Hop til indhold

Hundeejere og deres poser


Gæst Mille hunden
 Share

Recommended Posts

Gæst Mille hunden

Vi kan godt alle sammen blive enige om at man skal samle op efter sin hund, når den har lavet, ikk?? Min opfattelse er også at der er flere der bliver bedre til det, men der er stadig mange der bare lade det ligge midt på fortovet eller på de store græsarealer. Det er dybt respektløst.

Men hvad sker der så lige for dem der samler deres hunds efterlandskaber op i en pose, og så smider de bare posen på fortovet eller i skoven?

Jeg bliver så rassende når jeg ser sådan noget. :evil::mad:

 

Er der andre der har oplevet det samme? Er der nogen der ved om den lov om at man skal samle op er blevet vedtaget eller om der bare er snak om det, kan ikk helt finde ud af hvad der er besluttet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har oplevet det samme mange gange ude i skoven, og også på gaden generelt. Min mening er dog lidt anderledes end din. Hvis min hun laver på fortovet eller på folks grund samler jeg altid op, men hvis den laver i en hæk eller noget så det er mere eller mindre gemt af vejen er jeg ikke så omhyggelig med at fjerne det. Jeg sammenligner det lidt med at folk smider cigerat skoder på jorden, det er lige så ulækkert synes jeg, og MEGET mere skadeligt for miljøet. Men hvis "lorten" ligger så andre kan træde i den så samler jeg ALTID op :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Om somemren samler jeg altid op, da det lugter og ikke er så fedt at rende rundt i en park hvor buskene stinker af høm høm...

 

Ellers tager jeg kun, fortove, veje, stier, græsarealer og grus, strand, ja hvis der ikke kommer mennesker derhen samler jeg ikke op, seføli kan der komme en stangvissen havenisse og vælte i en busk som Emma har skidt i så er det bare bad luck...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler også op medmindre det er på en mark hvor den alligevel ikke vil være andre der kommer. selv i buskene samler jeg op hvis det er i byen for det lugter altså ikke godt med sån en høm høm men jeg savner også skraldespande så man kan komma af med posen.

Men det giver altså ingen mening at samle op i en pose for så at smide posen... så kan den jo ikke forsvinde så hellere lade den ligge så forsinder den da med tiden naturligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi oplever det næsten dagligt i vores park - hvor der endda er opsat et fint stativ med gratis høm høm poser - at folk bare lader lorten ligge :evil: det synes jeg er både groft og respektløst overfor andre...

 

og så er der så dem der tager en gratis pose, samler deres lort op og dernæst smider posen fra sig... de er næsten lige så slemme i min bog... øv!

 

Vi samler altid op, men mindre hun er gået helt i krat el lign, så man ikke kan komme derind....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mille hunden

Er glad for at høre det ikke kun er mig der syns det er ulækkert.

 

Jeg samler heller ikke altid op hvis de gør det et sted hvor det alligevel er gemt af vejen og ikke genere andre (Det er Mille faktisk ret god til)

Jeg er helt enig i at der skal være flere steder hvor man kan smide sine poser ud. Det har vi snakket om rigtig mange gange, for det er ikk så lækkert at gå rundt med sådan en pose på hele sin timelange gå tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cirkeline

Min mand har desværre sukkersyge, og skal derfor ha ordnet sine fødder ved en foddame, og imens går jeg tur med vores hunde. Et godt sted er ved sygehusets park, der ligger på den anden side af vejen. Jeg ser tit der er nogen med store hunde, der står og venter på at deres hunde lægger en mega kage, og så går de uden at samle op. Jeg har en gang spurgt en ung pige om det ikke var en ide at samle hundens efterladenskaber op, da det ikke er en helt lille høm høm, sådan en schæfer eller mastiff lægger, det svar jeg fik var; hvad med at du blander dig uden om, og hvis den gerner dig så kan du jo selv samle op... så står man der mundlam.. :???:

Jeg samler altid selv op, og mine hunde har da osse lagt deres visit kort i den park. Og en dag var gartneren der, og han sagde til mig, det er da rart at der er nogen der rydder op efter sine hunde, og hvad de folk ville sige til at man samleder deres hundelort op og gik efter dem, og lagde deres hundes høm hømmer på deres trappe.....

Så er jeg sikker på, at folk ville blive godt sur på dig sagde jeg så.. Jahh sagde gartneren så, men man bliver fristet til at gøre det, når man ser det er de samme der lader det ligge hver gang.. Og de er lige glade, selv om jeg har sagt de skal gøre det, og det er selv om der er sat skilte op om, at de skal rydde op efter hundene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bor vi ikke i byen, så det med parker er ikke aktuelt for os, vi samler altid op efter vores hund på gader og fortorv, men da vi mest lufter ude på mark og i krat, skov og lign. samler vi ikke op da han altid stikker måsen godt ind under buske og krat uden for stierne,laver han noget på gaden som vi samler op tager jeg altid posen med hjem og smider ud, det med at smide posen som jeg også ser mange steder, kan jeg ikke forstå, hvorfor så samle op, posen bliver ikke nedbrudt i naturen, det gør lorten trods alt

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan godt alle sammen blive enige om at man skal samle op efter sin hund, når den har lavet, ikk?? Min opfattelse er også at der er flere der bliver bedre til det, men der er stadig mange der bare lade det ligge midt på fortovet eller på de store græsarealer. Det er dybt respektløst.

Men hvad sker der så lige for dem der samler deres hunds efterlandskaber op i en pose, og så smider de bare posen på fortovet eller i skoven?

Jeg bliver så rassende når jeg ser sådan noget. :evil::mad:

 

Er der andre der har oplevet det samme? Er der nogen der ved om den lov om at man skal samle op er blevet vedtaget eller om der bare er snak om det, kan ikk helt finde ud af hvad der er besluttet.

 

Jeg har altid taget den med mig, men det kan jeg jo sagtens prale af, chihuahua-størrelse fylder og vejer jo ikke meget.

Jeg har såmænd også prøvet at putte posen i lommen, og glemme alt om den pose et par dage :stupid:

Jeg ville ikke blive dybt forarget hvis jeg så at nogen havde efterladt en posefuld lidt til siden. Hellere det end at de slet ikke putter i pose.

 

Men hvad gør i andre når I går tur på en villavej, kan I finde på at gå ind og bruge villaejernes skraldespande til at dumpe posen ned i?

Det er jeg selv lidt i tvivl om. Jeg synes egentlig det er helt ok de få gange jeg har set at nogen har brugt MIN skraldespand, men jeg har selv svært ved at gå ind i folks forhave og bruge deres, føler nærmest jeg krænker privatlivets fred :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mand har desværre sukkersyge, og skal derfor ha ordnet sine fødder ved en foddame, og imens går jeg tur med vores hunde. Et godt sted er ved sygehusets park, der ligger på den anden side af vejen. Jeg ser tit der er nogen med store hunde, der står og venter på at deres hunde lægger en mega kage, og så går de uden at samle op. Jeg har en gang spurgt en ung pige om det ikke var en ide at samle hundens efterladenskaber op, da det ikke er en helt lille høm høm, sådan en schæfer eller mastiff lægger, det svar jeg fik var; hvad med at du blander dig uden om, og hvis den gerner dig så kan du jo selv samle op... så står man der mundlam.. :???:

Jeg samler altid selv op, og mine hunde har da osse lagt deres visit kort i den park. Og en dag var gartneren der, og han sagde til mig, det er da rart at der er nogen der rydder op efter sine hunde, og hvad de folk ville sige til at man samleder deres hundelort op og gik efter dem, og lagde deres hundes høm hømmer på deres trappe.....

 

Så er jeg sikker på, at folk ville blive godt sur på dig sagde jeg så.. Jahh sagde gartneren så, men man bliver fristet til at gøre det, når man ser det er de samme der lader det ligge hver gang.. Og de er lige glade, selv om jeg har sagt de skal gøre det, og det er selv om der er sat skilte op om, at de skal rydde op efter hundene...

 

Min kammerats nabo havde et problem med at hunde sked i hans forhave og ejerne samlede ikke op.

 

En dag så han tilfældigvis en person der lod sin hund skide i haven - han skyndte sig derud og sagde noget a la "skal du ikke samle op", hvorpå denne person kom med den fantastiske undskyldning "jeg har glemt at få en pose med".

Så tog naboen lorten op i hånden og klaskede den i hånden på hundeejeren og sagde værsgo'.

 

Om hundeejeren stadig lader sin hund skide i haven melder historien ikke noget om:mrgreen:

 

For flere år siden havde jeg en veninde på Østerbro - et bestemt sted på fortovet på hendes vej lå der altid en hel skov af lort.

Der blev så sat et skilt op i et kældervindue lige ud for denne lorteskov om at man nu havde grebet til overvågning og at man ville aflevere lortene tilbage til ejerne.

Det hjalp i hvert fald gevaldigt på antallet af efterladenskaber på det fortov:blink:

 

Vi samler altid op, Samson er så meget stenbrohund at han også i hundeskove vælger at lægge sit visitkort midt på stien. Så jeg går (næsten) altid rundt med en pose og venter på af finde en skraldespand. Geel skov er ikke for god netop på det punkt:rolleyes:

 

Der findes dog let nedbrydelige poser, så det faktisk er muligt at samle op efter sig på stien for derefter at tyre posen langt ind i skoven hvor ingen træder i den - men det er stadig lidt mærkeligt synes jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg samler altid op, medmindre han laver inde i skoven - eller på et græsareal, der er lige inden skoven.

 

Jeg har ellers altid samlet op når han lavede på græsarealet, men nu har jeg tre gange trådt i hundelort på vej op til skraldespanden, der er midt inde i arealet.:evil: Så holdt jeg op... Følte mig ret dum. Fjernede hundelort for at andre ikke kunne træde i det for så selv at træde i alle de andres på vej op til skraldespanden..

 

Det er lidt en ond cirkel... Om sommeren plejer der dog ikke at være problemer - der samler de fleste op og samtidig er det også lyst nok om morgenen til at man kan gå udenom hundelorte på vej op til skraldespanden.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Jeg samler altid op efter Alice, lige med undtagelse af i skoven hvis hun har gjort det væk fra stien hvor man går og der desuden er krudt i røven på hende, så hun bare ikke vil vente på, at man får samlet op, men det sker yderst sjældent.

 

Når jeg har samlet op binder jeg en knude på posen og tager den med mig indtil jeg finder en spand at kaste den i. Nogen gange finder jeg først en spand når vi er kommet hjem, så ryger den i den udendørs-skraldespand.

Det er godt nok irriterende når man slæber en lort flere km uden at finde en spand :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Jeg samler også op efter min hund. Det er kun en gang eller sådan hvor jeg ikke har gjort det, bl.a. fordi der var en gang hvor jeg var løbet tør for poser og først kom i tanke om det da jeg stod ude på marken:neutral:! og så hvis han har gjort det et sted hvor jeg ikke kan komme ind :-)!

 

Men ser TIT efterladenskaber på fortovene og ja.. over det hele.. Har dog ikke set poser ligge og flyde.. og synes også at det er lidt underligt? Altså at man tager sig til at samle lorten op og så kan man ikke lige holde den til der kommer en spand? :-)! Men smag og behag.

 

Men ja, beagle-lover det er lidt træls at skulle gå rundt med "en lort i hånden" på hele turen fordi der ingen spande er :mrgreen:! Men sådan er det jo nogle gange :mrgreen:!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var ude og gå igår og hvad ser man?

 

MIIIIIIIIIDT på cykelstien?

 

En ordentlig lort, mennesket kunne i det mindste lige have taget et stort blad og skubbet den ind til siden eller noget.

 

Da vi så var på vej hjem, og kom til stedetm var den væk...........lige indtil vi opdagede at den bare var blevet cyklet flad.

 

Og gæt hvad Dohue trådt i da de skulle hjem til Viborg :mrgreen:

 

Og lige uden for vores indgang, er der en irriterende møg ejer som har en lille hund, som ALDRIG samler op efter sig :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Vi var ude og gå igår og hvad ser man?

 

MIIIIIIIIIDT på cykelstien?

 

En ordentlig lort, mennesket kunne i det mindste lige have taget et stort blad og skubbet den ind til siden eller noget.

 

Da vi så var på vej hjem, og kom til stedetm var den væk...........lige indtil vi opdagede at den bare var blevet cyklet flad.

 

Og gæt hvad Dohue trådt i da de skulle hjem til Viborg :mrgreen:

 

Og lige uden for vores indgang, er der en irriterende møg ejer som har en lille hund, som ALDRIG samler op efter sig :evil:

 

Ja :mrgreen: Og jeg vil da mene at det er "nemmest" at tage en lille hunds efterladenskaber?? Altså min hund laver ikke det helt vilde.. Det er sådan noget der minder om en lille kats :mrgreen:! Derimod ved sådan en ordentlig hund er der lidt mere at tage i posen! :roll:

 

men okay.. nogle kan have svært ved det.. min far ville kaste op :mrgreen:! min mor satte ham engang til at gøre rent i kattebakken fordi det ALTID var hende.. Min mor beder ham ALDRIG om det igen :mrgreen:! Der kom lige en klat bræk oveni bakken også :lol:! Men altså.. ja.. Synes nu ikke at det er slemt sådan noget.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var ude og gå igår og hvad ser man?

 

MIIIIIIIIIDT på cykelstien?

 

En ordentlig lort, mennesket kunne i det mindste lige have taget et stort blad og skubbet den ind til siden eller noget.

 

Da vi så var på vej hjem, og kom til stedetm var den væk...........lige indtil vi opdagede at den bare var blevet cyklet flad.

 

Og gæt hvad Dohue trådt i da de skulle hjem til Viborg :mrgreen:

 

Og lige uden for vores indgang, er der en irriterende møg ejer som har en lille hund, som ALDRIG samler op efter sig :evil:

 

Sæt et skilt op med teksten: Lorten vil blive leveret tilbage til ejeren - vi ved hvor du bor!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Sæt et skilt op med teksten: Lorten vil blive leveret tilbage til ejeren - vi ved hvor du bor!

 

 

Smart! :blink: Tit der ligger noget ude på fortovet lige foran vores hus! :roll: Så skulle man bare lige komme sådan et skilt op :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde et problem med hunde som sked i vores forhave, eller rettere det vil sige at ejerne lod dem skide der. SÅ satte vi små dannebrogsflag i dem, og det blev altså til en del flag.... Derefter satte vi et skilt op, med en lille kasse under. På skiltet stod der " skider DIN hund i MIN have, så sæt et flag i lorten." Sjovt nok så stoppede det derefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde et problem med hunde som sked i vores forhave, eller rettere det vil sige at ejerne lod dem skide der. SÅ satte vi små dannebrogsflag i dem, og det blev altså til en del flag.... Derefter satte vi et skilt op, med en lille kasse under. På skiltet stod der " skider DIN hund i MIN have, så sæt et flag i lorten." Sjovt nok så stoppede det derefter.

 

 

Hahahha sikke nogle geniale ideer i har :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahha sikke nogle geniale ideer i har :klap2:

 

Det var min mand som fik ideen, inspireret af en tv udsendelse fra Nørrebro, hvor nogle af beboerne gik og satte flag i hunde høm høm'er.

 

Uanset hvad så har det haft en effekt, der er ikke nogen fremmede hunde som "hilser" i vores have mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mille hunden

I mine svigerforældres kvarter er der en der har sat en sten op, hvor der står:

"Ejeren til den hund, der har lagt en lort i min have ligger begravet her"

 

Der er sjovt nok ikke nogen der lader lorten ligge efter den sten er kommet op :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er underligt at så mange ikke samler op hvis de vurderer at der går nok ikke nogen. Bare de gad overveje at det ikke er alle der holder sig til stier og græsarealer der er slået.

 

Som Gryn siger så er det også en smittekilde, så med mindre man vitterligt ikke har en chance for at nå kalorius så saml dog op, please.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...