Hop til indhold

Eaglepack eller ZiwiPeak


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Jeg har fodret med Eaglepack længe nu og er egentlig godt tilfreds. Stasia er også tilfreds - det skal dog siges, at hun også for hjemmelavet med og rent kød.

 

Men nu er jeg blevet præsenteret for ZiwiPeak, som den madglade lille dame også rigtig godt kan lide, så jeg overvejer, om vi skal gå over til det.

 

Hvad vil I mene ser bedst ud udfra ingredienslisterne?

 

ZiwiPeak:

Ingredients:

Lam (kød, lever, kallun, hjerte og nyrer), cikoriesirup, grønlæbet musling, fiskeolie, lecitin, tang, vitaminer og mineraler, persille. Guaranteed Analysis %:Protein 30 Fat 30 Moisture 10 Ash 8 Calcium 2 Phosporus P 1.1 Fibre 1

 

Eaglepack:

Lammekød-mel, Ris-mel af brune ris, Hvide Ris, Kyllingfedt (Preserveret med naturlige Tocopheroler), Havremel, Tørret rødbedekød (fiberkilde), Hørfrø, Dehydreret æg, Gulerødder, ærter, Soltørrede Alfa-Alfa (lucerne) Salt, Kalium Clorat, Quinoa (økologisk), Æbler, Blåbær, Inulin, Taurin, Beta-Caroten, Tranebær, Dehydreret Kelp (Tang), Hydrolysat af krebsdyr (glucosaminkilde), Yucca Schiddigra Extrakt, DL-Methionin (Essentiel Amino-syre), Vitamin A Acetat, Vitamin D3, Vitamin E, Riboflavin, Vitamin B12, d-Pantothen Syre, Niacin, Cholin Chlorid, Pyridoxin Hydrochlorid, Thiamin, Folin syre, Ascorbin syre, Biotin, Rosemarin Extrakt, Inositol, Dehydreret Kelp (aske af tang), Polysaccharid Compleks (isoleret) af Zink, Jern, Mangan, Kopper og Kobolt, Jodkalium, Selen, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus Kasein, Enterococcus Faecium, B. subtillus, Bacillus lichenformis, Bacillus coagulins, Aspergillus oryzae og Aspergillus

 

Råprotetin min

22%

Råfedt min

15%

Råfiber max

4,0

Væske max

10%

Kalcium min

1,3%

Hydrolysat af krebsdyr (Clucosaminkilde) min

82mg/cup

Fosfor min

0,85%

A vitamin min

22.000 IE/kg

E vitamin min

125 IE/kg

C vitamin min

50mg/kg

Omega 6 min

1,6%

Omega 3 min

0,17%

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg ville klart foretrække ziwipeak fremfor den anden

 

jeg ved at eaglepack har været blandet ind i noget med forgiftning af hunde grundet ingredienserne ikke har været gode nok så det kan jeg absolut ikke anbefale

Link til indlæg
Del på andre sites

Eaglepack er jo en af mine favoritter:mrgreen: og Lua får jo også hjemmelavet mad som størstedelen af hendes kost..

 

Selvom jeg er tilfreds med eaglepack kan jeg godt lide at snuse lidt rundt og prøve hist og her..;-) Når det ser spændende og godt ud:-)

 

Jeg har netop bestilt ziwipeak og glæder mig til at se hvad pølsen siger til det;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville klart foretrække ziwipeak fremfor den anden

 

jeg ved at eaglepack har været blandet ind i noget med forgiftning af hunde grundet ingredienserne ikke har været gode nok så det kan jeg absolut ikke anbefale

 

 

:confused:

 

Har du evt et link eller noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har fodret med Eaglepack længe nu og er egentlig godt tilfreds. Stasia er også tilfreds - det skal dog siges, at hun også for hjemmelavet med og rent kød.

 

Men nu er jeg blevet præsenteret for ZiwiPeak, som den madglade lille dame også rigtig godt kan lide, så jeg overvejer, om vi skal gå over til det.

 

Hvad vil I mene ser bedst ud udfra ingredienslisterne?

 

ZiwiPeak:

Ingredients:

Lam (kød, lever, kallun, hjerte og nyrer), cikoriesirup, grønlæbet musling, fiskeolie, lecitin, tang, vitaminer og mineraler, persille.Guaranteed Analysis %:Protein 30 Fat 30 Moisture 10 Ash 8 Calcium 2 Phosporus P 1.1 Fibre 1

 

Eaglepack:

Lammekød-mel, Ris-mel af brune ris, Hvide Ris, Kyllingfedt (Preserveret med naturlige Tocopheroler), Havremel, Tørret rødbedekød (fiberkilde), Hørfrø, Dehydreret æg, Gulerødder, ærter, Soltørrede Alfa-Alfa (lucerne) Salt, Kalium Clorat, Quinoa (økologisk), Æbler, Blåbær, Inulin, Taurin, Beta-Caroten, Tranebær, Dehydreret Kelp (Tang), Hydrolysat af krebsdyr (glucosaminkilde), Yucca Schiddigra Extrakt, DL-Methionin (Essentiel Amino-syre), Vitamin A Acetat, Vitamin D3, Vitamin E, Riboflavin, Vitamin B12, d-Pantothen Syre, Niacin, Cholin Chlorid, Pyridoxin Hydrochlorid, Thiamin, Folin syre, Ascorbin syre, Biotin, Rosemarin Extrakt, Inositol, Dehydreret Kelp (aske af tang), Polysaccharid Compleks (isoleret) af Zink, Jern, Mangan, Kopper og Kobolt, Jodkalium, Selen, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus Kasein, Enterococcus Faecium, B. subtillus, Bacillus lichenformis, Bacillus coagulins, Aspergillus oryzae og Aspergillus

 

 

Råprotetin min

22%

 

 

Råfedt min

15%

 

 

Råfiber max

4,0

 

 

Væske max

10%

 

 

Kalcium min

1,3%

 

 

Hydrolysat af krebsdyr (Clucosaminkilde) min

82mg/cup

 

 

Fosfor min

0,85%

 

 

A vitamin min

22.000 IE/kg

 

 

E vitamin min

125 IE/kg

 

 

C vitamin min

50mg/kg

 

 

Omega 6 min

1,6%

 

 

Omega 3 min

0,17%

 

Det er to meget forskellige fodertyper, eaglepacktypen er for mig det foretrukne fordi der ikke kun er kødprodukter i, det er hvad Gudrun mener er bedst til mine hunde, et foder der ikke kun består af kød :-)

 

Det nye foder er som orijen et foder (barf agtigt) der næsten består udelukkende af kød og indmad :-)

 

Jeg synes at ZiwiPeak ser lækkert ud, men jeg vil kun bruge det som godbidder hvis jeg køber det, mange andre mener noget andet, men dette er så min holdning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Puh... det der tørfoder noget er en jungle og en kilde til evig dårlig samvittighed!

 

Hvorfor kan man ikke bare finde noget, der er helt i orden?

 

Ingen af de to, du nævner garanterer, at deres ingredienser ikke er konserveret med BHA/BHT eller etoxyquin (det skal kun oplyses, hvis de selv tilsætter det).

 

Jeg vil gerne se en "rigtig" indholdsdeklaration på Ziwipeak, men umiddelbart ser det jo godt ud - men jo, fedtindholdet er højt og proteinindholdet lavt i forhold til at det næsten kun består af kød... det forstår jeg ikke helt. Og ved nærlæsning kan jeg så næsten kun konkludere at det skyldes kallunen.... der bruges "rå", dvs. med fyld - her er det jo så interessant at vide, hvad, der evt. måtte være i denne....

 

Eaglepack... tja, højt (i virkeligheden nok ingrediens nr. 1, hvis du slår 2 og 3 sammen) indhold af ris. Rødbede er det ikke, der er i, men sukkerroerester. Disse fungerer udelukkende som fyld og kan, hvis de udgør en for stor del af foderet også bidrage med en del sukker - i følge Eaglepacks hjemmeside er det dog kun meget lidt sukker, der er tilbage i roerne, når de køber dem fra sukkerindustrien.

 

Kan selv godt lide deklarationen på Orijen, men synes godt nok proteinindholdet er højt - men så kan man jo blande med noget grønthalløj.

 

He, og så fodrer jeg selv med RC, når jeg ikke laver deres mad selv... fordi det er det eneste Splinten har spist i længere tid af gangen. Tror jeg skal have fat i det der Ziwipeak og prøve det af. Tror også det vil være godt, at hun ikke behøver spise så meget af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

www.ziwipeak.dk

 

Synes det er et fremragende foder, men der er selvfølgelig nogle menner ved alt skal foder: prisen og fodermængden - mine hunde ville begynde at æde huset i sult hvis de skulle have den fodermængder.

 

I mit foder "koncept" er det primært til småtspisende hunde, feriebarf, sublement, godbidder mv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo :shock:

 

Fint til småtspisende hunde, eller ok til godbidder :-)

 

Stasia er jo ikke ligefrem småtspisende... :oops:

Så er det nok bedre at holde sig til noget foder, hvor der er mere "fyld" eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg springer lige på og uden at have læst alle de forrige indlæg vil jeg sige at det afhænger af om du vil fodre med eller uden grøntsager.

 

Jeg kan bedst lide et foder med så få ingredienser som muligt, men det er naturligvis en smagssag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forestiller mig, at hvis hunden har appetit på mere, end den har brug for af næring, så er det en god idé med noget, som også indeholder noget, der bare fylder, og som ikke bliver optaget. Eller er det helt forkert?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg forestiller mig, at hvis hunden har appetit på mere, end den har brug for af næring, så er det en god idé med noget, som også indeholder noget, der bare fylder, og som ikke bliver optaget. Eller er det helt forkert?

 

Næh... Men hvordan ved vi om appetitten skyldes for lidt i maven eller for lidt næring?

 

Kender du ikke det, at man kan være sulten, men ikke efter hvadsomhelst?

At man mærker kroppens behov?

 

Det er jeg sikker på hunde gør

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh... Men hvordan ved vi om appetitten skyldes for lidt i maven eller for lidt næring?

 

Kender du ikke det, at man kan være sulten, men ikke efter hvadsomhelst?

At man mærker kroppens behov?

 

Det er jeg sikker på hunde gør

 

Hmm, joo - kender det, at man er sulten efter chokolade og slik, men det har man jo ikke rigtigt brug for :lol::mums:

 

Stasia er lidt rigeligt buttet, så hun måtte gerne tabe sig 500g, men hun har bare sådan en kæmpe appetit. Det er bare megasvært at sige nej til hende :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, joo - kender det, at man er sulten efter chokolade og slik, men det har man jo ikke rigtigt brug for :lol::mums:

 

Stasia er lidt rigeligt buttet, så hun måtte gerne tabe sig 500g, men hun har bare sådan en kæmpe appetit. Det er bare megasvært at sige nej til hende :megaked:

 

Kan hun ikke lide gulerødder? Samson elsker dem (især at bide af dem hvis vi holder dem), kan du ikke fylde sådan nogle i hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hmm, joo - kender det, at man er sulten efter chokolade og slik, men det har man jo ikke rigtigt brug for :lol::mums:

 

Stasia er lidt rigeligt buttet, så hun måtte gerne tabe sig 500g, men hun har bare sådan en kæmpe appetit. Det er bare megasvært at sige nej til hende :megaked:

 

Jae.

 

Min Fie blev fed bare af at SE de andre hunde spise og det afhjalp jeg ved at give kogte grøntsager så hun blev mæt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, hun får også grøntsager. Rå gulerod, hvidkål og blomkål og derudover hvad jeg selv måtte spise af kogte sager.

 

Er der nogen, der ved, om forbuddet mod brocoli kun gælder rå brocoli?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jo, hun får også grøntsager. Rå gulerod, hvidkål og blomkål og derudover hvad jeg selv måtte spise af kogte sager.

 

Er der nogen, der ved, om forbuddet mod brocoli kun gælder rå brocoli?

 

Man kan godt bruge kogt brocoli :-)

 

Har du overvejet at lave mad selv ?

 

Sådan til fuldkost, det er let at lave til hende så hun føler sig mæt uden at blive alt for rund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

www.ziwipeak.dk

 

Synes det er et fremragende foder, men der er selvfølgelig nogle menner ved alt skal foder: prisen og fodermængden - mine hunde ville begynde at æde huset i sult hvis de skulle have den fodermængder.

 

I mit foder "koncept" er det primært til småtspisende hunde, feriebarf, sublement, godbidder mv.

 

jeg fatter vist ikke helt deres fodervejledning. Vil du oversætte hvor meget de sætter til en 25kg hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
jeg fatter vist ikke helt deres fodervejledning. Vil du oversætte hvor meget de sætter til en 25kg hund?

Som jeg læser det, så skal den have 227g og det svare til at der er til ca 4,5 potioner i en 1kg pose. Men jeg synes det er en mærkelig foderanvisning, så er ikke helt sikker på, at det er sådan den skal forstås :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...