Petrine Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Vi skal til Bornholm, der er for langt til slagter / købmand, så hvad gør vi med fodret til Petrine? Hun er vant til 80 gr frisk kød 4 dage ud af 5, vi er ikke i bil, så frosset kød vil tø på vejen...alternativet er at hun må blive hjemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 man kan få "barf tørfoder" tror faktisk det der ziwipeak er af den type, det er blevet diskuteret herinde i et par tråde, hvor der vist også var links til hvor man kunne købe det.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 ja eller simpelthen giver hende tørfoder af en anden slags de dage.. Eller dåsefoder af god kvalitetet med meget kød. men ja, ziwipeak, orijen og acana har alle diæter der kan sammenlignes med barf i tør form:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 Tørret kød? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Christina70 Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 Man kan få feriebarf hos både DBC og rigtig hundemad, mine hunde får det engang imellem som snacks, de er især vilde med de tørrede kalkunhalse fra Rigtig Hundemad - ellers som der bliver foreslået Ziwipeak, evt. kombineret med en dåse tun og mon ikke I vil kunne købe lidt kød engang i mellem på Bornholm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Woody Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Jeg bruger selv ferie-barf fra Dansk Barf Center, da det ikke er varmebehandlet, som Zivipeak er det. Jeg blev mistænksom, da deres salgsargument er, at det er fra de "grønne marker in the land of plenty" ) Rigtig Hundemad sælger ikke feriebarf, men hundepiller baseret på korn, der jo er allergifremkaldende. Jeg ville foreslå at købe en omgang feriebarf ved DBC eller gå på jagt ved slagteren, når i kommer derover. God ferie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Tak woody - havde ikke opdaget det med ferie-barf! Er dog lidt i tvivl om hun gider det tørrede kød, så vi må lige afprøve det. Hvad har din hund sagt til feriebarf? Bliver den ikke frygteligt tørstig af tørret kød? Har ingen bil og ankommer sent søndag, tager taxa til sommerhus som ligger langt fra alt - så tror ikke vi kommer til nogen slagter derovre men vil jo gerne have vores nye hund med på ferie (der er godt nok mange nye ting man skal huske når familien har fået hund ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Jeg bruger selv ferie-barf fra Dansk Barf Center, da det ikke er varmebehandlet, som Zivipeak er det. Jeg blev mistænksom, da deres salgsargument er, at det er fra de "grønne marker in the land of plenty" ) Rigtig Hundemad sælger ikke feriebarf, men hundepiller baseret på korn, der jo er allergifremkaldende. Jeg ville foreslå at købe en omgang feriebarf ved DBC eller gå på jagt ved slagteren, når i kommer derover. God ferie Rigtig Hundemad sælger nu noget som kan bruges som ferie-BARF - og det er ikke det tørkost jeg snakker om. Som jeg skrev i mit indlæg (se ovenfor), så skrev jeg at mine hunde var specielt glade for de tørrede kalkunhalse. Men nej det sælges ikke under et fancy Ferie-BARF navn - det sælges som guffere. Korn er altså heller ikke allergifremkaldende - men mindre ens hund er allergisk over for den benyttede kornkilde eller lider af lagermiddelallergi. Ziwipeak er nu heller ikke varmebehandlet, men lufttørret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 ... Velkommen Christina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Rigtig Hundemad sælger nu noget som kan bruges som ferie-BARF - og det er ikke det tørkost jeg snakker om. Som jeg skrev i mit indlæg (se ovenfor), så skrev jeg at mine hunde var specielt glade for de tørrede kalkunhalse. Men nej det sælges ikke under et fancy Ferie-BARF navn - det sælges som guffere. Korn er altså heller ikke allergifremkaldende - men mindre ens hund er allergisk over for den benyttede kornkilde eller lider af lagermiddelallergi. Ziwipeak er nu heller ikke varmebehandlet, men lufttørret. Det var mere fordi rigtig hundemad skriver om det som om det er godbidder, men det ligner godt nok 'ordinært' foder i tørret form. Petrine har været lidt anoretisk da hun var på tørkost så vi er forsigtige med hvad det var hun ikke kunne lide / tåle, men vil gerne eksperimentere så hun ikke ender med kun at kunne spise kalveinderlår Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Kød fra supermarked? Kyllingelår, hk oksekød, svinekød, kyllingefileter, tun på dåse osv osv:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Der er også langt til supermarkedet vi skal rigtigt være primitive! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Ah okay:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Woody Besvaret Februar 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2009 Rigtig Hundemad sælger nu noget som kan bruges som ferie-BARF - og det er ikke det tørkost jeg snakker om. Som jeg skrev i mit indlæg (se ovenfor), så skrev jeg at mine hunde var specielt glade for de tørrede kalkunhalse. Men nej det sælges ikke under et fancy Ferie-BARF navn - det sælges som guffere. Korn er altså heller ikke allergifremkaldende - men mindre ens hund er allergisk over for den benyttede kornkilde eller lider af lagermiddelallergi. Ziwipeak er nu heller ikke varmebehandlet, men lufttørret. Aussies: Jeg ved nu ikke om ferie-barf er et specielt fancy navn. Tror ikke briterne er enige med dig De tørrede kalkunhalse du snakker om fra Rigtig Hundemad, står ganske rigtigt under guffere (jeg kiggede under "foder"). Dog fremgår det ikke hvordan de er varmebehandlede. Lagermider findes som regel i korn og er allergifremkaldende ved hunde. Derudover øger korn risikoen for mavevending. Det er derfor bl.a. Ziwipeak reklamerer med, at der ikke er korn i. Og jo. Ziwipeak er altså varmebehandlet. Ellers ville det være ulovligt at indføre i EU. Det gældet alt forarbejdet mad til selskabsdyr. Dokumentation: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2003:047E:0291:0299:DA:PDF og http://www.foedevarestyrelsen.dk/NR/rdonlyres/B9FC26D6-D5E0-4DBB-A3BF-4941F9CC457C/0/Konsolideretbiproduktforordningdansk.pdf Petrine: Ferie-barfen glider ned herhjemme, men han drikker væsentligt mere, så man skal være opmærksom på, at væskebehovet er større. Jeg forstår godt, at du er forsigtig mht. mad. Jo mere jeg opdager om producenternes små tricks, jo mere mistænksom bliver jeg. Jeg har heldigvis ikke oplevet problemer af nogen art med ferie-barfen. Så jeg foreslår stadig ferie-barf eller slagteren, som i mit foregående indlæg. -Og ønsker stadig god ferie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marie Besvaret Juli 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2009 Marie louise ager sælger frisk kalun, grønt mix osv.. læs mere på agers.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts