Hop til indhold

Lydighed eller agility til voksen hund

Petrine
 Share

Recommended Posts

Har netop fået papillion på 2½ år, den har aldrig gået til træning og vi ville så gerne gå til et eller andet, men HVOR kan man få lov? de fleste steder kræver at man har deltaget på hvalpeholdet bare for at få lov til at stå på venteliste til voksenholdet (fx dch), et sted tilmeldte jeg mig og fik lov at betale men så blev holdet aflyst (ingen penge retur!), et andet sted må man ikke tage billeder, da man kan misforstå, hvis man ikke ved hvad der er gået forud (min hund skal ALDRIG udsættes for noget der ser dårligt ud på billeder, uanset hvad der er gået forud). Selvom hun er lille kan hun sagtens med store og farlige hunde, men .... hvor? Bor på Nørrebro og har ingen bil, så et eller andet sted der er nemt at komme til med bus og tog

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved ikke lige med dit område, men ved agility skal den grundlæggende lydighed være på plads, så det vil nok være en god ide at starte lydighed først...

kan ikke forstå det du siger om dch - vi har gået på hvalpehold hos dkk men skiftede så til et unghundehold hos dch... det har selvfølgelig givet lidt ekstra udfordringer, idet vi fx ikke havde lært at gå på plads på vores hvalpehold, så der var vi lidt bagefter... men derudover har der ikke været noget med at vi skulle have startet i dch først... men det kan selvfølgelig være forskelligt fra afdeling til afdeling....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var bare hvad jeg fik af besked, min har jo så slet ikke gået på noget hvalpehold, og kan pga alderen ikke komme på hvalpehold.

Jeg har før gået til agility og hun er allerede velopdragen nok til det med at gå på plads etc til at hun kan starte på agility (min egen helt subjektive vurdering :oops:).

Mest af alt vil jeg bare gerne gå til 'noget' da hun er rimeligt ligeglad med fremmede hunde og kun gider lege med vennerne (som ikke er ret mange, da det er svært at blive venner med en der bare vender ryggen til og skrider, og der er pænt langt til Korsør hvor bedste-veninden bor)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du bør sagtens kunne komme på et begynderhold med en voksen hund. Tag evt kontakt til DKK.

Hvor i landet skal det være?

Pst!

Har netop fået papillion på 2½ år, den har aldrig gået til træning og vi ville så gerne gå til et eller andet, men HVOR kan man få lov? de fleste steder kræver at man har deltaget på hvalpeholdet bare for at få lov til at stå på venteliste til voksenholdet (fx dch), et sted tilmeldte jeg mig og fik lov at betale men så blev holdet aflyst (ingen penge retur!), et andet sted må man ikke tage billeder, da man kan misforstå, hvis man ikke ved hvad der er gået forud (min hund skal ALDRIG udsættes for noget der ser dårligt ud på billeder, uanset hvad der er gået forud). Selvom hun er lille kan hun sagtens med store og farlige hunde, men .... hvor? Bor på Nørrebro og har ingen bil, så et eller andet sted der er nemt at komme til med bus og tog

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK har træning ude på Bellahøj. Tror nok man skal være medlem af DKK for at træne hos dem, men de 410 om året (så får du endda Hunden med i købet...) er måske ikke så meget. Deres hold plejer til gengæld også at være billige.

Kig efter forskellige hold på DKK Kreds 1's hjemmeside: http://dansk-kennel-klub.cms123.com/430

Link til indlæg
Del på andre sites

vores har ingen stamtavle, vi kunne sagtens træne hos dkk alligevel. Man skal være medlem af DKK det koster som nævnt ovenfor 410 om året - så får man også medlemsbladet "Hunden" 10 gange om året - det er et ganske udemærket blad...

Holdene her i Horsens koster 325 kr for 10 træningsgange... om det er samme pris i din kreds tør jeg ikke sige....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers prøv Dansk Dyreinstitut, der kan du sagtens komme på et hold med en voksen hund, og de starter løbende kurser op:

http://www.dyreinstitut.dk/kurserhund.html

Jeg startede der med min egen hund, da han var 16 mdr. (han var 14 mdr. da jeg fik ham). I sommerhalvåret træner de ved Charlottenlund Station, så det er perfekt med S-tog fra Nørreport. Her i vinterhalvåret træner de i Gladsaxe. Så kan man enten tage med S-tog fra Nørreport til Buddinge Station og så gå eller tage bus et lille stykke (man kan sagtens gå, det er ikke så langt), eller man kan tage S-toget til Lyngby St. og så tage bus derfra.

Jeg er selv lige kommet på et agilityhold med start den 30. marts hos Dansk Agility Forening, der træner i NV (Lersøparken ved Bispebjerg Hospital). De starter to sandkassehold op, men tilmeldingen startede den 1/2, så du skal nok være hurtigt, hvis du skal nå at have en plads.

http://www.agility-kbh.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det agility-hold jeg var tilmeldt og fik besekd om var aflyst - og ikke fik pengene tilbage for :???:

Men tak for info om det andet, vil jeg klart prøve

Det lyder da mærkeligt - er det her for nylig? For jeg har da ikke fået besked om, at det skulle være aflyst. Og på hjemmesiden står der stadig, at der er åbent for tilmelding til de to nye sandkassehold. Men for nogle måneder siden, hvor jeg også var i kontakt med dem, mente de ikke, at de ville kunne oprette nye sandkassehold til foråret, så jeg ved ikke, om det stammer tilbage fra dengang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da prøve at kontakte dem igen, det var i november / december jeg fik besked om at de ikke blev til noget.

DKK har ingen pladser før om et halvt år, så venter nu kun på at høre fra dyreinstituttet.

Den besked fik jeg også i november/december, men da jeg så kontaktede dem igen i januar, skrev de, at de åbnede for tilmelding til nye sandkassehold den 1. februar (med holdstart den 30. marts). Så skynd dig at melde dig til, inden alle pladserne bliver optaget. :-D (Men vent med at betale kontingentet, til du har modtaget bekræftelse på, at du er kommet på holdet ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites