Hop til indhold

Hunde og heste


Gæst michael
 Share

Recommended Posts

Gæst michael

Min hund Carla er blevet 7 mdr. og har lige været igennem sin første løbetid. Naboen har en fold med 5 knabstrup heste som støder lige op til vores have, nu har Carla fået den ide at hun vil ind og lege med de kæmpe hunde. Den sidste hund vi havde blev trådt over sin fod af hestene så hun brækkede en tå før hun fik respekt for dem.

 

Er der noge der kan gi mig et godt råd til hvordan kan undgå at hunden kommer til skade før den for respekt?:neutral: indtil nu har jeg snakket med hestene mens hun stod ved siden af mig, i håb om at kunne afmystifisere hestene over for hende men uden held hun gør bare af dem og vil ind og lege med dem.

 

Vh. Michael

Link til indlæg
Del på andre sites

hej:) hegn måske....

 

Jeg har selv både hund og hest og det kan bare gå rigtig galt hvis hunden kommer derind.. Min den ene blev trampet ned og var heldig hun kun fik en rift over øjet.. havde hesten ramt bedre var hun død:(

 

Ellers skal hun bare lære at heste er kedelige... Så lad være at snakke eller fodre hestene. Lad som om de ikke er der og lav noget andet med hende i jeres have,mens de er tæt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michael

Iden med hegn kunne være løsningen men jeg vil helst undgå det der er lidt levende hegn og stød tråd men hun er for lille til blive ramt af tråden men jeg kunne prøve som du skriver at aflede opmærksomheden når de er i nærheden:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg ville også foreslå et hegn. Det behøver ikke at være vildt højt, bare hun lære at respektere det.

Heste er en af de dyr som jeg virkelig frygter hvis hunden begynder at "lege" med, de er drøn farlige da de til forskel fra køer kan sparke i alle retningen og deres spark er noget af mest slagfærdige et dyr kan præstere. Har en god bekendt som før jul blev sparket af sin hingst - den smadrede hendes ben som var det pindebrænde (http://www.dagmarhus.info/hunde/) - tænkt blot på hvad der kunne være sket hvis en hund bliver ramt med sådan en slagkraft.

 

Elsker heste, men mine hunde får ikke lov at vimse mellem benene på dem - det elsker jeg dem alt for højt til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en stemme for hegn her!

Jeg har selv haft en hund, der løb ind til naboens heste, og bortset fra at det er farligt for hunden, kan det også resultere i en sur nabo, skulle jeg hilse og sige...

 

Hvis der er levende hegn, kan du evt. sætte hønsetråd op. Det bliver med tiden dækket af alt det grønne, og bliver helt usynligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det tyder på at hegn må være det sikreste min grund er bare meget meget stor ca. 2000 kvadratmeter. Ved i hvad for type hegn det skal være og evt. hvor man får det billigst

 

Harald Nyborg, evt netbutik, og stolper af gran eller fyr :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Godt der er kommet nogle råd her... En af grundene til Tikas oprindelige ejere valgte at gå af med hende (til mig) var, at hun hele tiden løb rundt inde ved deres heste og de var alvorligt bange for det skulle ende galt... synd for dem, godt for mig! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...