Hop til indhold

1 år. Hvor megen træning må jeg forlange


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Vi er lige begyndt til træning igen et nyt sted, virker til at være ok, men meget unge hunde på få md.på dette hold, jeg syntes vi kører i det samme som vi har lært , vi har gået til hunde træning i 3 omgange hvalpemotivation og ellers 2 gange hvalpehold, så det er 4 gang, :5up:

er det ikke snart på tide med lydigheds træning:?: vi kan jo- sidt,dæk,plads, rulle, gi pote og m.m. kræver jeg for meget, når jeg har spurgt om der er et hold med mere motivation for lydighed, Bella er god her hjemme når vi er alene, men kommer der gæster og er vi ude ville det være rart med lidt mere, og samtidig vil hun jo også gerne omgås andre hunde ALT for gerne:-P jeg vil være glad for at høre hvad i mener er jeg for krævende:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun er 12 mdr har du de sidste 2 mdr kunne tilmelde hende LP1 hos DKK, så nej, du kræver ikke for meget, når du kræver lidt mere end sit, dæk og stå-øvelser.

 

Og ja, hun er sikkert go hjemme i baghaven og det skal du tage som et tegn på, at hun rent faktisk kan sine ting. At hun så måske er en fjante uden for matriklen, skal du blæse på. Sådan er de i den alder, men det skal jo netop ikke afholde hundens fører fra at udfordrer kræet lidt mere. Det er på den måde hun bliver voksen. Hun opdager stille og roligt, at hun kan noget mere og så vokser hun med opgaven.

 

Kunsten lige nu er vel at kræve lige det mere, men samtidig have tålmodighed nok til at leve med at nogle dage efter træning, synes man bare ens hund er et geni. Næste gang græmmer man sig over sin hund, der fik det hele til at gå op i hat og briller...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

nej jeg synes absolut ikke du kræver for meget af bella :-)

 

Jeg rykkede op i et begynderhold da jason var ca 6 mdr (2-3 mdr yngre end de andre hunde, men jeg ville jo træne og det var hvda de havde til mig så vi måtte jo bare tage det i det tempo jason kunne være med og så se på VORES EGEN udvikling og ikke på hvad de andre kan :blink:)

 

Jason og jeg rykkede så videre op i oktober (jason 11 mdr) til et hold der kaldes "begynder konkurrence" (jeg tænker dog ikke i konkurrence, men jeg kan lide den træner der har det hold - også derfor vi rykkede op, han skulle nemlig have det hold i stedet for mit andet) hvor vi træner med hunde der går b og c og er fra 4 -8 år - alle superdygtige hunde hvor jason og jeg slet ikke kan hamle op med dem, men det er jo ikke dét der er vigtigt - en dygtig træner VED hvor de forskellige hunde er og accepterer hvis ejeren siger at hunden måslke ikke skal slippes løs af snoren den dag og som forstår at unghunde bare nogengange har fluer i hovedet (men skal hilse og sige fra de andre på mit hold at det nu ER sjovt hvis ejeren med unghunden alligevel PRØVER at se om ikke man kan sende hunden frem til en fremadsendelse :cool: ) så man skal ikke forlange det perfekte fra dem hvis de ikke kan rumme det

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm... de steder jeg har trænet / træner må man max være 6 mdr når man går på hvalpehold.... derefter ryger man på unghunde el. begynder hold....

 

Vi går på et dch begynderhold - sådan et hvor vi så til sidst bliver testet om vi er gode nok til at rykke op i C-klasse lydighed (det bliver vi nok næppe, men skidt med det :lol: ) - vi er godt nok de yngste på holdet (Karla er liiiige knap 8 mdr), men der er ingen der har ment at jeg skulle kræve mindre af hende end de andre kræver af deres...

 

Selvfølgleig må man - som Zaz-Zaz nævner - tage i betragtning at hormonerne kører på fuldt gear og det er ikke altid at træning liiiiiiige går som man synes den skulle... eller at hunden synes at have "glemt" ting som den udemærket kan derhjemme :roll: men sådan er det jo bare

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...