Hop til indhold

Gode råd til alle.


AnneMette09
 Share

Recommended Posts

Jeg fodrede med Orijen og var MEGET tilfreds med det :5up: Begge hunde elsker det . Men Kency kunne dog ikke tåle det, hun har allergi . Så jeg begyndte at fodre med hjemmelavet foder - med det mærkede vi knap nok noget til hendes allergi :-D Da Kency flyttede kom Sitto over på Orijen igen . Det er det eneste tørfoder hun har gidet spise gennem lang tid, uden at blive træt af det . Hun bliver også fodret med det hos sine nye ejere :-) Og Kency er kommet over på noget helse-tørkost som hun kan fungere på trods sin allergi . Så det er også super godt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder lækkert. Men er det virkelig til at skære i frossen fiskefars? Og hvilken temperatur sætter du ovnen på?

 

med en ordentlig kniv er det ;-) ellers så lad det tø op en lille smule... grunden til at jeg skærer det mens det er frossent er kun fordi det er nemmere at få regelmæssige stykker ud af det når det er stift istedetfor når det er smat :-D

 

Jeg sætter ovntemperaturen ret lavt, omkring de 120 grader, og giver dem indtil de er lysebrune og helt hårde som små kiks

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, ved jeg. Jeg mente også godbider..:blink:

 

De fleste opskrifter på godbidder kræver det skal i ovnen, men man behøver jo ikke som sådan at "lave" dem ved at mikse ingredienser sammen... man kan også fx koge kylling eller andet kød og skære det ud i små tern, eller give rå kødstykker...

 

Små stykker kogt lever bagt i ovnen er også godt... eller oksefars, havregryn og æg mikset sammen og rullet til små boller og bagt i ovnen...

Link til indlæg
Del på andre sites

den nemmeste jeg kender er den jeg har givet sonja tidligere i tråden. En bakke frossen fiskefars skæres i små tern og smides i ovnen ved ca 120 grader indtil de er lysebrune og hårde som små kiks....

 

det kalder jeg "den dovne hundemors godbidder" :mrgreen: eftersom man ikke skal gøre noget som helst selv ved ingrienserne, kun skære det i små bidder

Link til indlæg
Del på andre sites

ok tusen tak. je ved godt det er meget at forlange men kender du så en mere luxus ret, til en lux lab? den behøver ikke at være nem.. Bare sådan jeg har to ting at vælge imellem;-)

 

her er en opskrift på hjemmelavet foder, den er nem at følge :)

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden-26.html#post144307

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
tak:-) du fortjener karma.

 

Så skal jeg osse have :lol:

 

Her er starten af tråden, også med opskrifter, der er også opskrifter på godbidder :-)

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

De bedste godbidder synes jeg er kogt kød skåret ud i passende stykker, det giver også mest for pengene :-D

 

Fx kogt hjerte, lever, kalkunbryst, kyllingebryst, kotelet, skinke (rå, ikke saltet), cuvette.

 

Til søg er svitset hakket magert kød rigtigt godt, tusinde godbidder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal jeg osse have :lol:

 

Her er starten af tråden, også med opskrifter, der er også opskrifter på godbidder :-)

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

De bedste godbidder synes jeg er kogt kød skåret ud i passende stykker, det giver også mest for pengene :-D

 

Fx kogt hjerte, lever, kalkunbryst, kyllingebryst, kotelet, skinke (rå, ikke saltet), cuvette.

 

Til søg er svitset hakket magert kød rigtigt godt, tusinde godbidder :lol:

 

Ja, men kan vist ik give mere karma til dig:lol:. Den siger et eller andet:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal jeg osse have :lol:

 

Her er starten af tråden, også med opskrifter, der er også opskrifter på godbidder :-)

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

De bedste godbidder synes jeg er kogt kød skåret ud i passende stykker, det giver også mest for pengene :-D

 

Fx kogt hjerte, lever, kalkunbryst, kyllingebryst, kotelet, skinke (rå, ikke saltet), cuvette.

 

Til søg er svitset hakket magert kød rigtigt godt, tusinde godbidder :lol:

 

Det er da en hund, der lever det søde liv ! Det kunne Simbas mennesker lærer en del af ! :oops::mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nope, det ser ud til at være lige for. Vi har vist bare aldrig fået os selv videre end til Frolic...hvilket man nok burde, da jeg har en følelse af, at kogt hjerte og lignende er noget sundere end Frolic.

Jo, det tror jeg osse, men selvfølgelig kan man tilsætte salt, sukker og andre tilsætningsstoffer, så Frolic er bedre :lol:

 

Jeg selv havde ikke troet på det for nogle år siden hvis jeg vidste kvad jeg koger til hunde idag :lol:

 

Jeg troede det tog en masse tid, men man kan lave en masse samtidig eller læse avisen eller en bog, børste hunden, lege med den eller andet medens gryden småkoger, så egentlig er det ikke så slemt :hmm:

 

Ofte tænker jeg at folk tror jeg er åndsvag at jeg koger alt det, men det er faktisk nemmere end man tror :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...