Hop til indhold

kiropraktor


Lonny
 Share

Recommended Posts

Så skal Baldur til kiropraktor i dag :mrgreen:

 

Så jeg ville lige høre om der er nogen af jer andre der har prøvet det og kan fortælle mig hvad jeg kan forvente?

 

Jeg er sådan lidt nervøs, hvad hvis han slet ikke kan lide det og i sædvanlig Baldur stil, bare hopper op og ned hele tiden... Han er jo ikke sådan en hund der bare står stille i nærheden af nye mennesker :blink: Så kan det overhovedet lade sig gøre...?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi skal hen hos Charlotte Frigast her kl. 11 i dag

 

Hende har jeg ikke brugt, men nogle herinde har vist brugt hende - Jeg har ikke hørt noget dårligt.

 

Mon ikke hun kan nogle triks der får din hund til at stå stille ;-) Har du informeret hende om at han kan være lidt gummibold-agtig, hvis nu hun skal have afsat ekstra tid til jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Kiropraktorerne er vant til, at hundene ikke bare står stille. Nogle hunde, står bare og nyder, mens andre tror de skal lege..... sidste kategori hører Buddy under :blink:

 

Jeg har været en del til kiropraktor med både hunde og også min kat. Hende jeg går hos, siger også at selv de mest veltrænet og lydige hunde, kan når de er hos hende, hoppe rundt som en sæk lopper.. af glæde og iver dog. :-)

 

Jeg glæder mig til at høre, hvordan det er gået. Du får i hvert fald nok en dejlig træt hund med hjem :gab:

 

Jeg har lagt nogle billeder ind i mit album fra en af gangene, hvor jeg har været til kiro med både hund og kat. http://www.hunde-forum.dk/members/t_martinsen-albums-buddy-hos-kiropraktor.html

 

Buddy har haft problemer nede ved lænden siden han var lille hvalp, men den dag i dag er han helt frisk uden flere problemer. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kiropraktorerne er vant til, at hundene ikke bare står stille. Nogle hunde, står bare og nyder, mens andre tror de skal lege..... sidste kategori hører Buddy under :blink:

 

Jeg har været en del til kiropraktor med både hunde og også min kat. Hende jeg går hos, siger også at selv de mest veltrænet og lydige hunde, kan når de er hos hende, hoppe rundt som en sæk lopper.. af glæde og iver dog. :-)

 

Jeg glæder mig til at høre, hvordan det er gået. Du får i hvert fald nok en dejlig træt hund med hjem :gab:

 

Jeg har lagt nogle billeder ind i mit album fra en af gangene, hvor jeg har været til kiro med både hund og kat. http://www.hunde-forum.dk/members/t_martinsen-albums-buddy-hos-kiropraktor.html

 

Buddy har haft problemer nede ved lænden siden han var lille hvalp, men den dag i dag er han helt frisk uden flere problemer. :5up:

 

Det ser da ud til at foregår meget stille og roligt :blink:

 

Det kunne da være at jeg skulle tage mit kamera med, så kan jeg se om jeg kan få taget nogle billeder af seancen :-)

 

Men du har gode erfaringer med det at gå til kriopraktor, kan jeg så forstå?

Jeg aner ikke om Baldur fejler noget, så det er ud fra en betragtning om "better safe than sorry" at vi skal derhen :-)

 

Tanten: Jeg ringede til hende i fredag og hun fik presset mig ind her i dag, så vi har ikke rigtig fået talt sammen om selve processen, det er også derfor jeg er lidt nervøs, jeg kan nemlig bedst lide at vide hvad der sådan skal foregå, sådan lidt på forhånd :blink:

 

Men jeg skal nok komme med en update når vi kommer retur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tanten: Jeg ringede til hende i fredag og hun fik presset mig ind her i dag, så vi har ikke rigtig fået talt sammen om selve processen, det er også derfor jeg er lidt nervøs, jeg kan nemlig bedst lide at vide hvad der sådan skal foregå, sådan lidt på forhånd :blink:

 

Men jeg skal nok komme med en update når vi kommer retur.

 

Jeg syntes nu det foregår meget stille og roligt. Noget med at der kigges og pilles lidt ved hunden, og så rettes der op. Min hunds skulder får et ordentligt dask og nakken et par "vrid". Et par enkelte gange har hun også fået par ture hen over ryggen. Det kan se en smule voldsomt ud, men det er hurtigt overstået.

Den kiropraktor jeg bruger anvender desuden termografi - dette gør at hun meget hurtigt kan danne sig et overblik over hunden og desuden finder nogle ting som måske ikke ville have været opdaget ellers (feks en kæmpe fibersprængning i det ene baglår).

 

Som oftest var hun ved kiropraktor hver 3-6 måned. Dog har der været enkelte gange hvor hun er blevet tjekket igen efter en måned, for at sikre at "skaden" var OK.

 

Jeg tror ikke du skal forvente du både kan tage billeder og holde hund første gang :blink: Det er nok også smartere at koncentere sig om hvad der foregår.

 

Rigtig god tur - Jeg vil da gerne hører en opdatering :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Det ser da ud til at foregår meget stille og roligt :blink:

Billeder kan være taknemmelige :mrgreen:

Det kunne da være at jeg skulle tage mit kamera med, så kan jeg se om jeg kan få taget nogle billeder af seancen :-)
Du kan prøve, men er du alene af sted, tror jeg ikke, der bliver så meget tid... siger min erfaring mig :-D

 

Men du har gode erfaringer med det at gå til kriopraktor, kan jeg så forstå?

Jeg aner ikke om Baldur fejler noget, så det er ud fra en betragtning om "better safe than sorry" at vi skal derhen :-)

Ja jeg har gode erfaringer. Buddy som jeg skrev, er nu fit for fight igen, og min kat som ellers altid bare har ligget og været en super doven kat, der bare har sovet og sovet, er blevet meget mere kælen, og kan tage nogle gevaldige spurt igennem huset, og er også begyndt at lege med sit legetøj, som hun ALDRIG har gidet lege med, så der er også store fremskridt :5up:

 

Tanten: Jeg ringede til hende i fredag og hun fik presset mig ind her i dag, så vi har ikke rigtig fået talt sammen om selve processen, det er også derfor jeg er lidt nervøs, jeg kan nemlig bedst lide at vide hvad der sådan skal foregå, sådan lidt på forhånd :blink:

Normalt vil kiropraktor fortælle hvad der sker, og hvad de gør, inden de går igang med hunden. Der er slet ikke noget at være nervøs for. :-)

Jeg har kun hørt godt om Charlotte, har dog ikke selv været hos hende.

 

Men jeg skal nok komme med en update når vi kommer retur.
Glæder mig :klap:
Link til indlæg
Del på andre sites

og min kat som ellers altid bare har ligget og været en super doven kat, der bare har sovet og sovet, er blevet meget mere kælen, og kan tage nogle gevaldige spurt igennem huset, og er også begyndt at lege med sit legetøj, som hun ALDRIG har gidet lege med, så der er også store fremskridt :5up:

 

Se det er det jeg håber lidt på med Baldur :-)

 

Jeg har altid hørt at en Amstaff kræver meget aktivering og man hører gang på gang om folk der har problemer med deres overaktive Amstaff, men Baldur sover bare.... Han vil da godt lege og gå tur, men slet ikke i en grad som jeg forventede. Desuden er han ikke særlig glad for at blive kælet på ryggen, han begynder at blive stiv i det og rejser børster, han truer ikke, han virker bare ikke som om at han helt kan lide det, på trods af at han opfordrer en til at blive ved...

 

Så derfor tænkte jeg at det måske var noget en kiropraktor burde kigge på, om ikke andet så for at udelukke at der er et problem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Se det er det jeg håber lidt på med Baldur :-)

 

Jeg har altid hørt at en Amstaff kræver meget aktivering og man hører gang på gang om folk der har problemer med deres overaktive Amstaff, men Baldur sover bare.... Han vil da godt lege og gå tur, men slet ikke i en grad som jeg forventede. Desuden er han ikke særlig glad for at blive kælet på ryggen, han begynder at blive stiv i det og rejser børster, han truer ikke, han virker bare ikke som om at han helt kan lide det, på trods af at han opfordrer en til at blive ved...

 

Så derfor tænkte jeg at det måske var noget en kiropraktor burde kigge på, om ikke andet så for at udelukke at der er et problem :-)

Det kunne godt tyde på, at der er noget galt, men i skrivende stund er der jo heller ikke lang tid til du får svar på din mistanke om problemer :-D

 

Krydser fingrer for jer. 23_29_107v.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til kiropraktor og der var noget galt med Baldur, så det var godt vi kom afsted.

 

Hun mener at hans bagpart er hæmmet og at han har ondt over lænnen. Han har det med at når han hopper op i f.eks. sofaen (og på kiropraktorens briks gjorde han det også), så stopper han nogen gange op og skal hjælpes det sidste stykke, vi troede egentlig at han gjorde det fordi at han syntes at det var lidt hyggeligt at blive hjulpet (som da han var hvalp), men hun mente at det var fordi at det gjorde ondt.

 

Forpartiet kunne hun slet ikke for lov til at undersøge, fordi at Baldur på dette tidspunkt var så stresset (og måske fordi det gjorde ondt) at han begyndte at at bide (ikke hårdt, bare for at bede os om at skrubbe af). Så vi stoppede, da det jo helst skal være trygt og hyggeligt for ham at være der.

 

Så i den kommende uge skal vi se om det har hjulpet, og så skal vi der hen igen i næste weekend. Hun talte også om at han måske skal på smertestillende i en månedstid, så han kan slappe af og så vi kan se om det gør en forskel i hans opførsel. Hvis det gør en forskel, så kan vi jo helt klart konkludere at han har smerter.

 

Så alt i alt, var det rigtig godt at vi kom afsted, vi skulle bare have gjort det for længe siden.

 

Så herfra skal der lyde en tak til Ninjamor, som var den der anbefalede os at tage til kiropraktor med Baldur :-)

 

Nollike: Jeg skulle ikke betale før senere, så jeg glemte at spørge om prisen... Jeg håber selvfølgelig at det ikke er alt for dyrt, men ligegyldig hvad det koster, så hoster jeg bare op (så Baldur kan få det bedre) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Det var da godt I kom afsted :-)

 

Buddy havde jo også problemer med lænden og ville aldrig hoppe op i bilen selv. Efter et par gange, ændrede han adfærd fra vi kom til vi skulle hjem. Da vi skulle afsted ville han ikke selv hoppe op i bilen, men da vi skulle hjem, hoppede han op som det mest naturlige i verdenen, og det var så vel og mærket første gang, han selv hoppede op, ellers har jeg skulle hjælpe.

 

Det bliver spændene at se, om I kan se ændringer det næste stykke tid. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor bor denne kiropraktor? Og nogen der har erfaringer med andre? Og hvis I også har ca. priser, ville det også være super. Ikke fordi det er afgørende, men rart at vide hvordan der skal budgeteres.

 

Overvejer at skulle af sted med min godt ni år gamle tæve, der ser ud til at være en smule træt i ryggen, hvilket jeg selvfølgelig godt kunne tænke mig at få set på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor bor denne kiropraktor? Og nogen der har erfaringer med andre? Og hvis I også har ca. priser, ville det også være super. Ikke fordi det er afgørende, men rart at vide hvordan der skal budgeteres.

 

Overvejer at skulle af sted med min godt ni år gamle tæve, der ser ud til at være en smule træt i ryggen, hvilket jeg selvfølgelig godt kunne tænke mig at få set på.

 

Den kiropraktor jeg var hos hedder Charlotte Frigast og bor i Ringsted http://www.123hjemmeside.dk/CharlotteFrigast/

 

Hun virkede rigtig dygtig og kom i god kontakt med Baldur. Men vi har kun været der en gang, så det er lidt svært at fortælle om hun er dygtig eller ej endnu, da vi jo endnu ikke har set virkningerne :blink:

 

Og prisen glemte jeg at spørge om, så heller ikke her kan jeg hjælpe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor bor denne kiropraktor? Og nogen der har erfaringer med andre? Og hvis I også har ca. priser, ville det også være super. Ikke fordi det er afgørende, men rart at vide hvordan der skal budgeteres.

 

Overvejer at skulle af sted med min godt ni år gamle tæve, der ser ud til at være en smule træt i ryggen, hvilket jeg selvfølgelig godt kunne tænke mig at få set på.

 

Har sendt en pb :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Så har vi været til kiropraktor og der var noget galt med Baldur, så det var godt vi kom afsted.

 

Hun mener at hans bagpart er hæmmet og at han har ondt over lænnen. Han har det med at når han hopper op i f.eks. sofaen (og på kiropraktorens briks gjorde han det også), så stopper han nogen gange op og skal hjælpes det sidste stykke, vi troede egentlig at han gjorde det fordi at han syntes at det var lidt hyggeligt at blive hjulpet (som da han var hvalp), men hun mente at det var fordi at det gjorde ondt.

 

Forpartiet kunne hun slet ikke for lov til at undersøge, fordi at Baldur på dette tidspunkt var så stresset (og måske fordi det gjorde ondt) at han begyndte at at bide (ikke hårdt, bare for at bede os om at skrubbe af). Så vi stoppede, da det jo helst skal være trygt og hyggeligt for ham at være der.

 

Så i den kommende uge skal vi se om det har hjulpet, og så skal vi der hen igen i næste weekend. Hun talte også om at han måske skal på smertestillende i en månedstid, så han kan slappe af og så vi kan se om det gør en forskel i hans opførsel. Hvis det gør en forskel, så kan vi jo helt klart konkludere at han har smerter.

 

Så alt i alt, var det rigtig godt at vi kom afsted, vi skulle bare have gjort det for længe siden.

 

Så herfra skal der lyde en tak til Ninjamor, som var den der anbefalede os at tage til kiropraktor med Baldur :-)

 

Nollike: Jeg skulle ikke betale før senere, så jeg glemte at spørge om prisen... Jeg håber selvfølgelig at det ikke er alt for dyrt, men ligegyldig hvad det koster, så hoster jeg bare op (så Baldur kan få det bedre) :blink:

 

Åh den lille mand, jeg sidder her og snøfter, godt du tog afsted :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Så har vi været til kiropraktor og der var noget galt med Baldur, så det var godt vi kom afsted.

 

Hun mener at hans bagpart er hæmmet og at han har ondt over lænnen. Han har det med at når han hopper op i f.eks. sofaen (og på kiropraktorens briks gjorde han det også), så stopper han nogen gange op og skal hjælpes det sidste stykke, vi troede egentlig at han gjorde det fordi at han syntes at det var lidt hyggeligt at blive hjulpet (som da han var hvalp), men hun mente at det var fordi at det gjorde ondt.

 

Forpartiet kunne hun slet ikke for lov til at undersøge, fordi at Baldur på dette tidspunkt var så stresset (og måske fordi det gjorde ondt) at han begyndte at at bide (ikke hårdt, bare for at bede os om at skrubbe af). Så vi stoppede, da det jo helst skal være trygt og hyggeligt for ham at være der.

 

Så i den kommende uge skal vi se om det har hjulpet, og så skal vi der hen igen i næste weekend. Hun talte også om at han måske skal på smertestillende i en månedstid, så han kan slappe af og så vi kan se om det gør en forskel i hans opførsel. Hvis det gør en forskel, så kan vi jo helt klart konkludere at han har smerter.

 

Så alt i alt, var det rigtig godt at vi kom afsted, vi skulle bare have gjort det for længe siden.

 

Så herfra skal der lyde en tak til Ninjamor, som var den der anbefalede os at tage til kiropraktor med Baldur :-)

 

Nollike: Jeg skulle ikke betale før senere, så jeg glemte at spørge om prisen... Jeg håber selvfølgelig at det ikke er alt for dyrt, men ligegyldig hvad det koster, så hoster jeg bare op (så Baldur kan få det bedre) :blink:

 

 

Her ligger forklaringen på hans "bakkeproblem" garanteret!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg har været hos Charlotte for et par år siden, jeg mener jeg gav omkring 400 kr. for en konsultation. :-D

- Det var billigt :!: Jeg har lige haft kontaktet Marianne Bendixen og hun skulle have omkring 1400,- for en konsultation :shock: Jeg vil gøre rigtig meget for min hund, men det havde jeg desværre ikke råd til. Jeg tror jeg vil prøve hende Charlotte istedet hvis I mener hun er god

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...