Hop til indhold

Sikring af hundemad - musene går i det...


Gæst melsen
 Share

Recommended Posts

Hejsa folkens,

 

Jeg skal starte med at sige at nu bor vi ude på landet, godt nok i et almindeligt villa-type hus, men helt fri for mus bliver vi aldrig herude.

 

Når vi bestiller hundemad, så får vi 6 x 20kg af gangene, men har nu opdaget at musene har fundet det. POKKERS...

 

6 x 20kg fylder en del, og vi vil gerne sikre maden mod at musene kan komme til det... Er der nogen af jer der kender eller har forslag til en smart måde at opbevare sådanne mængder på... Vi var faktisk ved at overveje store bedrollers, men det snakkede vi alligevel hinanden fra...

 

Andre forslag modtages gerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa folkens,

 

Jeg skal starte med at sige at nu bor vi ude på landet, godt nok i et almindeligt villa-type hus, men helt fri for mus bliver vi aldrig herude.

 

Når vi bestiller hundemad, så får vi 6 x 20kg af gangene, men har nu opdaget at musene har fundet det. POKKERS...

 

6 x 20kg fylder en del, og vi vil gerne sikre maden mod at musene kan komme til det... Er der nogen af jer der kender eller har forslag til en smart måde at opbevare sådanne mængder på... Vi var faktisk ved at overveje store bedrollers, men det snakkede vi alligevel hinanden fra...

 

Andre forslag modtages gerne...

Det er ikke helt de mængder jeg har stående, men tæt på :lol:

Jeg har 3 typer hundefoder + 2 typer kattemad, og det bliver købt hjem i 15 og 20 kg sække.

Jeg har 5 fodertønder i plastik, og der kan musene ikke komme i :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For at bevare friskheden og sådan. Det er da ihvertfald sådan jeg har forstået det. Eller du vil måske åbne alle 6 sække og blande i en spand?

 

Jeg har bare altid forstået det sådan at det var bedst at bevare det uåbnet i poser.

 

Da jeg brugte tørfoder havde jeg foder i en spand, men det var kun den åbnede pose. Ikke ekstra poser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man har jo flere t¢nder så, ca en til hver pose plejer at passe vægtmæssigt.... de færreste beholdere kan holde 120 kilo, med mindre du anskaffer dig en mindre silo :lol:

Og hvis foderet bliver fyldt fra posen over i en t¢nde ,som derefter lukkes med låg, så holdes det lige så friskt som var det blevet i posen.

 

Så er det bare om man har plads til 6 tønder, hehe..

 

Men det var da god info..

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er også et stort indkøb af hundemad , heldigvis har vi en dejlig musefri kælder , vi havde dog snakket om at hvis vi en dag skulle finde tegn på mus ville vi købe et par opbevaringskasser af plastil , dem man også bruger til hynder , der kan være nogle sække i

 

MVH Susan

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehehe.. vi har fundet en løsning... en regntønde fra harald nyborg med låg på.... der er plads til 4 sække i =)... altså 80kg... Godt det kun er 80 kg.. så kan man stadig lige tage den under armen når man skal flytte med den *host* :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm de eneste jeg kender, der kan det, er Olivers, men så skal der da mange spande til, for der kan ikke være 20 kg i en spand:-)

 

Den jeg har stående her har et låg, der buer opad, så det var så langt jeg fik tænkt:lol::lol:

Fodertønderne fra RC kan stables, og der kan godt være 20 kg best choice i (måske det er fordi det er meget små foderpiller)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...