Gæst bhsand Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Hej, Jeg har interesseret læst om halsbånd/ -kæde med og uden kvæl, og kom til at tænke på, om en retrieversnor også betegnes som værende med kvæl? Eller om det kun er metalkæderne der betegnes som sådan. MVH Brian Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2009 hvad er det for en snor? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2009 Det ligner en udstillingsline.. Line og halsbånd er ud i et. Det er vel nærmest en snor med en løkke i den ene ende som halsbånd, og en løkke i den anden ende til at stikke hånden igennem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2009 Så vidt jeg ved er den sådan en her (se vedhæftet) og med mindre der er en stopper på (det er der ikke på denne model), så må det være at betragte som et kvæler-halsbånd, i min forståelse af ordet "kvæl"... Der er dog også noget der hedder "halv-kvæl" - men er ikke sikker på, at jeg kender forskellen på de to... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2009 Så vidt jeg ved er den sådan en her (se vedhæftet) og med mindre der er en stopper på (det er der ikke på denne model), så må det være at betragte som et kvæler-halsbånd, i min forståelse af ordet "kvæl"... Der er dog også noget der hedder "halv-kvæl" - men er ikke sikker på, at jeg kender forskellen på de to... Halv-kvæl er et halsbånd, der kan "snævrer sig ind" lige som en kvælerlænke, men det låser automatisk på et punkt FØR det kan udføre kvæl på hunden (hvis det altså passer hunden). Vi har halv-kvæl i metal til vores. Læder og nylon kan han trække så stort, at han kan smyge sig ud af halsbåndet og det er ikke altid specielt smart. Til gengæld er det en Berner-specialitet. Keder de sig går de så langt ud i linen som muligt, sætter sig ned og trækker så væk fra føreren. Ret hurtigt han de udvidet et almindeligt halsbånd og vips er de ude af det. Underlig mani, men kan de dyr ikke finde ud af andet, så mestre de i hvert fald dét ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2009 Jeg vil kalde en retrieverline for kvæl, ja:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Februar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2009 Jeg hyler i kor med dem der siger den viste model (uden stop) er en kvæler Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts