Hop til indhold

En eller to hunde

Gæst pictus
 Share

Recommended Posts

Da jeg fik min lille hvalp Wall-E, så havde jeg også en 2 år gammel tæve, som jeg havde taget til mig fra noget der ikke kunne have hende, og som ville have aflivet hende. Hun var en super dejlig hund, men 100 % jagthund og jeg følte ikke jeg kunne give hende et godt liv, da jeg ikke selv er jæger, så jeg fandt et rigtig godt hjem til hende her for 14 dage siden.

Det var meget tydligt, at hundene var glade for hinanden, især lille Wall-E var glad ved ikke at være ene hund, for der var altid en man kunne slogs med.

Nu er han så alene, og selvom jeg er sammen med ham det meste af dagen og vi går meget tur og til hundetræning, så føler jeg der er meget tid, hvor han savner en anden hund.

Hvad er jeres mening om det? Er det bare mig, som er fjollet eller? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror han savner , hunde savner måske ikke på samme måde som mennesker, men er sikker på at han mangler sin kammerat,vi skal have en hvalp så vi nu får to hunde, har aldrig prøvet at have to hunde før, så man er selvfølgelig nervøs. men vi gør det fordi vi gerne vil have flere hunde men afgjort også fordi vi tror det er godt for Zulo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

En hund kan sagtens savne hvis den har oplevet det før (men den kan ikke savne noget som den aldrig har oplevet).

Min ældste tæve har jeg i to tilfældet oplevet har udvidst dyb sorg.

1) da jeg solgte den hanhund som hun havde gået sammen med siden hun var 8 uger (hans hormonelle drift var alt for stort til mit daværende boligforhold). Der gik ca. en måneds tid før hun blev sig selv igen.

2) da hun her for en uges tid siden fik én død hvalp. Hun er ved at være sig selv nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv om jeg er hjemme næsten hele dagen, så har jeg jo to børn, et hjem og en masse vasketøj som skal ordnes.

Da vi havde den anden hund tænkte jeg ikke så meget over det, for der legede de sammen, når de fik lyst, men nu føler jeg han ofte bliver restløs.

Han er 4 måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, han savner hende da sikkert, men så må du jo bare ud til nogle andre hunde med ham. For det erjo ingen løsning at få en mere, hvis du ikke have tid til dem før.. Og ham du har kan jeg se, også bliver en jagthund med megen energi, så selvfølgelig vil han gerne lege:-)

Ud og find en dejlig hundeskov, han kan komme i jævnligt. tag ham til hundetræning ovs. Så glemmer han hurtigtat der var en anden hund.

Link til indlæg
Del på andre sites