Hop til indhold

Februar billeder 2009


guanomo
 Share

Recommended Posts

Gæst Deaddollface
Det er det samme her, får Izzie hjem d.5 april (søndag) og skal i skole igen d.14 april (tirsdag), men man må bare søge for at træne grundigt den tid man har hjemme :blink: Du kan jo ikke blive hjemme i et halvt år fordi vovse ikke er renlig :engel: (selvom det ville være skønt)

 

Årh, det trængte jeg til at høre.. Tak :-D:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 439
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er det samme her, får Izzie hjem d.5 april (søndag) og skal i skole igen d.14 april (tirsdag), men man må bare søge for at træne grundigt den tid man har hjemme :blink: Du kan jo ikke blive hjemme i et halvt år fordi vovse ikke er renlig :engel: (selvom det ville være skønt)

Det er ikke pga renligheden man bliver hjemme, men for at hvalpen ikke udvikler seperationsangst.

Link til indlæg
Del på andre sites

MEMPHIS!!!!

 

Og jeg som troede jeg var den eneste i verden med en kat der hed Memphis! Hvad er sandsynligheden for det? :shock:

 

Ok, jeg kan godt se den røde tråd i din navngivning af katte (Savannah, Memphis...:mrgreen:)

 

Vores hedder bare Memphis fordi min datter synes der var et fedt navn :oops: (den anden heddet Bobcat)

 

Vores Memphis er en dreng. Er din en pige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious
Det er ikke pga renligheden man bliver hjemme, men for at hvalpen ikke udvikler seperationsangst.

 

Yep, så det er igang med børnegitteret, en masse guffer og lækre fyldte konger og et stopur udenfor døren :mrgreen:

Min kæreste synes jeg er tosset. Han er lidt mere gammel daws:

 

"Det er en HUND...Jeg tror ikke på alt det hundepsykologi" :roll:

 

Nå, men heldigvis bliver det MIN hund, så kan jeg te mig så tosset jeg vil med babygitre, hihi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandraia

Her er billede af mig og bølle på stranden her den 23.feb.

 

[media]http://i115.piczo.com/view/2/n/6/r/n/w/s/w/j/b/w/1/img/i360748883_17086_6.jpg[/media]

 

og et af bølle og rasmus. rasmus graver, og bølle hoppede rundt som en idiot og syntes det var utrolig sjovt, "hvad en det er vi leger"

 

[media]http://i115.piczo.com/view/2/n/6/r/n/w/s/w/j/b/w/1/img/i360748981_71253_6.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious
ja, der er jeg af den opfattelse at jo længere tid du blir hjemme, desto sværer blir det for hvalpen når du så endelig går :rolleyes::blink:

 

Men det er så bare mig :engel:

 

Aahr, den skal jo også lige have en chance for at finde ud af, på en stille og rolig måde, at det ikke er farligt at blive "efterladt" - for man kommer tilbage igen!

Det strider jo mod det lille kræs natur at være alene. Instinktmæssigt er det at være alene for en hvad = dø.

 

Men du lære ikke hunden det ved "bare" at blive hjemme. Det skal trænes. Og det er derfor man lige skal have lidt fri, så man kan "modbevise" hvad deres instinkt fortæller dem.

 

For mig giver det god mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aahr, den skal jo også lige have en chance for at finde ud af, på en stille og rolig måde, at det ikke er farligt at blive "efterladt" - for man kommer tilbage igen!

Det strider jo mod det lille kræs natur at være alene. Instinktmæssigt er det at være alene for en hvad = dø.

 

Men du lære ikke hunden det ved "bare" at blive hjemme. Det skal trænes. Og det er derfor man lige skal have lidt fri, så man kan "modbevise" hvad deres instinkt fortæller dem.

 

For mig giver det god mening.

 

det var jo heller ikke det jeg skrev, jeg mener bare at jo længere tid du er om at træne alene hjemme, jo sværer blir det at forlade hunden.

 

Jeg har det altså sådan, at en uge er fint nok. Hellere rive plasteret af med ét ryk og så tage det derfra. End at fise ind og ud af døren 30 gange i et halvt år :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

det var jo heller ikke det jeg skrev, jeg mener bare at jo længere tid du er om at træne alene hjemme, jo sværer blir det at forlade hunden.

 

Jeg har det altså sådan, at en uge er fint nok. Hellere rive plasteret af med ét ryk og så tage det derfra. End at fise ind og ud af døren 30 gange i et halvt år :engel:

 

 

Jeg tror altså ikke, at du skal regne med at kunne lære hvalpen at være alene en hel arbejds-/studiedag på en uge. :shock: Det lykkes vist kun i sjældne tilfælde.

 

Selvfølgelig behøver det ikke at tage et halvt år (undtagen i sjældne tilfælde), men det kan altså gå grueligt galt, hvis du går for hurtigt frem. Så risikerer du at få en hund med separationsangst, og SÅ tager det pludselig lang tid at rette op på! Hellere give det lidt mere tid i starten og så være sikker på, at den er tryg. Det vil spare dig meget tid og mange bekymringer senere hen. :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
det var jo heller ikke det jeg skrev, jeg mener bare at jo længere tid du er om at træne alene hjemme, jo sværer blir det at forlade hunden.

 

Jeg har det altså sådan, at en uge er fint nok. Hellere rive plasteret af med ét ryk og så tage det derfra. End at fise ind og ud af døren 30 gange i et halvt år :engel:

 

Jeg tror du har nogle ting du skal have læst på :rolleyes:

 

Selvfølgelig er et halv år for meget, men som Sonja skriver, så er det det du risikerer hvis du går for hurtigt frem i træningen.

 

Hvor lang tid er det du forventer din til den tid 9 ugers hvalp skal kunne vær e alene!?

 

Jeg kan fortælle at vi fik en hund hjem som ikke engang kunne tåle at være mere end en meter fra os og ikke kunne sove selv... Mange hvalpe klarer det dog fint med tre uger som vi havde, bare ikke os. Hvad ville du gøre hvis du får sådan en hvalp? Hvad er dit sikkerhedsnet?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg passer Tysons legekammerat Lumi i aften. Jeg gik en lang aftenrur med hundene, hvor de kunne løbe fri meget af tiden, så jeg troede egentlig, at de havde fået leget færdig - men der tog jeg fejl! :mrgreen: Siden vi kom hjem har de boltret sig i sengen non-stop (undtagen nogle få drikkepauser). Jeg er spændt på at se, hvornår de trimler omkuld, for Lumi skal sove her, så på et eller andet tidspunkt må de altså godt køre trætte. :lol:

 

[ATTACH]7009[/ATTACH]

 

[ATTACH]7010[/ATTACH]

 

[ATTACH]7011[/ATTACH]

 

[ATTACH]7012[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

MEMPHIS!!!!

 

Og jeg som troede jeg var den eneste i verden med en kat der hed Memphis! Hvad er sandsynligheden for det? :shock:

 

Ok, jeg kan godt se den røde tråd i din navngivning af katte (Savannah, Memphis...:mrgreen:)

 

Vores hedder bare Memphis fordi min datter synes der var et fedt navn :oops: (den anden heddet Bobcat)

 

Vores Memphis er en dreng. Er din en pige?

Min Memphis er en pige :engel: Jeg fandt hende på en gård da hun var 5 uger gammel. Hun var kun skind og ben og halvt så stor som resten af kuldet, hun var så tynd at jeg kunne mærke hver eneste knogle i hendes lille-bitte krop. Hun vejede stort set ingenting! Jeg havde lige flasket nogle moderl¢se killinger op, så havde lidt mælkepulver tilbage og tog chancen for at se om hun ville overleve. Hun lå i mine hænder på vej hjem i bilen, og jeg kiggede på hendes grimme lille ansigt, og syntes bare hun var en Memphis :hjerte:

Sådan her så hun ud, billederne viser slet ikke hvor slemt det var

AnnesFloppies2002-2003-2004307.jpg

 

AnnesFloppies2002-2003-2004309.jpg

 

Undskyld for spam i tråden!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Yep, så det er igang med børnegitteret, en masse guffer og lækre fyldte konger og et stopur udenfor døren :mrgreen:

Min kæreste synes jeg er tosset. Han er lidt mere gammel daws:

 

"Det er en HUND...Jeg tror ikke på alt det hundepsykologi" :roll:

 

Nå, men heldigvis bliver det MIN hund, så kan jeg te mig så tosset jeg vil med babygitre, hihi.

 

Årh, har du også en kæreste, der er gammeldags.. Det er irriterende.. Min kæreste er ikke bare gammeldags, han er MEGET gammeldags!! Og jeg kan virkelig IKKE overbevise ham.. Det er så irriterende.. Specielt fordi han om nogle år, selv skal have en Alaskan Malamute, lad os håbe han er blevet mere moden til den tid ;-) Ellers må jeg tage ansvaret for at opdrage den hvalp :5up:.. Nogle gange får jeg fornemmelsen af, at han kun har de ekstreme gammeldags holdninger, fordi han vil irritere mig.. Åårh, mænd :-P:engel:

 

 

 

Min Memphis er en pige :engel: Jeg fandt hende på en gård da hun var 5 uger gammel. Hun var kun skind og ben og halvt så stor som resten af kuldet, hun var så tynd at jeg kunne mærke hver eneste knogle i hendes lille-bitte krop. Hun vejede stort set ingenting! Jeg havde lige flasket nogle moderl¢se killinger op, så havde lidt mælkepulver tilbage og tog chancen for at se om hun ville overleve. Hun lå i mine hænder på vej hjem i bilen, og jeg kiggede på hendes grimme lille ansigt, og syntes bare hun var en Memphis :hjerte:

Sådan her så hun ud, billederne viser slet ikke hvor slemt det var

 

 

 

 

Undskyld for spam i tråden!!

 

Hun er da ikke grim.. Hun er da deeejliiig.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

det var jo heller ikke det jeg skrev, jeg mener bare at jo længere tid du er om at træne alene hjemme, jo sværer blir det at forlade hunden.

 

Jeg har det altså sådan, at en uge er fint nok. Hellere rive plasteret af med ét ryk og så tage det derfra. End at fise ind og ud af døren 30 gange i et halvt år :engel:

 

Jeg må erklære mig enig med Pero og Sonja... Hvis du "river plasteret af i et ryk", kan det være der intet sker, lige med det samme... Men du kan risikere, at du kommer hjem til et raseret hus når hvalpen er blevet et par måneder gammel - og dermed gammel nok til at begynde at vise sin angst udafrettet...

 

Vi havde 4 uger... der gik ged i det, da vi tog for lang tid om at forstå Karlas stress kom sig af pladsen hun havde til rådighed... Så vi blev nødt til at alliere os med en halvdagsdagpleje i en periode... :-D undskylder for spam i billedtråden....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Jeg tror altså ikke, at du skal regne med at kunne lære hvalpen at være alene en hel arbejds-/studiedag på en uge. :shock: Det lykkes vist kun i sjældne tilfælde.

 

Hvad hvis man har 4 måneder, kan man så nå at træne den op til en hel sudiedag? Jeg har fra april til midt august, hvor jeg kun arbejder deltid, og derefter skal jeg så starte i skole på "fuld tid" ;-)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Ja, det skulle jeg da helt bestemt mene, med mindre det er en helt særlig hund a la Pero. ;-)

 

Super, ellers må den jo komme i børnehave omme ved min moster, så kan den også lege med de andre yorkiere.. Hehe..

 

Har godt læst lidt om hans alene-hjemme-problemer.. Hvor lang tid har det taget at lære ham, med hans problemer? Har ikke lige læst hele den lange tråd der :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, ellers må den jo komme i børnehave omme ved min moster, så kan den også lege med de andre yorkiere.. Hehe..

 

Har godt læst lidt om hans alene-hjemme-problemer.. Hvor lang tid har det taget at lære ham, med hans problemer? Har ikke lige læst hele den lange tråd der :oops:

 

Nu er det ikke mig, der har Pero... jeg har Tyson, som også har separationsangst, men det hænger i høj grad sammen med, at han har været omplaceret flere gange, og at hans forrige ejere bare lod ham være alene, selvom han var utryg.

 

Elisabeth (PPP-Pero) er nok bedre til at fortælle om Peros problemer, men de har trænet med ham i over et år, og han har stadig ikke været alene mere end 3-4 timer max.

 

Sådan går det jo sandsynligvis ikke med din hvalp, men dejligt at vide, at du har din moster som backup. Det er altid godt med et sikkerhedsnet. :5up: Jeg kunne i hvert fald ikke have klaret det uden min mor, der altid står klar til at passe (og så det faktum, at jeg kan tage Tyson med på arbejde).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Nu er det ikke mig, der har Pero... jeg har Tyson, som også har separationsangst, men det hænger i høj grad sammen med, at han har været omplaceret flere gange, og at hans forrige ejere bare lod ham være alene, selvom han var utryg.

 

Elisabeth (PPP-Pero) er nok bedre til at fortælle om Peros problemer, men de har trænet med ham i over et år, og han har stadig ikke været alene mere end 3-4 timer max.

 

Sådan går det jo sandsynligvis ikke med din hvalp, men dejligt at vide, at du har din moster som backup. Det er altid godt med et sikkerhedsnet. :5up: Jeg kunne i hvert fald ikke have klaret det uden min mor, der altid står klar til at passe (og så det faktum, at jeg kan tage Tyson med på arbejde).

 

Årh, det er synd for Pero.. :(

Ja, det er perfekt med et sikkerhedsnet.. Dejligt at der er nogle folk, der er klar til at hjælpe en.. Hvad arbejder du med? Siden du kan have ham med :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, det er synd for Pero.. :(

Ja, det er perfekt med et sikkerhedsnet.. Dejligt at der er nogle folk, der er klar til at hjælpe en.. Hvad arbejder du med? Siden du kan have ham med :-)

 

Jeg arbejder som kommunikationskoordinator i en lille NGO. Vi er kun fire ansatte, så før jeg fik Tyson, spurgte jeg bare de andre, om der var ok med dem, at jeg fik en hund og tog ham med på kontoret. Og det var det heldigvis. :-) Han ligger under mit skrivebord, hvor han har et transportbur som "hule", og i frokostpausen går jeg tur med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg passer Tysons legekammerat Lumi i aften. Jeg gik en lang aftenrur med hundene, hvor de kunne løbe fri meget af tiden, så jeg troede egentlig, at de havde fået leget færdig - men der tog jeg fejl! :mrgreen: Siden vi kom hjem har de boltret sig i sengen non-stop (undtagen nogle få drikkepauser). Jeg er spændt på at se, hvornår de trimler omkuld, for Lumi skal sove her, så på et eller andet tidspunkt må de altså godt køre trætte. :lol:

 

[ATTACH]7009[/ATTACH]

 

[ATTACH]7010[/ATTACH]

 

[ATTACH]7011[/ATTACH]

 

[ATTACH]7012[/ATTACH]

 

Hvor er de søde :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var på besøg hos bedsterne og der fik vi sandelig også mødt min mosters lille nye uldbold Markla (kombination af hendes børns navne: Markus og Klara).... han er en blanding af dværgpudel og lhasa apso... På billedet i favnen på min dejlige bedstemor.... Sjovt nok gad Karla ham slet ikke :confused: Hun snuste til ham og ignorerede ham derefter....

 

Og så lige et billede af Karla og Face i synkronsit :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...