Hop til indhold

Ubehageligt dilemma (langt).

Ascha
 Share

Recommended Posts

Som tidligere fortalt har Thailo det jo ikke godt med visse hunde der minder ham om den amerikanske bulldog der overfaldt og bed ham og går helst en bue udenom dem.

Nu er der så et ungt par med 2 staffordshire bullterrier, der er begyndt at bruge de samme skove som os. Deres hunde er mildt sagt meget livlige og løber meget langt væk fra ejerne, opsøger samtlige hunde de ser og jeg har flere gange mødt hanhunden alene, på spor af rådyr.

Ejerne mener ikke at der er noget i vejen for at hundene bare løber sådan rundt og siger hver gang jeg har bedt dem om at kalde deres hunde til sig, at det bare er glade hvalpe (ved ikke hvad de har lært, for hanhunden må min. være 1 år, han ligner en færdig hanhund). Jeg mødte dem så igår hvor situationen eskalerede og det endte med at manden truede mig med tæsk og alverdens ulykker. Jeg har vendt og drejet min hjerne for at finde ud af hvad jeg skal gøre næste gang vi mødes (og skal ikke skjule at jeg også har tænkt rigtig grimme tanker om hvad der kunne ske, især hanhunden, hvis jeg kun levede efter mine instinkter)a015.gif men ved jo godt at det bare er fordi jeg er blevet forskrækket over at blive overfuset bare fordi jeg ville beskytte min egen hund. :(

Jeg kan ikke selv komme i tanke om hvad jeg kan gøre for at få dem til at forstå hvad Thailo skal igennem følelsesmæssigt (og mig for den sags skyld, men det forventer jeg heller ikke at de bekymrer sig om) hver gang han bliver passet op af de to små størrelser. De gør sikkert overhovedet ikke noget men Thailo bliver bange og jeg vil absolut ikke risikere noget. Er jeg i nærheden begynder han at knurre. Jeg kan ikke få dem i tale, de gange jeg har forsøgt er de blevet fornærmede og har, mens de er gået videre råbt til mig, at hvis min hund ikke kan med andre hunde, så skal vi ikke gå i en hundeskov.

Er der nogen der har en idè til et eller andet jeg kan gøre?. Jeg er sådan lidt :cry: lige nu.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Øv, nogle idioter! :evil::evil:

:ae: til dig og Thailo.

Jeg kan desværre ikke råde dig - jeg døjer jævnligt selv med uforstående hundeejere, der lader deres løse hunde løbe hen til Tyson, selvom jeg beder dem om at kalde dem til sig. Og for øvrigt bliver fornærmede på mig og siger, at hvis jeg/min hun har et problem, må jeg jo bare holde mig væk fra steder, hvor der er andre hunde. :???:

Faktum er jo, at de ifølge hundeloven SKAL kalde deres hunde til sig, hvis man beder dem om det, det er jo definitionen på, at man har styr på sin hund - ellers må man ikke have den løs. Men jeg ved ikke, om det nytter at "ture" dem med hundeloven. De vil sikkert bare overfuse dig endnu mere. :(

Øv, jeg håber, at der er nogle, der er bedre til at finde på løsninger end mig. For det er da for ærgerligt, hvis du og Thailo bliver fordrevet fra jeres faste skov af sådan nogle spader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke få dem i tale, de gange jeg har forsøgt er de blevet fornærmede og har, mens de er gået videre råbt til mig, at hvis min hund ikke kan med andre hunde, så skal vi ikke gå i en hundeskov.

Ét er at de er dumme, ikke har styr på deres hunde, og ikke kan tale ordentligt til folk. Men det med rødt - har de egentlig ikke lidt ret i det?

jeg har selv en hund, der ikke kan lide andre hunde, og kommer derfor heller ikke i hundeskove. Jeg føler at det er mit ansvar, både overfor min egen hund og overfor andre, at undgå ubehagelige situationer, når jeg nu ved at der er en risiko.

Det lyder ikke som deres hunde på nogen måde generer andre eller er farlige. Derfor tvivler jeg på at der er andet du kan gøre, end at holde dig væk når de er der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jeg er enig med umulia her må jeg sige

Kan ens hund ikke med andre hunde (enten pga. nervøsitet eller aggression) så skal den altså ikke være i en hundeskov.

Når det er sagt så kunne sådan et par personer godt trænge til et kursus i kommunikation og god opførsel (ejerne altså) :evil: for at overfuse og love bank osv. det hører ingen steder hjemme....

Kan godt se at det ikke er en sjov situation for dig, men omvendt så kan jeg ikke se hvorfor du kommer et sted hvor du risikerer at møde løse hunde af en slags din egen ikke kan med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Føler med dig - er ofte i præcis samme situation. Min hanhund er også bange for andre hunde og når man beder folk om at kalde deres hund til sig eller tage den i snor, bliver man mødt med foragt - nogle begynder endda at provokere, ved at lade deres hund løbe frem og tilbage foran mine :evil:

Det eneste råd jeg kan give er undgå disse situationer, dvs. de områder hvor disse mennesker er. Super ærgeligt at man bliver nøden til at tage sådanne forholdsregler, bare fordi andre folk er nogle idioter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Føler med dig - er ofte i præcis samme situation. Min hanhund er også bange for andre hunde og når man beder folk om at kalde deres hund til sig eller tage den i snor, bliver man mødt med foragt - nogle begynder endda at provokere, ved at lade deres hund løbe frem og tilbage foran mine :evil:

Det eneste råd jeg kan give er undgå disse situationer, dvs. de områder hvor disse mennesker er. Super ærgeligt at man bliver nøden til at tage sådanne forholdsregler, bare fordi andre folk er nogle idioter.

men du går vel heller ikke i en hundeskov med din hund så? det er her jeg stejler lidt at hun ligesom går ind i dragens hule....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ét er at de er dumme, ikke har styr på deres hunde, og ikke kan tale ordentligt til folk. Men det med rødt - har de egentlig ikke lidt ret i det?

jeg har selv en hund, der ikke kan lide andre hunde, og kommer derfor heller ikke i hundeskove. Jeg føler at det er mit ansvar, både overfor min egen hund og overfor andre, at undgå ubehagelige situationer, når jeg nu ved at der er en risiko.

Det lyder ikke som deres hunde på nogen måde generer andre eller er farlige. Derfor tvivler jeg på at der er andet du kan gøre, end at holde dig væk når de er der.

Nu er det ikke for at bringe brugen af hundeskove op igen men vi skal jo allesammen kunne færdes derude, også hvis man har en syg eller svag hund der kan blive væltet af en ung springfyr. Det er jo ikke sådan at min hund er aggressiv overfor andre hunde, han opsøger absolut ikke den slags hunde og bliver bange hvis han støder på dem. 95% af de hunde vi møder har han det jo fint med.

Det var deres udlægning, at min hund ikke kan med andre hunde. Mener du virkelig at man skal blive væk fra hundeskovene hvis ens hund bliver usikker på enkelte andre hunde?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke for at bringe brugen af hundeskove op igen men vi skal jo allesammen kunne færdes derude, også hvis man har en syg eller svag hund der kan blive væltet af en ung springfyr.

Sådan en hund ville jeg heller ikke gå i hundeskov med.

Det er jo ikke sådan at min hund er aggressiv overfor andre hunde, han opsøger absolut ikke den slags hunde og bliver bange hvis han støder på dem. 95% af de hunde vi møder har han det jo fint med.

Det var deres udlægning, at min hund ikke kan med andre hunde. Mener du virkelig at man skal blive væk fra hundeskovene hvis ens hund bliver usikker på enkelte andre hunde?.

Måske ikke helt blive væk, men så i hvert fald lægge sine besøg på tidspunkter hvor risikoen for at møde andre er mindst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
men du går vel heller ikke i en hundeskov med din hund så? det er her jeg stejler lidt at hun ligesom går ind i dragens hule....

Jeg går ikke i hundeskove mere, for folk der har absolut ingen respekt for andre mennesker og deres hunde, de tror at bare fordi de må have hunden løs, så har den lov at fare rundt på må og få uden at være under kontrol. Tror vist de har "glemt" at læse reglementen for færdsel i en hundeskov :!:

Hundeskove er ofte en dårlig undskuld for folk som ikke gider eller kan have deres hund under kontrol - eller som er sk... ligeglad med alle andre end dem selv :!:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med umulia her må jeg sige

Kan ens hund ikke med andre hunde (enten pga. nervøsitet eller aggression) så skal den altså ikke være i en hundeskov.

Når det er sagt så kunne sådan et par personer godt trænge til et kursus i kommunikation og god opførsel (ejerne altså) :evil: for at overfuse og love bank osv. det hører ingen steder hjemme....

Kan godt se at det ikke er en sjov situation for dig, men omvendt så kan jeg ikke se hvorfor du kommer et sted hvor du risikerer at møde løse hunde af en slags din egen ikke kan med?

Af den simple grund, at jeg synes min hund skal have lov til at strække ud uden snor,... at have et liv så at sige. Jeg forventer da at jeg kan bede folk om at tage deres hund til sig, på min opfordring. Det gør jeg da selv, hvis andre spørger mig. Jeg møder jo også indimellem hunde der er usikre overfor Thailo og så kalder jeg ham da ind af mig selv. En hundeskov er i min verden et sted hvor hundene må løbe frit men hvor alle tager hensyn til hinanden. Og desuden også et sted hvor man godt selv må bestemme hvem ens hund skal hilse på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan en hund ville jeg heller ikke gå i hundeskov med.

Hvor vil du så gå løs med sådan en hund, lovligt?.

Måske ikke helt blive væk, men så i hvert fald lægge sine besøg på tidspunkter hvor risikoen for at møde andre er mindst.

Uhh, det gør jeg skam allerede men har jo ikke kunnet spørge dem om deres arbejdstider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg går ikke i hundeskove mere, for folk der har absolut ingen respekt for andre mennesker og deres hunde, de tror at bare fordi de må have hunden løs, så har den lov at fare rundt på må og få uden at være under kontrol. Tror vist de har "glemt" at læse reglementen for færdsel i en hundeskov :!:

Hundeskove er ofte en dårlig undskuld for folk som ikke gider eller kan have deres hund under kontrol - eller som er sk... ligeglad med alle andre end dem selv :!:

ja, og de hunde møder man jo alligevel (altså dem der ikke er styr på) og s bliver det jo bare dårlig plevelse efter dårlig oplevelse for hunden så hvorfor komme når man ved det går galt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
ja, og de hunde møder man jo alligevel (altså dem der ikke er styr på) og s bliver det jo bare dårlig plevelse efter dårlig oplevelse for hunden så hvorfor komme når man ved det går galt?

og det er så derfor jeg ikke kommer sådan nogle steder mere - smadder ærgeligt at et mindre tal skal diktere det hele :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det tænkes at du kunne spørge ejerne af hundene (For det er jo kun dem og ikke de andre Thailo møder der, som han er bange for) om hvornår de kommer i hundeskoven, "for så vil du finde et andet tidspunkt at være der på".

Eller om der er nogen tidspunkter hvor de i hvert fald ikke kommer der pga. deres arbejde eller andet?

For det må være frygteligt irriterende hvis du skal gå og være på vagt, så er det jo ikke nogen rar og afslappet tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som tidligere fortalt har Thailo det jo ikke godt med visse hunde der minder ham om den amerikanske bulldog der overfaldt og bed ham og går helst en bue udenom dem.

Nu er der så et ungt par med 2 staffordshire bullterrier, der er begyndt at bruge de samme skove som os. Deres hunde er mildt sagt meget livlige og løber meget langt væk fra ejerne, opsøger samtlige hunde de ser og jeg har flere gange mødt hanhunden alene, på spor af rådyr.

Ejerne mener ikke at der er noget i vejen for at hundene bare løber sådan rundt og siger hver gang jeg har bedt dem om at kalde deres hunde til sig, at det bare er glade hvalpe (ved ikke hvad de har lært, for hanhunden må min. være 1 år, han ligner en færdig hanhund). Jeg mødte dem så igår hvor situationen eskalerede og det endte med at manden truede mig med tæsk og alverdens ulykker. Jeg har vendt og drejet min hjerne for at finde ud af hvad jeg skal gøre næste gang vi mødes (og skal ikke skjule at jeg også har tænkt rigtig grimme tanker om hvad der kunne ske, især hanhunden, hvis jeg kun levede efter mine instinkter)a015.gif men ved jo godt at det bare er fordi jeg er blevet forskrækket over at blive overfuset bare fordi jeg ville beskytte min egen hund. :(

Jeg kan ikke selv komme i tanke om hvad jeg kan gøre for at få dem til at forstå hvad Thailo skal igennem følelsesmæssigt (og mig for den sags skyld, men det forventer jeg heller ikke at de bekymrer sig om) hver gang han bliver passet op af de to små størrelser. De gør sikkert overhovedet ikke noget men Thailo bliver bange og jeg vil absolut ikke risikere noget. Er jeg i nærheden begynder han at knurre. Jeg kan ikke få dem i tale, de gange jeg har forsøgt er de blevet fornærmede og har, mens de er gået videre råbt til mig, at hvis min hund ikke kan med andre hunde, så skal vi ikke gå i en hundeskov.

Er der nogen der har en idè til et eller andet jeg kan gøre?. Jeg er sådan lidt :cry: lige nu.

Må man gerne gå med løs hund der?

Men jeg må melde pas til hvad du skal gøre. Men åh hvor jeg føler med dig :ae: .

Og så kunne du jo melde manden til politiet for trusler på livet og forklare at du vitterligt er nervøs for at han vil udføre denne trussel! (ja ja de har ikke tid, men det kunne jo være andre ville melde ham senere for samme ting)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Og så kunne du jo melde manden til politiet for trusler på livet og forklare at du vitterligt er nervøs for at han vil udføre denne trussel! (ja ja de har ikke tid, men det kunne jo være andre ville melde ham senere for samme ting)

Det for man desværre ikke meget ud af. :mad: Prøvede det engang da en rocker truede mig med et gevær (fordi han ikke kunne styre sin køter, når jeg gik forbi hans have med mine!). Tænkt dig hvad politiet svarede "så længe han kun truer kan vi desværre ikke gøre noget ved. Du må bare holde dig væk fra hans hus" :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Af den simple grund, at jeg synes min hund skal have lov til at strække ud uden snor,... at have et liv så at sige. Jeg forventer da at jeg kan bede folk om at tage deres hund til sig, på min opfordring. Det gør jeg da selv, hvis andre spørger mig. Jeg møder jo også indimellem hunde der er usikre overfor Thailo og så kalder jeg ham da ind af mig selv. En hundeskov er i min verden et sted hvor hundene må løbe frit men hvor alle tager hensyn til hinanden. Og desuden også et sted hvor man godt selv må bestemme hvem ens hund skal hilse på.

hmm tror det har meget med hvor i landet man er.... Vi har gode muligheder her i nærheden for at finde steder hunden kan være løs uden risiko for at møde andre hunde så dem der kommer i hundeskoven er for 95 % af tilfældende for at hundene kan snakke og være sammen og snuse til de mange dufte der er i sådan en hundeskov sammen og sådan er min ide om en hundeskov egentlig også. :rolleyes:

Når vi er i hundeskoven kommer jason kun i 90 % af tilfældene hvor jeg kalder første gang - skal jeg lade være at komme så? Mødte vi hinanden ville jason forsøge at indynde sig hos thailo og ville måske ikke høre mig kalde de første par gange...

Jason er begyndt at kigge på mig efter tilladelse til at gå hen til de andre hunde (og hvis jeg ikke giver ham tilladelse så er det KUN hvis det er meget gode venner der kommer han ikke lytter), men førhen der kunne han godt finde på bare at løbe derhen så jeg er faktisk en af dem du skælder ud på :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg har som sagt også droppet hunde skovene, tilgengæld gør jeg noget mere "lyssky" : strande. Der kommer sjældent nogle om aftenen og det store åbne område gør at man kan se andre på meget lang afstand.

Mellem 1. oktober og 1. maj må hunde dog være løse på de fleste offentlige strande.

Link til indlæg
Del på andre sites

NEJ! :mrgreen:

Der er jo ikke tale om at Thailo går til angreb på andre hunde eller noget, han bliver bange for dem og forsøger at komme væk. Derfor bør de andre hundeejere kalde deres hunde til sig når de bliver bedt om det!

Hvis Thailo var aggressiv så var det, set med mine øjne, en helt anden sag, SÅ bliver man væk fra en hundeskov!!!

Nu er det jo lidt svært at vide præcist hvornår andre mennesker lufter deres hunde :confused:

Nu er det jo ikke sådan at "det går galt" hver og hveranden dag. Jeg er ofte med Ascha og Thailo ude at gå og eftersom Thailo ikke selv opsøger de andre hunde og Ascha har ret godt styr på ham så er det kun når de andres hunde er uregerlige at det "går galt" (og det i øvrigt er den type hunde som Thailo er bange for, det er jo ikke alle hunde, skal vi lige huske på!!)

Synes I virkelig at det er rimeligt at Thailo (fordi han blev overfaldet som hvalp) ikke skal luftes i en hundeskov fordi nogle ejere nægter at kalde deres hunde til sig??? Det er godt nok langt ude i min verden. :shock:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder helt forkert i forhold til min situation. Man vejer jo hele livet igennem fordele og ulemper ved alle situationer. Man løber jo også en risiko ved at slippe en hund løs, der ikke kommer når man kalder men man kan jo ikke pakke en hund helt ind i vat, for så har den jo ikke noget liv.

Jeg ved ikke at det går galt, for heldigvis er folk da generelt søde til at tage hensyn til os, (og det er jo heller ikke en dagligdags ting) når jeg beder dem kalde deres hunde til sig, men ja jeg løber risikoen for at Thailo skal have oplevelser. Ellers burde jeg få ham aflivet istedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det tænkes at du kunne spørge ejerne af hundene (For det er jo kun dem og ikke de andre Thailo møder der, som han er bange for) om hvornår de kommer i hundeskoven, "for så vil du finde et andet tidspunkt at være der på".

Eller om der er nogen tidspunkter hvor de i hvert fald ikke kommer der pga. deres arbejde eller andet?

Jeg kan da forsøge, men tror desværre at de vil se det som en provokation at jeg spørger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Nu har jeg aldrig selv sat min fod i en hundeskov, men er der ikke nogle regler om hvordan man bør færdes i sådan en?

Det er der nemlig, men mange "gider" ikke sætte sig ind i dem eller efterleve dem. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis den slags hunde begyndte at husere i den hundeskov, vi færdes i, ville jeg kontakte Skov og Naturstyrelsen.

Det er helt klart, at man skal have kontrol over sin hund, når man færdes i en hundeskov. Man skal også tage hensyn til skovgæster uden hund. Det gør de pågældende staffordshireterrierejere heller ikke.

I øjeblikket er jeg selv nødt til at have en af mine i line, da hun gerne vi jage rådyr.

Jeg håber, hun bliver så lydig, at hun kan gå løs, når vores andre hunde kan.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites