Gæst Cassi Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 hej jeg har golden retriver tæve på 3 år(4 år til marts) hun er på vej til løbe tid så jeg søger en han til avl hun er ikke avl godkendt hun har ren stamtavle hun hun har et fantastisk glad Temperament og er rigtig god til børn hun er altig glad søger: en golden retriver han med ren stamtavle hvis du har flere spørgsmå er du meget velkommen til at skrive til mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Hvad er en "ren stamtavle"??? Din golden tæve, -hvordan er hendes HD/AA-status? Og er hun blevet øjenlyst? Hvorfor er hun ikke avlsgodkendt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Så vidt jeg ved kæver en avlsgodkendelse kun hd og øjenlysning. Mener ikke goldens skal have andet....Eller også blander jeg racerne lidt sammen her? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Tilføj AA og så er du der vist http://dansk-kennel-klub.dk/0/493 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Ja mente nok det var sådan noget i den retning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cassi Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 med ren stamtavle mener jeg at hun har stamtavle og er 100% golden retriver jeg ved faktisk ikke hvad hendes HD/AA er hun er ikke blevet øjenlyst men jeg tager hende til dyre lægen inde for de næste 2 uger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Februar 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2009 med ren stamtavle mener jeg at hun har stamtavle og er 100% golden retriver jeg ved faktisk ikke hvad hendes HD/AA er hun er ikke blevet øjenlyst men jeg tager hende til dyre lægen inde for de næste 2 uger Hej Cassi Held og lykke med det kommende hvalpekuld. Når nu hun alligevel skal til dyrlægen, så synes jeg bestemt du skulle få lavet HD/AA og øjenlysningen på hende. Det er jo lidelser som den almindelige dyrlæge ikke kan give dig status på ved et sundhedscheck. Lidelserne er ikke ualmindelige hos goldens. Når undersøgelserne er lavet, så kan du også finde en avlsgodkendt han, som i øvrigt er væsentligt nemmere at finde end ved at annoncere herinde. Hvalpene kan herefter få stambøger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Februar 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2009 Mener da også at udstilling med min. Good er et krav for alle racer for at få dem avlsgodkendt Det er det eneste krav der på min race Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Februar 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2009 Mener da også at udstilling med min. Good er et krav for alle racer for at få dem avlsgodkendt Det er det eneste krav der på min race Nej, der er stadig mange racer hvor der ikke er udstillingskrav Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Februar 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2009 Hej Cassi. Hvis din tæve har DKK tavle, vil jeg også foreslå dig, at du sørger for at få tjekket hofter, albuer og øjne på hende, finder en DKK hanhund sådan at du kan få tavle på hvalpene. Det koster lidt at få styr på sundhedstjek, men er så absolut det værd. Både for dig selv, men i høj grad for dine kommende hvalpekøbere. Som det også er nævnt tidligere, vil du derefter også have lettere ved at finde dig en lækker hanhund, da mange hanhundeejere netop har krav til tævens sundhed. Du skal af med et par tusinde kroner for diverse tjek, men dem kan du også med god samvittighed få ind igen via hvalpenes pris. Så har du gjort hvad du kan, for at sikre dine kommende hvalpekøbere en sund hund. Kravene skal naturligvis være de samme til hanhunden. God fornøjelse med det hele. Og hvis du har brug for hjælp i forhold til hvordan tingene fungerer med registrering etc. hos DKK, så sig endelig til. Her er mange, der kan hjælpe dig i den retning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts