

 

Nu er det sådan med fisk at selv de fede "kun" indholder 10-13 g. pr 100g. Det er sild og laks.

 

De magre fisk som rødspætte og torsk har et fedtindhold under 2 g. pr 100 g.

 

nå det var da en god viden har godt nok lagt mærke til at fisk indeholder mange gode ting synd det er så dyrt

 

:5up: og de er i reglen ikke ret dyre.

 

 

jeg har lige en pakke sejfiletter i LIDL til hundene som jeg vil koge og give dem de var ret billige ved ikke om man ellers kan få lidt billigt fisk til hundene

Link til indlæg
Del på andre sites

nå det var da en god viden har godt nok lagt mærke til at fisk indeholder mange gode ting synd det er så dyrt

 

 

 

 

jeg har lige en pakke sejfiletter i LIDL til hundene som jeg vil koge og give dem de var ret billige ved ikke om man ellers kan få lidt billigt fisk til hundene

 

Jeg køber i reglen frisk fisk, synes sej er billigere. Groa elsker sej, hun er ikke så vild med sild.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg køber i reglen frisk fisk, synes sej er billigere. Groa elsker sej, hun er ikke så vild med sild.

 

 

hvad giver du for det og hvor meget får du med hjem :?::?::?:

 

mine fik kogt sejfilet for første gang i sidste med ris det var virkelig guf

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...