Gryn Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Hvor lange er de sporliner i bruger? Groas er 10 meter, overvejer at få en på 5 også, som kan bruges i krat o.l. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Den jeg bruger er 12m Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Mine nuværende er 10m. Jeg regner med at lave en læderline på 12-13m når jeg lige har penge til det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Vi går alt for sjældent spor med vores men når vi g¢r, bruger vi en bomuldslonge... ved egentlig ikke hvor lang den er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst scheindel Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 jeg mener den er 10-11 m Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Hvis vi tog den frem noget oftere ville jeg nok have en bedre ide om det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Vi har en 15 meter line. Længden er kun begrundet i, at det skulle være en 15 meter line til PH-træning, så det blev det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Vi har en 15 meter line. Længden er kun begrundet i, at det skulle være en 15 meter line til PH-træning, så det blev det. Og til BHP/IPO træning skal linen være 10 meter, så den længde har jeg Pt. bruger jeg dog kort "trillebør" til indlæring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Vi bruger sejlerline, det koster 100,- at lave en line med karabinhage og det hele. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Og til BHP/IPO træning skal linen være 10 meter, så den længde har jeg Pt. bruger jeg dog kort "trillebør" til indlæring Løjerligt at der overhovedet er en meterlængde, man skal bruge. Jeg troede fra starten af en rest af en gammel tøjsnor var godt nok, men altså; Nej, nej og atter nej ! Hvad man dog lærer, når man har hund ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Ti meter nylon line til 60 kr... Har de regler ved Schweiss prøver? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Ti meter nylon line til 60 kr... Har de regler ved Schweiss prøver? Sikker på at du ikke skal med Asta og Stella op til prøve engang i April? Hvis vi kan få lov for Beagle klubben? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Sikker på at du ikke skal med Asta og Stella op til prøve engang i April? Hvis vi kan få lov for Beagle klubben? Måske - hvis vi nu giver den mega gas i Tved? Og det sidder.. så kan det godt være... måske... måske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Ti meter nylon line til 60 kr... Har de regler ved Schweiss prøver? Brænder du ikke hænderne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Brænder du ikke hænderne? Hvis hunden ikke løbet sporet og ellers går som "den bør", så er der vel ingen fare for brændmærker!? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Hvis hunden ikke løbet sporet og ellers går som "den bør", så er der vel ingen fare for brændmærker!? Problemet er at jeg ikke altid kan følge med Groa igennem skovbunden. Hun går til, løber dog ikke. Hvor går du til sportræning? Jan vil gerne gå i konkurrence med Groa. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Brænder du ikke hænderne? Dolph går i det rigtige tempo, og er grundig - men ikke doven.. Så linen har været udemærket for mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Problemet er at jeg ikke altid kan følge med Groa igennem skovbunden. Hun går til, løber dog ikke. Hvor går du til sportræning? Jan vil gerne gå i konkurrence med Groa. Går ingen steder, lægger bare selv spor så tit jeg kan komme til det. Har blod i fryseren, og et dådyrskind jeg lægger for enden. Regner med at køre intensivt på nu her og så smide dem til prøve i april - men nu ser vi. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Går ingen steder, lægger bare selv spor så tit jeg kan komme til det. Har blod i fryseren, og et dådyrskind jeg lægger for enden. Regner med at køre intensivt på nu her og så smide dem til prøve i april - men nu ser vi. OK, er det i DKK de skal til prøve så? Ja, ved godt jeg er nysgerrig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Jeg bruger en 5 m webbing line til træning, det er også længdekravet i DCH B klassen. Nu hvor vi er i A klassen bruger vi en 10 m Webbing line. Begge liner er 12 mm brede, men 5 m er super til træning. Man er aldrig længere væk fra hunden end man kan se markeringerne. Jeg kan ikke mærke forskel på Bellas søg, om hun har 5 eller 10 m linen på. Er hun først nede bemærker hun ikke mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tacora Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Hvor lange er de sporliner i bruger? Groas er 10 meter, overvejer at få en på 5 også, som kan bruges i krat o.l. Det er ikke så meget et spørgsmål om hvor lang linen er; men mere hvad den er lavet af og hvordan den håndteres. Til schweissprøver står der i schweissprøveudvalget regler at linen skal være min. 8 meter. Jeg bruger selv en 10 meter orange glat webbing line som også bla. bruges af hundeførere i schweissregistret. Den sidder sjældent fast i bevoksning og har en passende længde der giver hunden et arbejdsfelt ca 8- 10 meter foran mig. Det vigtigste er remføringen. Hunden skal som hovedregel arbejde i lines fulde længde og må den aldrig rulles op. Går hunden rundt om træer og buske tager man fat længere oppe på linen og trækker den med. Kan man ikke følge med under bevoksningen, slipper man linen og går udenom og samler den op igen ! Jeg har både liner af læser, almindelig webbing og bomuld; men synes den glatte (coatede) webbing line er den absolut bedste. Det er en selvfølge at føring af sporline altid forgår med handsker. venlig hilsen Steen Stenild Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 OK, er det i DKK de skal til prøve så?Ja, ved godt jeg er nysgerrig Ikke lige denne gang Håber på at få disp. til at tage dem op under beagle klubben. DKK´s ligger allerede i Marts tror jeg nok, og den måned er liiige presset nok for mig i forvejen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Det er ikke så meget et spørgsmål om hvor lang linen er; men mere hvad den er lavet af og hvordan den håndteres.Til schweissprøver står der i schweissprøveudvalget regler at linen skal være min. 8 meter. Jeg bruger selv en 10 meter orange glat webbing line som også bla. bruges af hundeførere i schweissregistret. Den sidder sjældent fast i bevoksning og har en passende længde der giver hunden et arbejdsfelt ca 8- 10 meter foran mig. Det vigtigste er remføringen. Hunden skal som hovedregel arbejde i lines fulde længde og må den aldrig rulles op. Går hunden rundt om træer og buske tager man fat længere oppe på linen og trækker den med. Kan man ikke følge med under bevoksningen, slipper man linen og går udenom og samler den op igen ! Jeg har både liner af læser, almindelig webbing og bomuld; men synes den glatte (coatede) webbing line er den absolut bedste. Det er en selvfølge at føring af sporline altid forgår med handsker. venlig hilsen Steen Stenild Vi har kigget på sporliner, men de er i reglen for store og tunge til en hund på 4,5 kg. Men sejlerlinen funker fint, og kan tåle vind og vejr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tacora Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Vi har kigget på sporliner, men de er i reglen for store og tunge til en hund på 4,5 kg.Men sejlerlinen funker fint, og kan tåle vind og vejr. Ja man skal jo finde en line som passer til hunden og som du selv skriver kan sejlerline jo tåle vind og vejr ! Venlig hilsen Steen Stenild Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carina G Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 Jeg har en 10 meter lang læderline i suveræn kvalitet til 280 kroner ... Til indlæring bruger jeg dog altid trillebør i starten, og efterfølgende spor i meget kort line, så jeg kan styre hvad hunden laver. Se evt. min yngste hund, der først er startet seriøst op med sportræning 1. oktober sidste år: [media] [/media] Denne bruger jeg til træning af min gamle tæve, men dog ikke altid hun går i fuld længde, det afhænger af arealet og træningsmomenterne. Se evt. video af hende gå spor i Rold skov for et par år siden: [media] [/media] ~ God weekend ~ /Carina - - - Mine hunde: www.workingdogs.dk/malinios/ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts