Aslan Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 Altså jeg har lidt svært ved det. ASlan har i et lille stykke tid kunnet tude (hvor lang tid ved jeg ikke) og igår da vi kørte hjem fra hundeskoven tudede han jo hele vejen hjem, så vi blevhelt nervøse. I dag begyndte han igen, han er meget legesyg og har lige haft flip hvor hans gøen endte ud i tuden. Men jeg har lagt mærke til, at når Aslan har været ude og kommer ind, tørrer vi jo ALTID hans mundvig for den slår aldrig fejl, der er altid snørrebånd. I dag da jeg tørrede knurrede han. En blanding af dyb alvorlig knurren og en smule lege knurren. Men han har så også senere i dag knurret den knurren under leg. Det er jo ikke "normal" adfærd for Aslan i forhold til at han ikke plejer at tude og dyb lege knurre noget. Er det en han-hunde udvikling? For umidelbart har han altså ikke ondt nogen steder, han kan dog STADIGVÆK bide godt igennem når mine fingre er i hans mund (møgører) Måske han kan have en rift i mundvigen som gør HELT VILDT ondt når man tørrer? Men kan ikke se noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bibi Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Nu ved jeg ikke hvor gammel Aslan er , måske han er ved at være bevidst om løbetid , er Bella ved at være i løb?? Vores hanhund begynder at hyle som en ulv når tæven nærmer sig højløb , han kan tude mange gange på et døgn Jeg har også haft en hund der tudede når den kunne høre der var udrykning Men hvorfor han skulle knurre har jeg ikke lige umiddelbart noget bud på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Jeg tror, at det er meget normalt for store hunde at tude. Mine bernere har haft let ved det. Især hannerne. Ramses tudede hver søndag til kirkeklokkerne da vi boede i nærheden af en kirke. Og selvfølgelig sad han og tudede ude i haven når veninden var i løbetid.. Det lyder da sødt, gør det ikke? Det har aldrig bekymret mig.. Det andet med at han knurrer, det er jeg mere usikker på.. Jeg tror ikke, at mine store hunde har knurret af mig. Og heller ikke Silke, selvfølgelig. Andet end i leg. Det er muligt, at de to første hunde, jeg havde, kunne finde på at knurre... Men det er så længe siden, så jeg ikke rigtig husker anledningen. Men jeg tror altså ikke, at munden er så følsom, så Aslan ville knurre på grund af smerte? Kan han ikke lide at få tørret munden? --Silke elsker da at få skrubbet tænder med tandbørsten.. Måske vil han gerne bestemme? Det kan jo høre til alderen.. ---jeg tror, at hvis det var min hund, så ville jeg først og fremmest droppe bekymringen. For Aslan har IKKE brug for, at I bliver usikre overfor ham. Og så vil det måske være en god ide at lave flere daglige opgaver sammen med ham, så I bliver glade for hinanden og trygge igen. Tør hans mule med en opvredet klud i stedet for et tørt håndklæde. Dels er det mere effektivt hvis der hænger sejt slask, og dels er det mere behageligt, hvis hans læber er lidt løse, så han faktisk bliver tørret på mundslimhinden osse når I tørrer ham.. Al soignering skal være hyggelig og rar. Ligesom alt andet, I laver sammen. Selv et skumbad kan være hyggeligt og rart.. Ved du hvad? Jeg tror egentlig bare, at han vil sige til dig, at du tager lige hårdt nok fat.. Hvordan reagerede DU på hans knurren? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Jeg tror, at det er meget normalt for store hunde at tude. Mine bernere har haft let ved det. Især hannerne. Ramses tudede hver søndag til kirkeklokkerne da vi boede i nærheden af en kirke. Og selvfølgelig sad han og tudede ude i haven når veninden var i løbetid.. Det lyder da sødt, gør det ikke? Det har aldrig bekymret mig.. Hahah, det gad jeg godt have set/hørt. Det kan da godt tværer der er nogle der er i løb, han snuser også MEGET kraftigt i jorden lige for tiden (altså i forhold til hvad han plejer) Men jeg tror altså ikke, at munden er så følsom, så Aslan ville knurre på grund af smerte? Kan han ikke lide at få tørret munden? --Silke elsker da at få skrubbet tænder med tandbørsten.. Normalt elsker han at bliver mulet/tørret. Måske vil han gerne bestemme? Det kan jo høre til alderen.. ---jeg tror, at hvis det var min hund, så ville jeg først og fremmest droppe bekymringen. For Aslan har IKKE brug for, at I bliver usikre overfor ham. Og så vil det måske være en god ide at lave flere daglige opgaver sammen med ham, så I bliver glade for hinanden og trygge igen. Tør hans mule med en opvredet klud i stedet for et tørt håndklæde. Dels er det mere effektivt hvis der hænger sejt slask, og dels er det mere behageligt, hvis hans læber er lidt løse, så han faktisk bliver tørret på mundslimhinden osse når I tørrer ham.. Det kan da godt ske han lige skulle se om han i dag kunne få lidt at sige Jeg er nu mere usikker for at der er et eller andet grusomt galt Kunne man evt bruge de dersens vådkluden uden parfume som man bruger til babynumser? Hvordan reagerede DU på hans knurren? Gik langsomt videre til poterne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Nu ved jeg ikke hvor gammel Aslan er , måske han er ved at være bevidst om løbetid , er Bella ved at være i løb?? Vores hanhund begynder at hyle som en ulv når tæven nærmer sig højløb , han kan tude mange gange på et døgn Jeg har også haft en hund der tudede når den kunne høre der var udrykning Men hvorfor han skulle knurre har jeg ikke lige umiddelbart noget bud på Ja det kan da godt ske der er en tæve der har sat gang i hele hans han-hunde instinkt Han er 10 mdr. og er for en uge siden begyndt at lette ben HELE tiden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bibi Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Ja det kan da godt ske der er en tæve der har sat gang i hele hans han-hunde instinkt Han er 10 mdr. og er for en uge siden begyndt at lette ben HELE tiden Det passer godt med alderen , og tuden er meget anmindeligt i forbindelse med løbetid Alderen passer så også med at han er ved at prøve kræfter af , han vil gerne bestemme og begynder at prøve kræfter af , her vil jeg foreslå dig at gå til træning , hvis i ikke allerede gør det , det er vigtigt han lærer at du bestemmer , på den rigtige måde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Jeg tror altså også bare det tuderi der skyldes alderen - Samson har været rigtig glad for at tude i kor til både kirkeklokker og ambulancer/brandbiler/politibiler. Så stopper han op og kigger og stikker næsen i sky uuuuaaaaaooooooo. Han gør det ikke så meget mere, han er 1 1/2 år nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Ikke fordi jeg vil gøre dig bekymret, men... min Bo, som var 1/4 Broholmer holdt koncert hver gang han kom ind i bilen. Jeg fik engang det råd af en træningskammerat, at jeg skulle køre rundt og rundt om træningspladsen indtil hunden holdt op med at hyle. Problemet var bare at min hund ikke hylede fordi han skulle til træning - han hylede fordi han elskede at køre bil Jeg lyttede til det i næsten 13 år. Man kan vænne sig til alt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Det passer godt med alderen , og tuden er meget anmindeligt i forbindelse med løbetid Alderen passer så også med at han er ved at prøve kræfter af , han vil gerne bestemme og begynder at prøve kræfter af , her vil jeg foreslå dig at gå til træning , hvis i ikke allerede gør det , det er vigtigt han lærer at du bestemmer , på den rigtige måde Martin går til træning med ham, Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Ikke fordi jeg vil gøre dig bekymret, men... min Bo, som var 1/4 Broholmer holdt koncert hver gang han kom ind i bilen. Jeg fik engang det råd af en træningakammerat, at jeg skulle køre rundt og rundt om træningspladsen indtil hunden holdt op med at hyle. Problemet var bare at min hund ikke hylede fordi han skulle til træning - han hylede fordi han elskede at køre bil Jeg lyttede til det i næsten 13 år. Man kan vænne sig til alt Hahahha, jeg kunne ikke engang læse historien op for martin, total griner, tror jeg næsten tissede i bukserne af grin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Jeg tror altså også bare det tuderi der skyldes alderen - Samson har været rigtig glad for at tude i kor til både kirkeklokker og ambulancer/brandbiler/politibiler. Så stopper han op og kigger og stikker næsen i sky uuuuaaaaaooooooo. Han gør det ikke så meget mere, han er 1 1/2 år nu. 9 mdr to go Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 9 mdr to go eller 12 år og 2 måneder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Jeg tror ikke du skal bekymre dig over det tuderi. Nogle han-hunde gør det enten ansporet af en dejlig dame i løb eller bestemte lyde. Mht at han knurre af dig, så prøv at finde ud af om det bare er Broholmer-snak eller om kræet rent faktisk står og knurrer af dig. Hvis det er det sidste er mulighederne vel begrænsede. Enten tilføjer du ham ubehag, når du tørre ham eller også prøver han kræfter med dig. Det gør de jo i den alder. Hvad der er pædagogisk korrekt skal jeg ikke udtale mig om, men ved vores første hund virkede det med: "Årh, tag lige og hold kæft" og så fortsætte med det vi var igang med stille og roligt. Altså ligesom give kræet en melding om, at det gider du bare ikke høre på eller tage seriøst. Med ingen af vores tre han-hunde har jeg endnu oplevet, at de rent faktisk gik videre end til de indledende fakter, hvis man tog dem lidt ovenfra og ned. Jeg tror bavlet kan komme, hvis man gør et alt for stort nummer ud af ingenting og absolut vil skabe en konflikt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Ikke fordi jeg vil gøre dig bekymret, men... min Bo, som var 1/4 Broholmer holdt koncert hver gang han kom ind i bilen. Jeg fik engang det råd af en træningskammerat, at jeg skulle køre rundt og rundt om træningspladsen indtil hunden holdt op med at hyle. Problemet var bare at min hund ikke hylede fordi han skulle til træning - han hylede fordi han elskede at køre bil Jeg lyttede til det i næsten 13 år. Man kan vænne sig til alt Kørte du rundt om træningspladsen i TRETTEN ÅR?? DET er sgu'da ihærdighed så det vil noget.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Jeg tror ikke du skal bekymre dig over det tuderi. Nogle han-hunde gør det enten ansporet af en dejlig dame i løb eller bestemte lyde. Mht at han knurre af dig, så prøv at finde ud af om det bare er Broholmer-snak eller om kræet rent faktisk står og knurrer af dig. Hvis det er det sidste er mulighederne vel begrænsede. Enten tilføjer du ham ubehag, når du tørre ham eller også prøver han kræfter med dig. Det gør de jo i den alder. Hvad der er pædagogisk korrekt skal jeg ikke udtale mig om, men ved vores første hund virkede det med: "Årh, tag lige og hold kæft" og så fortsætte med det vi var igang med stille og roligt. Altså ligesom give kræet en melding om, at det gider du bare ikke høre på eller tage seriøst. Med ingen af vores tre han-hunde har jeg endnu oplevet, at de rent faktisk gik videre end til de indledende fakter, hvis man tog dem lidt ovenfra og ned. Jeg tror bavlet kan komme, hvis man gør et alt for stort nummer ud af ingenting og absolut vil skabe en konflikt. Helt enig! Jeg er sikker på, at et "Årh, hold lige kæft" på rette tid og sted kan gøre underværker:lol:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Kørte du rundt om træningspladsen i TRETTEN ÅR?? DET er sgu'da ihærdighed så det vil noget.. Nå ja - jeg stoppede altså for at fylde benzin på én gang om ugen - fra søndag til fredag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Jeg tror altså også bare det tuderi der skyldes alderen - Samson har været rigtig glad for at tude i kor til både kirkeklokker og ambulancer/brandbiler/politibiler. Så stopper han op og kigger og stikker næsen i sky uuuuaaaaaooooooo. Han gør det ikke så meget mere, han er 1 1/2 år nu. Vinnie gør det stadig - især når Hjem-is bilen kommer. Og hun er 3 1/2. Jeg bør altså tage det på video en gang, for det lyder vildt skægt! Hun tuder med basstemme, så det lyder som en døende ko :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Februar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2009 Vinnie gør det stadig - især når Hjem-is bilen kommer. Og hun er 3 1/2. Jeg bør altså tage det på video en gang, for det lyder vildt skægt! Hun tuder med basstemme, så det lyder som en døende ko :lol: Det var så dagens hysteriske grineflip!!! :mrgreen: Når min mor og stedfar kommer hjem fra arbejde, så gør Tinka og Herr flick, men her på det sidste er de begyndt at tude sammen... hvilket lyder så ufatteligt skægt, for altså min lille knallert har ikke det vilde stemme at dele ud af, men han giver den virkelig gas!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2009 men han giver den virkelig gas!! Men han er jo også en halv mastiff :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Februar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2009 Men han er jo også en halv mastiff :blink: nej, han er en hel Dværgmastiff Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2009 nej, han er en hel Dværgmastiff :stupid: nå ja :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts