Hop til indhold

problemer eller vad.???


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hejsa igen.

jeg må jo nog sige af jeg har ikke den fulle kontrol med Tulle

og jeg læste i gård af hunden aldrig må gå forean en (luftetur) der blev

jeg for alvor nervøs det gør hun altid men er det udselvanligt???.

syns bare det er super flot når hun ikke treker:roll:.

 

når vi skal ud af gå er prosedyren altid af

jeg lekker halsbånd og snor på hinne i antren og så trener

vi det med af jeg går først ud og tulle bagefter men tror hun

bliver snot forviret for di hun jo kan merke i snoren af jeg går

og normalt betyder det jo kom/gå.. kan det passe eller er det

bare en dårlig undskyldning.

 

vi trener kon sit og lek dig, da det er di to komandoer som jeg har

mest brug for til af starte med det går tilgen geld fremad.:-)

 

vis i kan se nogle klare fejl eller line så sig det enlige eller bare nogle tips

(gerne dem med dild:mrgreen::roll:.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Hvids du spørger mig, vil jeg sige at det er bedøvende ligegyldigt om hunden går først ud af døren.

Og så længe hunden ikke trækker, betyder det ikke noget at den går foran dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa igen.

jeg må jo nog sige af jeg har ikke den fulle kontrol med Tulle

og jeg læste i gård af hunden aldrig må gå forean en (luftetur) der blev

jeg for alvor nervøs det gør hun altid men er det udselvanligt???.

syns bare det er super flot når hun ikke treker:roll:.

 

når vi skal ud af gå er prosedyren altid af

jeg lekker halsbånd og snor på hinne i antren og så trener

vi det med af jeg går først ud og tulle bagefter men tror hun

bliver snot forviret for di hun jo kan merke i snoren af jeg går

og normalt betyder det jo kom/gå.. kan det passe eller er det

bare en dårlig undskyldning.

 

vi trener kon sit og lek dig, da det er di to komandoer som jeg har

mest brug for til af starte med det går tilgen geld fremad.:-)

 

vis i kan se nogle klare fejl eller line så sig det enlige eller bare nogle tips

(gerne dem med dild:mrgreen::roll:.)

 

Hvad søren :shock: jeg har vist ikke fulgt rigtigt med, så jeg skal da lige sige tillykke med Tulle. :vinken: Hvor længe har du haft hende?.

 

Jeg synes ikke at en hund behøver at gå bagved èn når man går tur. Det er hundehviskerne der fejlagtigt tror at hunden så forsøger at tage magten fra ejeren. :roll:

 

Er det ikke muligt at Tulle bare er ivrig for at komme ud?. Men du kan jo træne sit øvelser i snor så hun vænner sig til at du går lidt væk fra hende mens du holder i snoren. Det kan du så bruge når I står i entrèen og du skal ud først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad søren :shock: jeg har vist ikke fulgt rigtigt med, så jeg skal da lige sige tillykke med Tulle. :vinken: Hvor længe har du haft hende?.

 

Jeg synes ikke at en hund behøver at gå bagved èn når man går tur. Det er hundehviskerne der fejlagtigt tror at hunden så forsøger at tage magten fra ejeren. :roll:

 

Er det ikke muligt at Tulle bare er ivrig for at komme ud?. Men du kan jo træne sit øvelser i snor så hun vænner sig til at du går lidt væk fra hende mens du holder i snoren. Det kan du så bruge når I står i entrèen og du skal ud først.

 

hun kom i torstags så hun har veret her 2 dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som de siger ude ved vores politihunde-træning: Lad nu den hund være hund, hvilket betyder noget i retning af: Lad nu hunden gå, hvor den vil så længe den ikke flår armen af dig. Det der med at gå på plads kan I øve, når I nærmere jer en vej I skal over eller lignende.

 

Det med at gå først er efter min bedste mening bare en praktisk foranstaltning. Det er smart, at en stor hund lige lader en komme først ud af døren i stedet for bare at spurte afsted, så man hverken når at få jakken på eller låst døren efter sig.

 

Jeg vil sige; Så længe Tulle ikke trækker dig rundt i manegen, når I er ude og gå, så er det ret ligegyldigt, om hun er foran, ved siden af dig eller bagved dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med hende :vinken:

Jeg har altid haft den holdning at hvis vi er ude på en ganske almindelig snuse/ luftetur er det fulstændig ligegyldigt om Zulo er forest, bagved ell ved siden af, men vi kan også gå hvor det er nødvendig han går lige ved mig og så får han besked om det selvfølgelig.Han er altid først ude af døren, det er fordi han er så glad og ivrig efter at komme afsted, har da også hørt at det må han ikke men synes det må være en smagssans, der er ikke tale om dominans fra hans side,han er udmærket klar over hvem der bestemmer.Kan godt se at det må være svært for en hund der har lært komandoen gå, når vi går, at man så ikke lige må alligevel når det gælder en dør.Jeg har prøvet det med at gå ind foran Zulo, og det kan jeg da også sagtens, men bruger det ikke, nok netop fordi vi synes det er ligemeget hvem der går først, bare vi kommer afsted. :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

hun kom i torstags så hun har veret her 2 dage.

 

Jamen så skal I da også lige have tid til at lære hinanden at kende. Virker hun ellers til at vær en god hund? og er hun bare på prøve?.

 

Undskyld mine mange spørgsmål, hvis du har skrevet om det i en anden tråd, jeg ikke lige er faldet over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er da vist faldet i kløerne på sådan noget "hundehvisker-noget" :cry: Det er da fløjtende ligegyldigt hvor hunden går, så længe hun ikke trækker :5up:(og allerede der er du væsentligt bedre stillet end en hel del af os herinde :oops:) Faktisk kan det være praktisk at hunden nogle gange går først, så glem alt om det vrøvl!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så skal I da også lige have tid til at lære hinanden at kende. Virker hun ellers til at vær en god hund? og er hun bare på prøve?.

 

Undskyld mine mange spørgsmål, hvis du har skrevet om det i en anden tråd, jeg ikke lige er faldet over.

 

ja hun er kon på prøve og det er først om 14 dage jeg traffer en enlig afgørelse og vad den bliver ved jeg ikke i nu. der er nogle problemer men

di kan måske løses vis ikke så må jeg finde ud af om det er noget jeg kan

leve med eller ej. tingene skal jo rejnes sammen det geller selvfølig osse

om tulle kan lig af være her min om givelser er nog ikke di mest hunde venlige. men det bliver bare rektig rektig svert.

 

men det skriver jeg sten siggert osse en tråd mo.

 

nej spør bare det gør intet så for jeg osse tenkt let over tingene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...