Amocca Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Dette emne kunne også hedde: hvad gør man når hunden er hurtigere end træneren Vi træner pote target i øjeblikket, Karla og jeg. Karla var drønhurtig til at forstå at hun skulle smide poten på target og så var klikket der... Det kan hun også gøre på afstand... Nu ville jeg så gerne træne lidt "rooooo påååå", så hun bliver stående med poten på i et stykke tid... Da hun ikke får klikket for at ramme med poten, prøver hun med næsen, den giver heller ikke klik, så hun smider begge poter på, går i buk og bliver stående... jeg ser de to poter i en "rum tid" og klikker.... det kommer jeg til at gøre 2 gange... Nu tror barnet det handler om at stå i buk med begge poter på det lille target (ølbrik størrelse) Hvordan søren får jeg hende "op igen" jeg er udemærket godt klar over at fejlen er min og min alene men for søren da, hun lærer bare så hurtigt! :stupid: det er jeg slet ikke kvik nok til at følge med i, det indlæringstempo :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret Februar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2009 Kan ikke hjælpe dig, men jeg kan lige se det for mig HI HI HI Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Februar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2009 Har du prøvet at hjælpe på vej med et signal?? feks bede hende sitte og så lægge target foran hende? Holde target i hånden og bede hende give pote? Og huske kun ét kriterie af gangen. Træner du "holde pote i lang tid", så ikke fokuser på andre ting. Skal du væk fra det hun gør nu, så gå tilbage og klik hende for at sætte poten på. Brug evt et større target, feks en musemåtte. Selvom man shaper, måman godt hjælpe på vej. feks ved at bede hende dutte din hånd mens hun står på target, måske bare én gang, så hun lige oplever at stå der længere. Og gør hun en masse du ikke vil have oven på target, så lad være at vente til hun nu endelig står stille. For så er det hele sekvensen du indlærer:-D Tag target op et sekund istedet, læg den og "send" hende på igen:) Håber du kunne bruge nogen af de tips Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2009 Kan ikke hjælpe dig, men jeg kan lige se det for mig HI HI HI Samme her, sådan et sødt billed af en hund, samt en ejer med grå hår Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2009 Og huske kun ét kriterie af gangen. Træner du "holde pote i lang tid", så ikke fokuser på andre ting. Håber du kunne bruge nogen af de tips Tak for tips :5up: Men skal lige have helt rigtigt fat i det... Så jeg skal bare ignorere at hun bukker og stadig klikke hende for at holde poterne på i længere tid? Og så senere, når hun kan holde dem der pænt længe, så kan jeg koncentrere mig om at få hende til at stå igen, istedet for at bukke? Eller misforstår jeg dig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Februar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2009 Tak for tips :5up: Men skal lige have helt rigtigt fat i det... Så jeg skal bare ignorere at hun bukker og stadig klikke hende for at holde poterne på i længere tid? Og så senere, når hun kan holde dem der pænt længe, så kan jeg koncentrere mig om at få hende til at stå igen, istedet for at bukke? Eller misforstår jeg dig? nej jeg vrøvler vist:roll: Det sker kl sent:lol: Jeg har glemt hvad det var jeg tænke på igår da jeg skrev det, men det var ikke det med at bukke... Først ville jeg bruget et større target. Lægge det mellem mig og hund.Klikke et par gange så snart hun sætter poten på. Og kan du komme til det, så belønne hende på måtten. dvs sid helt tæt på hende. Skal du have hende væk fra måtten til et nyt forsøg, så kast en godbid lidt væk. Hvis ikke det at du belønner hende på måtten øger tiden, så prøv at tilbage holde belønning, som du før har prøvet. bukker hun igen, så tager du bare måtten op, venter lidt og prøver igen. Håber det var mere logisk, ellers spør du bare. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2009 Det var lidt mere logisk Jeg tror du har ret i, at jeg må tilbage til det store target igen.... Forsøgte mig nemlig med at fodre hende mens hun stod på target (før hun gik igang med at bukke ) men hun flytter fusserne og så fodrer jeg hende jo blot i nærheden af target og det er ikke helt meningen med øvelsen:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts