Hop til indhold

Dækken


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nogen der kender til dette dækken? se vedhæftet billede... Overvejer lidt at investere i et dækken til Karla til træning... På de daglige ture er det intet problem, for der står hun jo aldrig stille det lile skind og holder derfor varmen ved at bevæge sig...

 

Men til træning er der jo ikke super meget bevægelse, så der kan hun godt blive lidt kold...

 

Jeg har overvejet disse to dækkener: Horseguard og weatherbeeta

 

Nogen der kender til dem og har nogle erfaringer de vil dele?

Link til indlæg
Del på andre sites

hun skal ikke ligge ned med det på, eller jo, men kun på tæpper... derfor tænkte jeg at det ikke var så vigtigt med mavepladen...

 

Oveni det, så er jeg nok liiiiidt nærig lige her med det første, da jeg absolut ikke er overbevist om at damen vil have det på... så er det rarere kun at have brugt 1-200 kr på det istedet for 4-500 kr :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

hun skal ikke ligge ned med det på, eller jo, men kun på tæpper... derfor tænkte jeg at det ikke var så vigtigt med mavepladen...

 

Oveni det, så er jeg nok liiiiidt nærig lige her med det første, da jeg absolut ikke er overbevist om at damen vil have det på... så er det rarere kun at have brugt 1-200 kr på det istedet for 4-500 kr :blink:

 

Jeg købte et i zoocity til 200,- der gik ned mellem benene.

 

Det tager også meget af vand/slud sprøjtene så han ikke bliver så våd på undersidden. hvor han er meget tynd pælset. Det ved jeg ikke om Karla er.

Hvad angår så bliver tæpper også ligeså kolde som jorden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dette er kun ment som et råd og ikke en løftet pegefinger :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte et i zoocity til 200,- der gik ned mellem benene.

 

Det tager også meget af vand/slud sprøjtene så han ikke bliver så våd på undersidden. hvor han er meget tynd pælset. Det ved jeg ikke om Karla er.

Hvad angår så bliver tæpper også ligeså kolde som jorden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dette er kun ment som et råd og ikke en løftet pegefinger :oops:

 

Jeg ville heller aldrig tage det som andet end et godt råd ;-) Jo karla er meget dsg-agtigt pelset... dvs. tyndpelset på mavsen... Så det kan godt være du har ret... hun er bare så smal henover brystet, at jeg tænker at den brede flap kommer til at genere? Men det gør den måske ikke...

 

Jeg tror jeg må have hende med ned i dyrehandlen og teste det...

Link til indlæg
Del på andre sites

af de to du har billeder af, ser nr 2 ud til at have bedst pasform :blink:

 

nr 2 har så tilgengæld sådan nogen stropper om bagbenene, for at holde det på plads, som jeg ikke rigtigt ved om damen ville synes om var der? Hun er i det hele taget ikke meget til at have "sære" ting på sin krop :roll: så jeg frygter lidt at hele dækken ideen bliver til ingen verdens nytte....

 

Hvis man kigger på hunden på billedet kan man osgå se at den står meget bredt med bagbenene, kunne forestille mig, at det er fordi den heller ikke er fan da de stropper der ... men jeg ved det ikke... billedet her er fra den annonce hvor det er sat til salg, hvor ejer skriver, det ikke er blevet brugt fordi hunden ikke vil have det på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg kender ikke nogen af dem, men hvis jeg skulle vælge ville det blive nr. 2.

Nr. 1 synes jeg ser ud til at være ret tyk og når man har en lille spinkel hund er det ikke altid rart for dem at få sådan et monstrum af en dynejakke på.

 

Pero har et dækken fra T-coat, som vist nok hedder Edinburgh.

Det ser ud som denne:

http://www.alttilhundogkat.dk/edinburgh_bl.6?/Generelt/HUNDE/Hundet%F8j/d%E6kner/Edinburgh%20bl%E5/30211%20Hunded%E6kken%20Edinburgh%20Bl%E5%2030cm./&showitem=6561

 

Men er ikke i oilskin, men i vandtæt stof og med for, som kan tages af. Det kan sidde tæt på ham og generer ikke i modsætning til de lidt tykkere dækkener.

 

Her er lige et billede af Pero med det på.

 

Jeg synes dækken nr. 2 ser rigtig lækkert ud!:5up: Har også selv overvejet det til Pero.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
nr 2 har så tilgengæld sådan nogen stropper om bagbenene, for at holde det på plads, som jeg ikke rigtigt ved om damen ville synes om var der? Hun er i det hele taget ikke meget til at have "sære" ting på sin krop :roll: så jeg frygter lidt at hele dækken ideen bliver til ingen verdens nytte....

 

Hvis man kigger på hunden på billedet kan man osgå se at den står meget bredt med bagbenene, kunne forestille mig, at det er fordi den heller ikke er fan da de stropper der ... men jeg ved det ikke... billedet her er fra den annonce hvor det er sat til salg, hvor ejer skriver, det ikke er blevet brugt fordi hunden ikke vil have det på...

 

Så bare klip dem af :-D De er slet ikke nødvendige. Vi har aldrig brugt de stropper er har været i Peros...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har Peros dækken hul til selen? jeg havde nemlig tænkt at man måtte skære hul i det der hvor seleklipsen går op til at sætte snoren i... men synes ikke jeg kan finde nogen (til under 600 kr) hvor der er lavet plads / hul til sele... de går åbenbart ud fra at hunden går med halsbånd når den har dækken på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Har Peros dækken hul til selen? jeg havde nemlig tænkt at man måtte skære hul i det der hvor seleklipsen går op til at sætte snoren i... men synes ikke jeg kan finde nogen (til under 600 kr) hvor der er lavet plads / hul til sele... de går åbenbart ud fra at hunden går med halsbånd når den har dækken på...

 

Nej, Pero har bare selen ud over dækkenet, da selen alligevel var lidt stor til ham. Jeg har også kigget meget efter et dækken med hul til sele, men de er nærmest umulige at opdrive. Og hvis jeg endelig finder et med hul, så er det med hul til halsbåndet :confused:

 

Vi har købt et kombineret dækken/sele til Pero: http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=558188240&Catg=44131&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=0&PageNum=1

 

Men kvaliteten er selvfølgelig ikke helt i top til den pris. Jeg tror det vil fungere fint hvis man har en hund, der ikke trækker :-)

 

Alternativet er, at du køber en sele, der er for stor, så du kan bruge den når Karla skal have dækken på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gå efter et dækken der dækker brystkassen også... Altså et som Hurttas. Dette område er vigtigt at beskytte mod kulde, også selvom hun ikke ligger ned med det...

 

Jeg har haft et der ikke gik mellem forbenene, og det drejede rundt på ham, så han tissede på det...

 

Ruffwear laver også et. Og jeg mener det er på tilbud ved 4hotdogs.... Tjekker lige.

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm... så skal vi ihvertfald til at skynde os at træne "det er ok at få noget over hovedet"... for det er hun ikke glad for nemlig :(

 

Det var Oscar heller ikke til at starte på, men klikkeren kan hjælpe meget. Vi trænede med halsbåndet først - resultatet er at Oscar nu kan finde på at komme med det ene halsbånd efter det andet for at få dem på. En beagle med 3 halsbånd er ikke unormalt herhjemme :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var Oscar heller ikke til at starte på, men klikkeren kan hjælpe meget. Vi trænede med halsbåndet først - resultatet er at Oscar nu kan finde på at komme med det ene halsbånd efter det andet for at få dem på. En beagle med 3 halsbånd er ikke unormalt herhjemme :mrgreen:

 

:lol: ja ok... vi må igang med at træne det... det er nemlig grunden til at hun heller ikke går med halsbånd... Hun stivner helt, ørene falder helt ned og det samme med halen når man prøver at give hende det på :( tror der er nogen der har været for hårde ved hende med halsbåndet der hvor vi fik hende fra... eller også har hun haft det på og de andre hunde har haft fat i det el. lign....

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: ja ok... vi må igang med at træne det... det er nemlig grunden til at hun heller ikke går med halsbånd... Hun stivner helt, ørene falder helt ned og det samme med halen når man prøver at give hende det på :( tror der er nogen der har været for hårde ved hende med halsbåndet der hvor vi fik hende fra... eller også har hun haft det på og de andre hunde har haft fat i det el. lign....

 

Jeg prøver lige at lede lidt, man må kunne få den type der ikke skal over hovedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

de ser fine ud pinpointer, men de er ligesom dem jeg viste i starten, ikke sandt? uden bryst/mavestykke...

 

Der er ikke andet for end at jeg må ned i dyrehandlen med hende og prøve dækkener... jeg er lidt nervøs for mave/bryststykke og hendes smalle forende, om det vil genere mellem forbenene... men det må jo testes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...