Gæst Gusu Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Hej alle sammen! Min familie og jeg har (efter utrolig lang tid med mange overvejelser)bestemt os for at anskaffe os en hund. Dog har vi det samme problem, som mange andre også har. Vi ved ikke hvilken race vi skal vælge. Vi ønsker, at hunden: - kan fungere som en vagthund - ikke er for stor - ikke har for meget hår - ikke kræver alt for meget motion - kan fungere som en familiehund - er lydig Vi håber, der er nogle, der kan hjælpe os med at finde en race som passer os bedst muligt. Tak på forhånd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2009 Hej alle sammen! Min familie og jeg har (efter utrolig lang tid med mange overvejelser)bestemt os for at anskaffe os en hund. Dog har vi det samme problem, som mange andre også har. Vi ved ikke hvilken race vi skal vælge. Vi ønsker, at hunden: - kan fungere som en vagthund - ikke er for stor - ikke har for meget hår - ikke kræver alt for meget motion - kan fungere som en familiehund - er lydig Vi håber, der er nogle, der kan hjælpe os med at finde en race som passer os bedst muligt. Tak på forhånd. Ikke for at være negativ, men der er altså noget ved det der hund, som man ligesom selv skal tage lidt del i.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gusu Besvaret Februar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2009 Ikke for at være negativ, men der er altså noget ved det der hund, som man ligesom selv skal tage lidt del i.... Vi har prøvet at søge på internettet og kan simpelthen ikke finde en hund, der passer til os. Vi har haft lidt kig på en formel 1, men vi har læst os frem til, at den kræver utrolig meget motion. Vi ved ikke, hvad vi ellers skal gøre for "at tage lidt del i det":). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2009 Vi har prøvet at søge på internettet og kan simpelthen ikke finde en hund, der passer til os. Vi har haft lidt kig på en formel 1, men vi har læst os frem til, at den kræver utrolig meget motion. Vi ved ikke, hvad vi ellers skal gøre for "at tage lidt del i det":).[/quote] Du ved, en hund er ikke bare lydig...man skal ligesom gå til træning med kræet før den bliver lydig. Mener du lærnem / let at træne ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 - kan fungere som en vagthund Hvordan vagt - skal den bare gø når der kommer nogen, eller skal den kunne beskytte jeres hjem? - ikke er for stor Hvis det er en beskyttelseshund I er efter, så er det godt nok uforeneligt med punkt 1... - ikke har for meget hår Hvordan - som en Labrador eller kortere endnu? - ikke kræver alt for meget motion Igen, et problem hvis man ikke vil have en meget stor eller meget lille hund. - kan fungere som en familiehund Ingen indvendinger der :5up: - er lydig Som Zaz-zaz skriver, det er altså noget man selv skal sørge for. Ingen hunde fødes lydige. Vi håber, der er nogle, der kan hjælpe os med at finde en race som passer os bedst muligt. Indtil videre er det svært, så vi får nok brug for lidt flere oplysninger - også om Jer selv: Hvor mange timer er I væk fra hjemmet hver dag (hunden alene)? Hvor mange timer kan I bruge på gåture/træning/samvær med hunden (sofatid gælder ikke)? Har I haft hund før? Er I villige til at gå til lydighedstræning med Jeres hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Hej alle sammen! Min familie og jeg har (efter utrolig lang tid med mange overvejelser)bestemt os for at anskaffe os en hund. Dog har vi det samme problem, som mange andre også har. Vi ved ikke hvilken race vi skal vælge. Vi ønsker, at hunden: - kan fungere som en vagthund - ikke er for stor - ikke har for meget hår - ikke kræver alt for meget motion - kan fungere som en familiehund - er lydig Vi håber, der er nogle, der kan hjælpe os med at finde en race som passer os bedst muligt. Tak på forhånd. Sådan en hund vil jeg også gerne have. Sig til når du finder racen.:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 En labrador uden blanding er ikke for stor. De er meget lære nemmer, og er en rigtig familie hund. Ja, Lajka kan sgu også se farlig ud, hvis der kommer nogle mistænkelige! jaa, min Lajka er en rigtig superhelt:cool:. Men fra mig skulle det helt klart være en ren labrador ( i bestemmer farven da ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 En labrador uden blanding er ikke for stor. De er meget lære nemmer, og er en rigtig familie hund. Ja, Lajka kan sgu også se farlig ud, hvis der kommer nogle mistænkelige! jaa, min Lajka er en rigtig superhelt:cool:. Men fra mig skulle det helt klart være en ren labrador ( i bestemmer farven da ) Men en lab kræver jo en del motion... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Men en lab kræver jo en del motion... Den fælder også:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 Den bedste løsning for jer, vil være at besøge denne side, her finder i hvad I søger. En vagthund der ikke fælder, ikke generer og ikke kræver motion: g4s dk. Der findes ikke noget der hedder "den skal være lydig", for det er man selv ansvarlig for. Hvis man tror en hund kommer som en samlet færdigstrikket pakke, skal man slet ikke have hund... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 Velkommen til - jeg efterlyste en hund der var genstridig og fik høvl for det, og du får høvl for at ville have en lydig hund Hvis I har haft hund før ville jeg anbefale en amerikansk staffordshire terrier, den opfylder alle jeres krav, men er ifølge de kloge ikke for nybegyndere. Den kræver en stor indsats, at man sørger for at dens baggrund er i orden (køb den ikke fra den blå avis) og at opdragelsen er struktureret og ikke hovsa-præget. Mine var særdeles lydige, for lydige til min smag men stadig er det jo terrier, der har en egen holdning til det meste. Hvis I kan klare andres jokes, så kan en pudel også være vagtsom, hvis i får den grundigt klippet har den ikke 'for meget hår', og den fælder heller ikke. God fornøjelse med jagten på den perfekte hund, den findes et sted derude Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst skovtrold Besvaret Februar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2009 jep. pudler kan være vagtsom. giv et godt bjæf, hvis der komme en lyd. men virker nok ikke særlig afskrækkende i sin fremtoning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2009 Velkommen til - jeg efterlyste en hund der var genstridig og fik høvl for det, og du får høvl for at ville have en lydig hund Hvis I har haft hund før ville jeg anbefale en amerikansk staffordshire terrier, den opfylder alle jeres krav, men er ifølge de kloge ikke for nybegyndere. Den kræver en stor indsats, at man sørger for at dens baggrund er i orden (køb den ikke fra den blå avis) og at opdragelsen er struktureret og ikke hovsa-præget. Mine var særdeles lydige, for lydige til min smag men stadig er det jo terrier, der har en egen holdning til det meste. Hvis I kan klare andres jokes, så kan en pudel også være vagtsom, hvis i får den grundigt klippet har den ikke 'for meget hår', og den fælder heller ikke. God fornøjelse med jagten på den perfekte hund, den findes et sted derude Høvl og høvl...mon ikke snarere det var et kald på realitetssans ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2009 Velkommen til - jeg efterlyste en hund der var genstridig og fik høvl for det, og du får høvl for at ville have en lydig hund Hvis I har haft hund før ville jeg anbefale en amerikansk staffordshire terrier, den opfylder alle jeres krav, men er ifølge de kloge ikke for nybegyndere. Den kræver en stor indsats, at man sørger for at dens baggrund er i orden (køb den ikke fra den blå avis) og at opdragelsen er struktureret og ikke hovsa-præget. Mine var særdeles lydige, for lydige til min smag men stadig er det jo terrier, der har en egen holdning til det meste. Hvis I kan klare andres jokes, så kan en pudel også være vagtsom, hvis i får den grundigt klippet har den ikke 'for meget hår', og den fælder heller ikke. God fornøjelse med jagten på den perfekte hund, den findes et sted derude for nogle der ikke ønsker en hund der skal have voldsomt meget motion tænker jeg at amstaffen er et dårligt valg... den er i mine øjne yderst aktiv race... men det kan da godt være jeg tager fejl... har aldrig selv haft racen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret Februar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2009 for nogle der ikke ønsker en hund der skal have voldsomt meget motion tænker jeg at amstaffen er et dårligt valg... den er i mine øjne yderst aktiv race... men det kan da godt være jeg tager fejl... har aldrig selv haft racen... En amstaff: Mht til at "den skal være lydig", så kræver en amstaff en meget bestemt og konsekvent opdragelse, det kan være en meget dominerende hund. - Den kræver desuden megen motion. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kilde Besvaret Februar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2009 Amstaff'en er næppe et godt valg til en familie, der ikke har prøvet at have hund før, netop fordi den kræver en konsekvent opdragelse - og en del motion. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2009 en kombination af sådan en her http://www.oagrossisten.dk/elektronisk%20vagthund.html og en mekanisk hund fra B.R. Så er alle jeres krav indfriet ai, pjat, men synes ligesom de andre at jeres "krav" er flyvsk og mostridende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts