Hop til indhold

Karlas nye jakke

Amocca
 Share

Recommended Posts

Et par gange om ugen går jeg tur sammen med en ældre dame og hendes yorkshireterrier Charlie... Han var vores træningspartner i vores hilsetræning og de to hunde er blevet rigtigt glade for hinanden og går rigtigt og hygger sig når vi går sammen... Også selvom Charlie ikke gider lege (til Karlas store fortrydelse :lol: )...

Hun er pensioneret skrædder og har syet denne fine jakke til Karla, efter at jeg havde beundret Charlies fine garderobe... :mrgreen: Jeg blev meget glad og rørt - Karla synes absolut ikke den er et hit ;-)

den skal nu heller ikke bruges i dagligdagen, der spurter hun rundt og kan sagtens holde varmen, men til træning hvor man står en del stille kan den være en rigtig fin ting...

Hvis jeg altså kan overbevise damen om, at den ikke er skrækkelig :blink: jeg undskylder de dårlige billeder, Karla gad ikke fotograferes mens hun havde den skrækkelige frakke på :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et par gange om ugen går jeg tur sammen med en ældre dame og hendes yorkshireterrier Charlie... Han var vores træningspartner i vores hilsetræning og de to hunde er blevet rigtigt glade for hinanden og går rigtigt og hygger sig når vi går sammen... Også selvom Charlie ikke gider lege (til Karlas store fortrydelse :lol: )...

Hun er pensioneret skrædder og har syet denne fine jakke til Karla, efter at jeg havde beundret Charlies fine garderobe... :mrgreen: Jeg blev meget glad og rørt - Karla synes absolut ikke den er et hit ;-)

den skal nu heller ikke bruges i dagligdagen, der spurter hun rundt og kan sagtens holde varmen, men til træning hvor man står en del stille kan den være en rigtig fin ting...

Hvis jeg altså kan overbevise damen om, at den ikke er skrækkelig :blink: jeg undskylder de dårlige billeder, Karla gad ikke fotograferes mens hun havde den skrækkelige frakke på :roll:

Den er rigtig fin er den og hun skal nok vænne sig til det og så bliver det garenteret også dejligt for hende ikke at stå og banke-fryse til træning. Det er jo ikke ligefrem sommer pt ! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Kan nu ikke lige se hvorfor en hund skal have tøj på, det er en hund med nogle andre funktioner i kroppen end mennesker

hunden kan sagtens holde varmen da dens naturlige tøj er dens pels

skal hunden også have øjenskygge og læbestift på og nejlelak på tærene

lad dog hunden være hund og lad deen have sin naturlige frihed og førlighed

UPS træder nok nogle over tærene nu men jeg er desideret modstander af dyr i tøj

så undskyld til tøjbamserne (hundene)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nu ikke meget ved vores hunde i dag som er naturligt. Hvor mange glathårede ulve tror du der boede i skandinavien? :mrgreen:

Amocca siger jo selv at Karla ikke beh¢ver den til daglig, da hun bevæger sig nok til at holde varmen, men ved megen stilstand på en kold træningsdag, kan et dækken da bestemt have sin ret.

Man kan også blive FOR "naturlig" ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan nu ikke lige se hvorfor en hund skal have tøj på, det er en hund med nogle andre funktioner i kroppen end mennesker

UPS træder nok nogle over tærene nu men jeg er desideret modstander af dyr i tøj

Det der er ikke rigtigt ... det kan være at din hund ikke fryser ... jeg har en hund der nogle gange fryser - og en der aldrig fryser ... det betyder også, at jeg har en hund der går med trøje på - og en der ikke gør det ... der er forskel på hunde ... og der er langt fra en trøje eller et dækken til at holde varmen i - til læbestift og neglelak som jo ikke har en dyt med hundens livskvalitet at gøre - men det har stor indflydelse på hundens livskvalitet om den går rundt og fryser ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke her der bliver nogle tær mast, meeeeen vi må vel nok erkende, at den med pelsen ikke altid virker. Ikke alle hunde har længere den pels, der egentlig burde til for at varme dem nok til at de kan stå roligt i en times tid til træning uden at fryse, sååååå af og til kan det være rar for vaps med en frakke på.

Og jeg er heller ikke til at det pjat nogle folk finder på, men man kan jo sagtens være hellig for mit vedkommende f.eks. Min vaps er jo en omvandrende pels-kugle. Det er bare ikke tilfældet for alle og som jeg forstår det på Karlas mor er det ikke til hverdag, når Karla har lejlighed til at suse rundt, men når den bette skal stå og stå og vente og vente på, at det bliver hendes tur i løbet af en træningstime og så kan jeg egentlig godt følge, at Karla kan nå at blive rimelig kold...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nu ikke meget ved vores hunde i dag som er naturligt. Hvor mange glathårede ulve tror du der boede i skandinavien? :mrgreen:

Amocca siger jo selv at Karla ikke beh¢ver den til daglig, da hun bevæger sig nok til at holde varmen, men ved megen stilstand på en kold træningsdag, kan et dækken da bestemt have sin ret.

Man kan også blive FOR "naturlig" ;-)

selv på en almindelig tur kan et dækken have sin berettigelse, det har jeg ihvert fald erfaret på det sidste, hvor jeg troede at Herr Flick var ved at blive syg, heldigvis klare han vist "frisag" :blink:

Men jeg skal ud og have et dækken til ham, det er helt sikkert... også vidt jeg kan se, så minder flicks og Karlas pels meget om hinanden, det vil sige at der er ikke så meget af det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke her der bliver nogle tær mast, meeeeen vi må vel nok erkende, at den med pelsen ikke altid virker. Ikke alle hunde har længere den pels, der egentlig burde til for at varme dem nok til at de kan stå roligt i en times tid til træning uden at fryse, sååååå af og til kan det være rar for vaps med en frakke på.

Og jeg er heller ikke til at det pjat nogle folk finder på, men man kan jo sagtens være hellig for mit vedkommende f.eks. Min vaps er jo en omvandrende pels-kugle. Det er bare ikke tilfældet for alle og som jeg forstår det på Karlas mor er det ikke til hverdag, når Karla har lejlighed til at suse rundt, men når den bette skal stå og stå og vente og vente på, at det bliver hendes tur i løbet af en træningstime og så kan jeg egentlig godt følge, at Karla kan nå at blive rimelig kold...

Man kan også have en hund med meget pels (som Hailey og Huckie) hvor det kan være nødvendigt med lidt extra varme pga gigtsmerter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der kan sagtens være mange gode grunde ud over at stå og stå til træning at at vaps skal have lidt extra på kroppen. Det er fjas, når man bruger sin hund som påklædningsdukke, men det er ikke altid påklædningen skyldes, at man tror hunden er en dukke...

Nemlig :5up: Jeg er selv modstander af at folk klæder deres hund UD med flæser og hvad ved jeg, som om det er en dukke.

Et dækken synes jeg er ok :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Nemlig :5up: Jeg er selv modstander af at folk klæder deres hund UD med flæser og hvad ved jeg, som om det er en dukke.

Et dækken synes jeg er ok :-)

Er helt enige i at der bruges et dækken er forståeligt nok

har sat et par billeder ind for at vise det jeg synes er synd for hunden angående tøjbeklædning

og det er jeg stor modstander af,

vil folk have et barn så skal de ikke købe en hund som erstatning

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også flere hundemassører der anbefaler, at man giver selv en varm hund et dækken på, efter den har arbejdet - f.eks. hvis den løber AG.

Jeg syede et lækkert tykt dækken til Indy, da vi engang tog til et par agility konkurrencer om vinteren. Nu har jeg givet det til hendes greyhound veninde, som har mere brug for det i hverdagen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var nu ikke for at starte en debat ;-) men faktisk er jeg enig med Jørgen Larsen på flere punkter, jeg er heller ikke selv den store tilhænger af tøj på hunde... Men jeg må bare erkende, at min lille tyndpelsede, barmavede hund næsten altid ryster lidt til sidst i en træningstime i det her vejr...

Til de daglige gåture er det slet ikke nødvendigt - der står hun jo praktisk talt aldrig stille... Det gør man til træning...

Jeg er heller ikke for flæser, og pailetter og små skørter... derfor har jeg også være meget ambivalent med hensyn til at købe et dækken til hende, og har haft svært ved at finde noget der ikke havde hætte på eller hvad ved jeg...

Men det her dækken kan jeg sagtens acceptere, det ligner jo et lille hestedækken :mrgreen: og så synes jeg bare det var sådan en sød gestus af damen, som jeg jo faktisk ikke kender... Vi mødes bare til af og til i parken og går tur sammen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Så vil du hellere ha at hundene går og blir syge hele tiden, netop fordi at pelsen ikke er nok til at holde hunden varm?

Måske man skulle sætte sig ind i sagerne inden man danner sig en mening man trækker ned over hovedet på folk.

Undskyld mig, men uvidenhed gør dum!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Hvor er det bare et fint dækken :5up: Meget diskret :-D Det er bare så svært at finde dækkener uden pelskrave, print osv. som samtidig sidder godt:mad:

Hvor er du heldig med sådan en sød gåturs-ven :-D

Mht. Jørgens kommentar: Min hund er altså meget mere hund hvis han har dækken på når behovet er der end hvis han ryster af kulde i frostvejr eller til træning, og dermed ikke kan slå sig løs som han faktisk gerne vil. Jeg mener ikke det danske klima skal forhindre min hund (som er opdrættet til portugisisk klima) i at være hund.

Jeg tror kun det er ejere af hunde, der uden problemer kan holde sig varm, der har den opfattelse som du har.... (dermed ikke sagt at disse hundeejere ikke kan være meget indsigtsfulde på det område:-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca, hvis Karla stadig ikke vil bevæge sig med dækkenet på, kan det være fordi hun synes det er for stift.

Hvis ellers pasformen er fin kunne du/din ven prøve at sy et magen til af blød fleece, bare 1 lag uden sømme og dikkedarer, bare lidt velcrobånd til lukning. Og når Karla så har vænnet sig til det, kan det være hun ender med at synes det andet er ok også.

Toffi "nåede" aldrig længere end til de hjemmesyede fleece, men det hjemmelavede krævede næsten ingen tilvænning, og hun gik hun hurtigt fra 1 til 2 lag med sømme.

Men jeg kunne ikke få hende til at gå et eneste skridt i købedækkenerne, vi prøvede utallige på hende, i flere forskellige butikker.

Jeg klippede fleecen så der var stræk på flere ledder=så behagelig som muligt at have på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca, hvis Karla stadig ikke vil bevæge sig med dækkenet på, kan det være fordi hun synes det er for stift.

Hvis ellers pasformen er fin kunne du/din ven prøve at sy et magen til af blød fleece, bare 1 lag uden sømme og dikkedarer, bare lidt velcrobånd til lukning. Og når Karla så har vænnet sig til det, kan det være hun ender med at synes det andet er ok også.

Toffi "nåede" aldrig længere end til de hjemmesyede fleece, men det hjemmelavede krævede næsten ingen tilvænning, og hun gik hun hurtigt fra 1 til 2 lag med sømme.

Men jeg kunne ikke få hende til at gå et eneste skridt i købedækkenerne, vi prøvede utallige på hende, i flere forskellige butikker.

Jeg klippede fleecen så der var stræk på flere ledder=så behagelig som muligt at have på.

Idag fik hun det på ude til træning, hvor der var Chili og en god delepind til at distrahere hende... og så glemte hun at hun havde det på :5up: Hun havde det kun på i et par minutter og jeg har aftalt med Pia at vi fortsætter sådan med at træne det i et par minutter af gangen, når der er noget der distraherer hende - noget der er sjovt...

Det sidder rigtigt godt på hende, og er ikke ret stift... Så det er bare et spørgsmål om tilvænning tror jeg... Og egentlig tror jeg hun synes det var rart at få på i slutningen af træningen... Hun holdt ihvertfald op med at ryste :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Så vil du hellere ha at hundene går og blir syge hele tiden, netop fordi at pelsen ikke er nok til at holde hunden varm?

Måske man skulle sætte sig ind i sagerne inden man danner sig en mening man trækker ned over hovedet på folk.

Undskyld mig, men uvidenhed gør dum!!

Prøv at se indlæg 14 så ser du hvad jeg mener, du er vist hoppet over hvor gærdet er lavest :engel:

og bare fordi man er imod noget behøver man ikke at være uvidende

alle er heller ikke for dkk men behøver da ikke at være dumme af den grund vel

Link til indlæg
Del på andre sites