Gæst GyldenNala Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Er der nogle ting som jeres hund helt selv bestemmer over? F.eks. gåturene eller hvor i huset den må være osv. osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Januar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2009 Stasia bestemmer mange ting. Hun bestemmer selv, hvor i huset hun vil være, hun bestemmer også tit vejen på gåturen og hvornår, hun vil lege og sove.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2009 Karla bestemmer selv hvor hun vil være og sove i huset (undtaget når hun er alene hjemme)... Hun bestemmer også selv om hun vil lege med sit legetøj.... Hun kan spørge om hun må fyldt sin kong eller sin foderbold, men det er ikke altid hun får lov.... På gåturen bestemmer hun af og til retningen, men ikke altid... Men hun bestemmer selv hvor længe hun vil snuse hver sted hvis hun går uden snor.... I snor bestemmer jeg dog. Jeg bestemmer også hvem hun må snakke og lege med og hvor længe... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2009 Her hjemme bestemmer Simba selv. Han er så rolig, at der ikke er nogen grund til at sætte nogle grænser for ham. Eneste vi selv har fat i den lange ende af, er medudlevering ellers var det madøre tromle fed. Når der trænes er det aldrig herhjemme. Enten er vi til træning eller vi tager et eller andet sted hen og træner og så bestemme vi...hvilket dog til tider er en illusion med en unghund i familien Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret Januar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2009 Rollo bestemmer selv, hvor han vil være og sove, pånær Natazjas værelse når hun ikke er hjemme så er det forbudt område af hensyn til legetøjet Er hun hjemme er det hende, der bestemmer om han må komme derind. Når han er alene hjemme er han dog også afskåret fra resten af huset og holder til i indgangen med tæppe hunde kurv/pude og mad og vand og diverse hyggeben. Men det håber jeg bliver lavet om når han bliver ældre. (kommer over bide i stykker perioden). På turene så bestemmer han selv hvor længe han vil snuse, hvis han har spurgt om lov, altså givet kontakt, som vi jo er igang med at træne ud fra ninjamors tråd; udfordingen. Men jeg eller kæresten bestemmer, hvad vej vi skal gå. Der hjemme bestemmer han også selv om han vil være inde eller ude, da han har lært at åbne døren ind til nu skal vi bare have trænet ham i også at lukke den igen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Januar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2009 Tex må fuldstændigt selv om hvor i hunset han vil opholde sig. Dog bliver han sendt ind i stuen når jeg laver mad. Og dog siger jeg ikke altid noget for han har vænnet sig til at sidde det samme sted hele tiden, for han mener at så er det nemmere for mig at smide godbidder til ham når jeg ikke skal finde ham først. I skoven går han hvor han vil. Jeg gider dog ikke gå ind i buskadset hele tiden. Så en gang imellem kommer han lige ud for at se om jeg stadig er der. Men engang imellem går jeg bare lige efter hem. Det er de underligste steder vi kommer på den måde. Men det kan varmt anbefales.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
vinhou Besvaret Januar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2009 Sascha bestemmer selv, når hun skal ud og tisse, og når hun vil have fyldt vandskålen op (hvis jeg ikke har set den er tom, kommer hun gående med den i munden ). Når vi går ture bestemmer hun selv, hvor længe hun vil stå og snuse (medmindre vi af en eller anden årsag har småtravlt). Vi deles om at bestemme, hvor vi går henad. Hun bestemmer også selv, hvor hun vil ligge, dog er hun når vi er hjemme kun inde i stue og køkken, så vi kan se, om hun ødelægger et eller andet... Ved Silver er det cirka det samme, men vi er lidt mere skeptiske omkring hans beslutninger, da han er noget pivet og skifter mening som vinden blæser. Sascha virker lidt mere overvejet og viis (selvom hun kun er 10 måneder gammel, men stadig 4 mdr. ældre end Silver... ). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jørgen Larsen Besvaret Januar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2009 Laika benytter hele huset -soveværelset det er forbudt område hun kan også benytte hele haven, og kan ses det ligner somme tider et bompekrater, når vi går ture vælger jeg retning og steder hun kan udfolde sin horisont og få stillet hendes nysgerighed, Laika går frit rundt på åbne arealer og kan gøre som hun lyster, dog bstemmer jeg når vi er i områder med trafik, jeg bestemmer når huns skal spise og hvor hun får serveret sin mad, har fast spisested, til træning bestemmer jeg alt hun foretager sig, det vil sige ingen leg, hilsen, og overilede bevægelser ( ups for det meste, hun er lige kommet i sin lømmelalder nr 2 ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2009 For det meste bestemmer Aslan selv hvor han vil være når vi er hjemme (nogen gange bliver der dog lukket ind til stuen hvis han er meget vagtsom, for så kan skyggerne være farlige kl 3 om natten og så gør han) Ellers så er det lidt op og ned med aktiverings ting (gemmeleg,ture osv). Her til morgen fortalte Aslan at han syntes vi skulle lege gemmeleg, hvilket vi så gjorde så vi byttede om på min morgenmad og hans gemmeleg, hvilket er helt ok med mig. Og andre gange når han kommer hen og invitere til leg siger vi nej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2009 Luna bestemmer selv, hvor hun vil ligge i huset.. det er dog altid meget tæt på mig;-) Nogle gange bestemmer hun også selv gåturene, men ikke altid.. I går ville hun f.eks i skoven om eftermiddagen, men det var næsten mørkt og der er ingen lys i vores skov, så det kunne hun godt glemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2009 hundene bestemmer for det meste selv hvor i huset de vil være men ikke altid er den lille på gulvet og de er op og køre hundene lukker jeg lågen så de kun kan være i stuen ellers styrer de for det meste selv hvor i huset de er .. på gåturene bestemmer xaro ofte hvad vej han vil jubii er ligeglad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts