Gæst T_Martinsen Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Jeg forstår dog ikke, at man ikke har tænkt på det noget før. Jeg har også haft min store undren over hvordan man kan forbyde ørekupering, men at det er i orden, at udstille disse hunde. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1111154.ece :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Jeg forstår dog ikke, at man ikke har tænkt på det noget før. Jeg har også haft min store undren over hvordan man kan forbyde ørekupering, men at det er i orden, at udstille disse hunde. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1111154.ece :5up: Det var så sandelig også på tide :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Det var så sandelig også på tide :5up: Det kan vi kun blive enige om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Yrdk! :scared: Man kommer godt nok ikke til at se den der skamkupering på en udstilling, nogensinde. Men godt initiativ fra justitsminister Brian (som jeg engang har taget et billede af hvor han var iført 3D briller - måske derfor har jeg svært ved at tage ham alvorligt... ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Det har da været slut med det i DKK længe http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/regler09.pdf Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Det har da været slut med det i DKK længe http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/regler09.pdf Men så vidt jeg kan se, så gælder reglerne kun for hunde, der er født i danmark eller i andre lande, hvor ørekupering er forbudt. Det vil sige, at det nu er lovligt at udstille hunde, der er født og kuperet i lande, hvor det er lovligt... sådan som jeg har forstået det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Yrdk! :scared: Man kommer godt nok ikke til at se den der skamkupering på en udstilling, nogensinde.Men godt initiativ fra justitsminister Brian (som jeg engang har taget et billede af hvor han var iført 3D briller - måske derfor har jeg svært ved at tage ham alvorligt... ) Må vi se :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Men så vidt jeg kan se, så gælder reglerne kun for hunde, der er født i danmark eller i andre lande, hvor ørekupering er forbudt. Det vil sige, at det nu er lovligt at udstille hunde, der er født og kuperet i lande, hvor det er lovligt... sådan som jeg har forstået det. Det er forbudt - og om ikke lang tid er det også forbudt i et land som feks Polen. Så vidt jeg har forstået har du de seneste år end ikke kunnet udstille en importeret hund i DKK, heller ikke selv om den er fra et land hvor det er OK. Hunde der er født stumphalet kan heller ikke længere udstilles. Altså med mindre det er en race hvor det er OK Rottweiler feks kan ikke udstilles selv om man tropper op med en dyrlægeattest. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Det har da været slut med det i DKK længe http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/regler09.pdf DKK tillader IKKE udstilling af hunde, der er kuperede og opdrættet i lande med forbud. Men det er da prægtigt hvis man slet ikke må udstille hunde med kuperede ører overhovedet. Der ER jo stadig lande, hvor kupering er tilladt. Og derfor har man kunnet se kuperede hunde på udstillinger indenfor visse racer. Også hos DKK. http://dansk-kennel-klub.cms123.com/629 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Må vi se :blink: Det er desværre ikke på nettet mere, men Fyens Stiftstidendes billeder fra samme dag er der endnu - håber linket virker... http://www.fyens.dk/article/1000348:Kerteminde--Kulturministeren-hyldede-amatoerer?image=5#image På billede 3 er det mig, der står i sort tøj i baggrunden. Så har I vist set nok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Det er forbudt - og om ikke lang tid er det også forbudt i et land som feks Polen. Så vidt jeg har forstået har du de seneste år end ikke kunnet udstille en importeret hund i DKK, heller ikke selv om den er fra et land hvor det er OK. Hunde der er født stumphalet kan heller ikke længere udstilles. Altså med mindre det er en race hvor det er OK Rottweiler feks kan ikke udstilles selv om man tropper op med en dyrlægeattest. Så lyder det da godt nok mærkeligt, hvis der nu kommer et foreslag om noget, der allerede for længst er trådt i kraft Det er da godt der er styr på tingene.... eller noget. Jeg er ikke selv inde i alt det dér udstilling, jeg synes bare at jeg har hørt/set flere ørekuperet hunde i forbindelse med udstillinger, men det kan godt være det så måske har været noget jeg har bildt mig selv ind (det skulle da ikke undre mig) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Det er desværre ikke på nettet mere, men Fyens Stiftstidendes billeder fra samme dag er der endnu - håber linket virker...http://www.fyens.dk/article/1000348:Kerteminde--Kulturministeren-hyldede-amatoerer?image=5#image På billede 3 er det mig, der står i sort tøj i baggrunden. Så har vist set nok :lol: Tusind tak :kys: Jeg troede faktisk ikke jeg fik billeder at se, men man skal åbentbart ikke holde op med at tro på at tingene kan lade sig gøre :blink: Du gemmer dig deromme bagved, men lidt kan man dog ane. Det er dog mere, end hvad jeg har set hidtil :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 DKK tillader IKKE udstilling af hunde, der er kuperede og opdrættet i lande med forbud. Men det er da prægtigt hvis man slet ikke må udstille hunde med kuperede ører overhovedet. Der ER jo stadig lande, hvor kupering er tilladt. Og derfor har man kunnet se kuperede hunde på udstillinger indenfor visse racer. Også hos DKK. http://dansk-kennel-klub.cms123.com/629 Så var jeg ikke helt ved siden af alligevel. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cavastaff Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Som der bliver skrevet er det stadig fuldt ud lovligt og velkommen at udstille hunde med kuperet øre, sålænge de er født i et land hvor det stadig er lovligt.. - DKK viser dog ikke billeder i bladet Hunden - DTK viser billeder i deres blad, idet de ser dobbeltmoralen i at man gerne vil tage udstillingsgebyr, men ikke vise vindene hunde.. Amstaff er stort set altid 1 eller 2 højest repræsenteret race på DTK udstillinger, samt oppe i toppen på DKK. Det har længe været på tale at der skulle komme et forbud, efter verdensudstillingen i Herning i 2010, dette er mellem DTK,DKK samt Amstaff Racegruppen i DK - så det behøver man skam ingen politisk indblanding i - Dog kun gældenen for nye hunde og ikke de hunde der er i landet ved reglens start.. Bedre de koncentrede sig om alle dem der kommer ind i landet med totalt skamkuperet ører - Og dem som stadig får det gjort trods det at de er født i DK!! Ang udstillingshunde Der ligger bare et problem, idet meget af det gode avlsmatriale, ofte kommer fra udlandet, og man ofte finder ud af det, når hundene er ældre og dermed ER ørekuperet, dem udelukker man så for at trække til DK og kan begå og vise sit værd herhjemme under flere dommere.. Dette er dog ikke et uløselig problem, idet flere og flere lande får forbud mod kupering.. Men her og nu er det da et problem for mange, ikke mindst Kenneler der har samarbejdet på kryds og tværs for at få flere titler på deres hunde.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Men så vidt jeg kan se, så gælder reglerne kun for hunde, der er født i danmark eller i andre lande, hvor ørekupering er forbudt. Det vil sige, at det nu er lovligt at udstille hunde, der er født og kuperet i lande, hvor det er lovligt... sådan som jeg har forstået det. Nemlig, men man vil så ikke vise billederne i "Hunden". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Så lyder det da godt nok mærkeligt, hvis der nu kommer et foreslag om noget, der allerede for længst er trådt i kraft Det er da godt der er styr på tingene.... eller noget. Jeg er ikke selv inde i alt det dér udstilling, jeg synes bare at jeg har hørt/set flere ørekuperet hunde i forbindelse med udstillinger, men det kan godt være det så måske har været noget jeg har bildt mig selv ind (det skulle da ikke undre mig) Det er IKKE trådt i kraft. Der var en ørekuperet hund der vandt i Herning, men DKK ville ikke sætte billeder i "hunden", lidt dobbeltmoralsk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Det er IKKE trådt i kraft.Der var en ørekuperet hund der vandt i Herning, men DKK ville ikke sætte billeder i "hunden", lidt dobbeltmoralsk. Det synes jeg overhovedet ikke det er. Det er forbudt i Danmark og det er jo ikke op til DKK at straffe folk fra andre lande hvor det stadigvæk er lovligt. De gør det vel for at sende et signal om at det ikke er iorden at kupere. :5up: op for det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Så har jeg lige læst tråden igen Tror jeg har blandet hoved og røv sammen - UPS Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Det er IKKE trådt i kraft.Der var en ørekuperet hund der vandt i Herning, men DKK ville ikke sætte billeder i "hunden", lidt dobbeltmoralsk. Nej det kan jeg forstå nu. Jeg blev også helt forvirret, for jeg mente selv, at der ikke var sådan en lov, men jeg kunne jo have taget fejl. Men tak for oplysningen, så skal man ikke gå og blive gråhåret over, at spekulere over det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts