Hop til indhold

Muskel- og kamphunde - farlige hunde eller farlige ejere?


Gæst LKollerup
 Share

Recommended Posts

Gæst LKollerup

Jeg tillader mig at gøre opmærksom på en række foredrag omhandlende det endnu omdiskuterede emne om 'muskel- og kamphunde'

 

D.5.feb.2009 kl.18:30-21:30: Huset i Hasseris, Aalborg.

D.4.mar.2009 kl.18:30-21:30: Karens Minde Kulturhus, København

D.31.mar.2009 kl.18:30-21:30: Arnborg forsamlingshus, Herning

Dato i Odense mangler at blive fastsat.

Det kan være vi også kommer til Lolland/Falster:-)

 

I kan se mere på www.alpha-center.dk. Husk at tilmeldinger er meget vigtige, så vi er sikre på at der er nok pladser samt nok kaffe.. !

 

Med venlige hilsner

Line

Alpha Hundeadfærdscenter

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tillader mig at gøre opmærksom på en række foredrag omhandlende det endnu omdiskuterede emne om 'muskel- og kamphunde'

 

D.5.feb.2009 kl.18:30-21:30: Huset i Hasseris, Aalborg.

D.4.mar.2009 kl.18:30-21:30: Karens Minde Kulturhus, København

D.31.mar.2009 kl.18:30-21:30: Arnborg forsamlingshus, Herning

Dato i Odense mangler at blive fastsat.

Det kan være vi også kommer til Lolland/Falster:-)

 

I kan se mere på www.alpha-center.dk. Husk at tilmeldinger er meget vigtige, så vi er sikre på at der er nok pladser samt nok kaffe.. !

 

Med venlige hilsner

Line

Alpha Hundeadfærdscenter

Jeg sad netop og læste om det på jeres side :-)

 

og kom endelig til Lolland/Falster, vi er kun 2 herindefra der bor på Lolland (har selv en ambull/mastaff mix)

Men mon ikke i/vi kunne finde folk nok til et foredrag. :5up:

 

[media]http://www.hunde-forum.dk/members/guanomo-albums-cujo-blandet-picture1680-saa-cujo-sa-kan-du-godt-abne-munden-sa-jeg-kan-se-dine-fine-bisser-synes-hjalte-taenke.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LKollerup

Der skal være plads til omkring 80 - afhænger selvfølgelig lidt af prisen...

Og så skal man bare kunne lave kaffe og der skal være enten et lærred eller en hvid væg til billedvisning:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg kun skimmet tingene, men hvem er det egentlig der holder det foredrag og hvad er den uddannelsesmæssige bagrund?. Det synes jeg ikke rigtig fremgår.

:lol:Det skulle jeg også lige til at spørge om

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LKollerup

I kan gå ind på vores hjemmeside www.alpha-center.dk . Der kan I se lidt om hvem vi er og hvad vores baggrund er - det tager al for lang tid at skrive her.. :-) Og det er os - Line og Tore - der holder foredragene.

 

Den eneste grund til at vi kalder det 'Muskel- og kamphunde' er at så ved de fleste hvad vi mener.... hvor underligt det end må være for nogen og for os selv... :?:

 

I kan også se www.servicehundenmathilde.dk - som er en af vores interessante projekter.

 

Med venlige hilsner

Line

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan gå ind på vores hjemmeside www.alpha-center.dk . Der kan I se lidt om hvem vi er og hvad vores baggrund er - det tager al for lang tid at skrive her.. :-) Og det er os - Line og Tore - der holder foredragene.

Jeg kan ikke læse mig frem til, hvilken uddannelse I har og har ikke helt forstået hvad "inspireret af" betyder.

 

Den eneste grund til at vi kalder det 'Muskel- og kamphunde' er at så ved de fleste hvad vi mener.... hvor underligt det end må være for nogen og for os selv... :?:

Okay, det lyder ret interessant. Hvad ville du kalde de hunde I skal holde foredrag om, hvis du kunne se bort fra, om folk så vidste hvad du talte om?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LKollerup

Det er primært de racer, som figurerer på diverse boligforeningers lister - amstaff, staff, boerboel, mastiffer, bulldogs, rottweiler, diverse vogtere og hyrdehunde - kangal, bandogs etc. etc.

 

Vi er uddannet primært gennem Turid Rugaas og har arbejdet professionelt med hunde i 7 og 9 år.

 

Der står en masse på vores hjemmeside under profil om hvem vi er og hvad vi står for.

 

Med venlige hilsner

Line

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er primært de racer, som figurerer på diverse boligforeningers lister - amstaff, staff, boerboel, mastiffer, bulldogs, rottweiler, diverse vogtere og hyrdehunde - kangal, bandogs etc. etc.

 

Vi er uddannet primært gennem Turid Rugaas og har arbejdet professionelt med hunde i 7 og 9 år.

 

Der står en masse på vores hjemmeside under profil om hvem vi er og hvad vi står for.

 

Med venlige hilsner

Line

Det kunne jo være spændene, måske jeg skulle melde mig på til herning og høre hvad i har at byde på:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LKollerup

Der er netop ikke mange af de hunderacer og blandinger, der figurerer på diverse boligforeningers lister, der har med kamphunde at gøre. Muskelhunde er bare en massebetegnelse, som er udefinerbar, men ikke desto mindre meget brugt.

 

Ja, de har sprog på lige linie med alle andre, men det er ikke alle, der mener det. Derfor har vi det sidste år indsamlet dokumentation for deres kommunikationsevner - for der er en masse der snakker men ikke mange, der reelt set gør noget ved det.

Så vi mangler noget handling så vi kan få fakta på bordet fremfor gisninger og diverse skræmmekampagner - dog uden at tegne et lyserødt billede, hvilket man ikke kan på noget som helst.

Det handler reelt set om at være realistiske og vide hvad man har med at gøre - uanset om det handler om en kangal, tosa inu, berner sennen, cocker spaniel eller cotton de tulear....

 

Med venlige hilsner

Line

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LKollerup

F.eks. bliver den sydrussiske ovtcharka brugt som både kvæg- og hyrdehund, samt i militær og politi. Dette gør i sig selv at den har mange af de samme egenskaber som f.eks. kangal og derfor også 'burde' figurere på de famøse lister.

Vi kommer på foredragene ind på flere hyrdehunderacer, som har mange af de samme egenskaber - ligeledes også flere kvæghunde typer, som ikke bliver forbundet med 'muskelhunde' eller 'kamphunde'...

Derfor er der så mange forskellige kategorier af hunde, der egentlig skulle sammenstilles med de mange 'berygtede' racer.. :!:

 

Men men, jeg synes I skal dukke op - så kan I jo selv høre, hvad vi har på hjerte... :-)

 

Med venlige hilsner

Line

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er netop ikke mange af de hunderacer og blandinger, der figurerer på diverse boligforeningers lister, der har med kamphunde at gøre. Muskelhunde er bare en massebetegnelse, som er udefinerbar, men ikke desto mindre meget brugt.

 

Ja, de har sprog på lige linie med alle andre, men det er ikke alle, der mener det. Derfor har vi det sidste år indsamlet dokumentation for deres kommunikationsevner - for der er en masse der snakker men ikke mange, der reelt set gør noget ved det.

Så vi mangler noget handling så vi kan få fakta på bordet fremfor gisninger og diverse skræmmekampagner - dog uden at tegne et lyserødt billede, hvilket man ikke kan på noget som helst.

Det handler reelt set om at være realistiske og vide hvad man har med at gøre - uanset om det handler om en kangal, tosa inu, berner sennen, cocker spaniel eller cotton de tulear....

 

Med venlige hilsner

Line

 

Må jeg være fri. Hvem i himlens navn vil putte Danmarks midaldrende-dame-hund nr 1 ind i den snak her ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Pointen er bare at ligegyldig hvilken hund du anskaffer dig, skal du være klar over hvad du har med at gøre, for at kunne agere ansvarligt:!:

 

Med venlige hilsner

Line

 

 

Det er jo en anden snak. Et øjeblik troede jeg, at du var med på den gode gamle "Her er listen over molosser og så snubber vi lige Berneren med for der er vist et eller andet om"-snak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...