Hop til indhold

At blive pisset på...


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

Gæst lillefod
Ja, jeg kan da høre, at det ikke er helt unormalt at blive pisset på...heller ikke af sin egen hund. Det må da trods alt være en trøst for den, der nu tilfældigvis står i skudlinien :mrgreen:.

 

Men så kom jeg til at tænke på: Mon det har noget med ungdommens tåbelighed at gøre ? Lillefod skrev at Fuzz havde praktiseret det ganske ofte i hans unge dage og Simba er jo bare en vanvittig unghund nu, så kan det være et eller andet de gør, fordi de lever i deres egen lille indskrænkede, hormonforstyrrede, idiotiske verden ? Altså noget, der går over med tiden, når horisont og overblik melder sig hos den voksne hund ?

 

Ja, dengang han havde hans kugler i behold :mrgreen: Nu markerer han ikke så tit mere - Heldigvis da.

 

Når det drejer sig om at pisse op ad mennesker, tror jeg mest det gælder unge hanner.

 

Som Ascha er inde på, har det sikkert også noget med duft at gøre i nogle tilfælde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg er godt nok også blevet tisset på MANGE gange.. Det er som om Dolph slet ikke tænker på hvad det er han tisser på, der er bare noget som stikker op!

 

Desuden tisser han på træner Pia hvis han kan, men hun siger det sker tit - og jeg går ud fra det er fordi hendes støvler efterhånden er kræs for hanner!:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jason pissede op ad en lækker gravhundedames ejers ben i går formiddags i hundeskoven :mrgreen: Heldigvis havde han været ude i en halv times tid da vi mødte dem, så han havde ikke noget i pistolen der kunne dryppe på hende :engel:

 

Jeg er også blevet pisset på af den labrador jeg gik med for nogle år tilbage - vi var lige taget afsted og gik på en mark på vej i skoven, men da der ikke var noget i nærheden så lettede han ben op ad mig - jeg var dryppende våd på det ene ben næsten fra knæet og ned....... (han var godt nok hanhund med stort H, men i starten af gåturene der skulle han bare AF med vandet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe det er da næsten for morsomt, men de fleste ejere vil nok føle sig en smule flove over deres hunds adfærd :mrgreen:

Selv er jeg "touch wood" aldrig blevet pisset på - men har set det ske af og til og har egentligt altid troet at det var en form for dominant adfærd...men det giver da mere mening at det bare er tilfældigt, især da hunden jo netop ikke udviser anden form for dominant adfærd over for mennesket.

 

Mine tøser har alle lettet ben lige fra de er blevet kønsmodne, og især gamle Amanda kunne få sit bagben næsten helt op i nakken :mrgreen: Ved ikke om de har set det fra hinanden eller om det bare er helt normalt...indtil jeg så det anede jeg da ikke at tæver "kunne" gøre sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe det er da næsten for morsomt, men de fleste ejere vil nok føle sig en smule flove over deres hunds adfærd :mrgreen:

Selv er jeg "touch wood" aldrig blevet pisset på - men har set det ske af og til og har egentligt altid troet at det var en form for dominant adfærd...men det giver da mere mening at det bare er tilfældigt, især da hunden jo netop ikke udviser anden form for dominant adfærd over for mennesket.

 

Mine tøser har alle lettet ben lige fra de er blevet kønsmodne, og især gamle Amanda kunne få sit bagben næsten helt op i nakken :mrgreen: Ved ikke om de har set det fra hinanden eller om det bare er helt normalt...indtil jeg så det anede jeg da ikke at tæver "kunne" gøre sådan.

 

Nej, da må jeg også sige, at jeg er overrasket. Jeg anede ikke, at en tæve havde fantasi til at lette ben :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor skulle de have mindre fantasi til at ville markere end hanner? Det handler jo om at få færden op i en h¢jde hvor flest muligt finder den? Indy letter nogle gange ben, men ikke konsekvent som Akita. Lexi letter aldrig ben.

 

Jeg troede simpelhen bare ikke at de kunne...ved nærmere eftertanke ved jeg ikke hvorfor...men troede bare ikke at de kunne eller ville gøre det, fordi de er en hanhunde-ting. Ha ha ha ved ikke...troede kun det var hannerne, der gik rundt og satte deres mærker hid og did og at det ingenlunde interesserede en tæve...ja, jeg har kun haft hanner...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige da jeg havde fået Tyson, lettede han et par gange ben op af mig. Altid når vi var sammen med flere andre hunde i parken. Jeg tænkte, at det måske var fordi han ville markere over for de andre hunde, at jeg hørte til ham. :lol: Men måske var han i virkeligheden bare så optaget af de andre hunde, at han ikke lagde mærke til, hvad han lettede ben op af? Nå, men jeg fik ham da vænnet fra det ved at sige "nej" og flytte mit ben. I hvert fald holdt han op med det.

 

Han har en enkelt gang lettet ben op af en fremmed kvinde, men der var altså to andre hunde, der havde tisset på hende først, så hendes ben har bare duftet for godt til at modstå. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady

Vores tidl. nabo havde en d/s gårdhund han på et par år. En dag jeg skulle over og spørge om noget, ringede jeg på døren og lige i det samme de åbnede døren kom chicco løbende gøende ud og det første den gjorde var at lette ben op ad mig...

Hva betyder det så monstro??

Link til indlæg
Del på andre sites

Akita pisser ganske ofte Lexi i hovedet, da Lexi stikker næsen ind og vil snuse til hvad det end er Akita markerer over... det er temmelig ulækkert :rolleyes:

 

Akita letter konsekvent bed... Selvom hun ikke har været ude i rigtig mange timer, bliver det helt fra starten kun en masse små markeringer, det skal jo holde til hele turen rundt :rolleyes:

 

Ja, sådan gør sheila også. Det er faktisk først her efter vi er flyttet at hun nogengange sætter sig som en dame! Måske fordi der ikke er såmeget at markere på... For hun var da vedat vride benet af, dahun vari århus i dag:lol:

 

Mysla letter også nogle gange ben. jeg læste engang at en tredje del af tæverne markerer med løftet ben og flere markere siddende, så jo jo, damerne er også med;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores tidl. nabo havde en d/s gårdhund han på et par år. En dag jeg skulle over og spørge om noget, ringede jeg på døren og lige i det samme de åbnede døren kom chicco løbende gøende ud og det første den gjorde var at lette ben op ad mig...

Hva betyder det så monstro??

 

Det svar er jeg også spændt på :blink:

 

Måske en meget velopdragen og "forsømt" hund som var meget meget tissetrængende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, men hvorfor letter tæverne ben...altså markere de af andre årsager end en hanhund ? Markere de overhovedet ? Markerer de lige så meget som hanhunde ? Og af samme grund ?

 

Så vidt jeg ved markere tæver af akkurat samme grunde som hanhunde - mange snakker om at det er meget "selvfede" tæver der gør det :-D

 

Oversæt selv lige selvfed til det korrekte hundeadfærdsord - det er poppet ud af min hjerne :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det vil altså sige, at bag menneskernes ryg i ly bag hæk og busk og op og ned af menneske-ben kommunikere alle hunde ved at markere. Jeg aner ikke, hvorfor jeg har fået den ide, at det kun er hanhunde...noget med "at pisse teritoriet af" eller sådan noget...

 

Og Simba sparker ikke bagud, men grundet hans alder kan det være, at han ikke rigtig tælle med i regnskabet. Han er 13 måneder nu og egentlig bare stadigvæk en snot-hvalp...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal du også springe lidt rundt for ikke at blive overlæsset med mudder når der skrabes bagud :mrgreen: Det giver en vis mængde motion :mrgreen:

 

Skraber de fleste hunde ikke?

 

Ozzie er ved at begrave mig nogen gange... hun er virkelig en skraber der vil noget. :-P Når jeg skal plukke op efter hende må jeg altid stå og vente på (evt flytte mig MEGET hurtigt) at hun er færdig med at skrabe, så jeg er sikker på at jeg ikke kommer i skudlinjen. :lol: Utroligt de ting man vænner sig til. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det vil altså sige, at bag menneskernes ryg i ly bag hæk og busk og op og ned af menneske-ben kommunikere alle hunde ved at markere. Jeg aner ikke, hvorfor jeg har fået den ide, at det kun er hanhunde...noget med "at pisse teritoriet af" eller sådan noget...

 

Og Simba sparker ikke bagud, men grundet hans alder kan det være, at han ikke rigtig tælle med i regnskabet. Han er 13 måneder nu og egentlig bare stadigvæk en snot-hvalp...

 

Jeg tror ikke det er alle hunde der markerer... eller det er det måske, men jeg tror ikke det er alle hunde, der markerer meget. Jeg er fx vokset op med en tæve, der kun tissede en eller to gange pr tur, Ozzie til gengæld markerer lige så ofte som de hanhunde jeg har gået med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det vil altså sige, at bag menneskernes ryg i ly bag hæk og busk og op og ned af menneske-ben kommunikere alle hunde ved at markere. Jeg aner ikke, hvorfor jeg har fået den ide, at det kun er hanhunde...noget med "at pisse teritoriet af" eller sådan noget...

 

Og Simba sparker ikke bagud, men grundet hans alder kan det være, at han ikke rigtig tælle med i regnskabet. Han er 13 måneder nu og egentlig bare stadigvæk en snot-hvalp...

 

Den Bernerhan jeg boede sammen med gad i en alder af 6-7 år stadig ikke lette ben. Han stillede sig bare op og lukkede hanen op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skraber de fleste hunde ikke?

 

Ozzie er ved at begrave mig nogen gange... hun er virkelig en skraber der vil noget. :-P Når jeg skal plukke op efter hende må jeg altid stå og vente på (evt flytte mig MEGET hurtigt) at hun er færdig med at skrabe, så jeg er sikker på at jeg ikke kommer i skudlinjen. :lol: Utroligt de ting man vænner sig til. :lol:

 

Min tæve skrabede næsten altid bagud når hun havde lettet ben, men sjovt nok aldrig på fortove eller på asfalt (men der kan det jo heller ikke ses). Thailo har jeg aldrig set skrabe bagud. Tilgengæld placerer han sine klatter på grene eller store sten, stående på 3 ben mens han nærmest træder vande med det 4.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tæve skrabede næsten altid bagud når hun havde lettet ben, men sjovt nok aldrig på fortove eller på asfalt (men der kan det jo heller ikke ses). Thailo har jeg aldrig set skrabe bagud. Tilgengæld placerer han sine klatter på grene eller store sten, stående på 3 ben mens han nærmest træder vande med det 4.

 

Sjovt du siger det, Ozzie skraber heller aldrig på asfalt/fortove.

 

Haha jeg kan lige forestille mig Thailo arbejde på at det til at passe helt præcist med en gren. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...