Hop til indhold

Gode råd til alle.

AnneMette09
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg vil lave en tråd, som handler om hvad jeres hund spiser? Dem der er nye kunne få nogle idéer fra jer? Ja, Lajka er jo meget kræsen. - Hun spiser kun pedigree. Nok det dyreste mærke. Hun kan ingengang lide leverpostej. Nå, nok om det. Hvad spiser jeres hund?. Det var jo en god idé til dem der skal til at have hvalp eller sådan? Det er nemlig ikke så smart at skifte foder for tit. Men i er velkommne til at skrive allesammen:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla får hjemmelavet mad og Olivers tørfoder... Hun er dog meget kræsen og har derfor fået mange forskellige slags tørfoder i sit korte liv... Hun har prøvet alt fra r/c, hills, eaglepack, kingsmoore, eukanuba og pedigree...

royal canin og hills vil hun slet ikke spise. Kingsmoore og eaglepack gik i en periode, eukanuba kunne gå an, men var ikke vanvittigt interessant, pedigree ville hun gerne spise, men kun i kort tid og jeg brød mig ikke om at fodre med det... hun skulle have næsten dobbelt så meget pedigree som hun skulle af eaglepack (ifølge posens vejledning) det synes jeg siger noget om næringsvædien af foderet ;-)

Så jeg vil nu ikke give dig ret i at pedigree er det dyreste mærke, jeg synes det er et billigt skrammelfoder ;-) men sådan er vi så forskellige... men i længden er det nok dyrt at fodre med, da de skal have meget foder for at opnå den samme næring som de skal på et dyrere foder (kiloprismæssigt)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fodrer Sherlock med Pedigree også. Hvalpefoderet. Men når vi skifter til voksenfoder, finder vi et nyt mærke. Han er sådan set ikke særligt vild med Pedigree, hvor vi synes at det gør hans pels grim.

Hvis han ikke kan lidt det og det gør hans pels grim, hvorfor bliver i så ved med at fodre med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja fik RC's som hvalp, men hun havde store spiseproblemer så jeg måtte prøve mange mærker før jeg landede på Olivers som hun elskede og fik, lige indtil hun fik allergier (ikke foder allergi men 24 andre ting) og i dag udelukkende kan tåle RC's DR 21 specielt lavet til allergihunde med bla. lagermide alleregi.

Jeg supplere med Lakseolie fra Olivers og 1 gang om ugen får hun et stort råt måltid, typisk 550 - 700 g. kødfulde svineben eller kylling :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Misja fik RC's som hvalp, men hun havde store spiseproblemer så jeg måtte prøve mange mærker før jeg landede på Olivers som hun elskede og fik, lige indtil hun fik allergier (ikke foder allergi men 24 andre ting) og i dag udelukkende kan tåle RC's DR 21 specielt lavet til allergihunde med bla. lagermide alleregi.

Jeg supplere med Lakseolie fra Olivers og 1 gang om ugen får hun et stort råt måltid, typisk 550 - 700 g. kødfulde svineben eller kylling :mums:

Mange hunde med den allergi kan faktisk tåle hjemmelavet mad med fx brune ris, de skal skylles grundigt inden brug, men det skal de alligevel :-)

Der er en tråd med opskrifter under Foder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i huset bruges der Precept , jeg syntes det giver en flot pels , vi har ikke haft samme problemer med hårtab når de har fået hvalpe , som mange Newf ejere kæmper med , så fås det alle hunde , lige meget størrelse , alder og vægt

Og så bliver det leveret lige til døren :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange hunde med den allergi kan faktisk tåle hjemmelavet mad med fx brune ris, de skal skylles grundigt inden brug, men det skal de alligevel :-)

Der er en tråd med opskrifter under Foder :-)

Takker for råd....og ja, hun kan en enkelt dags tid tåle ris, jeg har prøvet, mens fx. pasta og brød er helt udelukket..ss....Jeg tror det er meget individuelt hvad allergihunde kan tåle, selvom de har samme allergier ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Pedigrre hundefoder består mest af affald desværre.

http://www.pedigree.dk/Produkter/Junior/torfoder/torfoder.htm#

Ingredienser:

Korn (min. 4% ris i risbidder, min. 4% majs), Kød og kødbiprodukter (min. 4% kylling i kyllingbidder), Olie & fedtstoffer, Vegetabilske biprodukter, Vegetabilskt proteinekstrakt, Mineraler.

Som der fremgår er der mest "korn" i, heraf 4% ris og 4% ris, det er ikke meget, så kan man gætte sig til resten, og det er ikke rart!

Der er 4% kylling i "kyllingebidder", hvad kyllingebidder ellers består af står hen i det uvisse..

Olie og fedstoffer, kan være hvad som helst, også fedtaffald, det kan være rigtigt rigtigt dårligt.

Alt i alt er det mest affald/biprodukter, og efter min mening ikke pengene værd.

Mange hunde kan lide det, og det er fordi de sminker det med salt, sukker og andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Takker for råd....og ja, hun kan en enkelt dags tid tåle ris, jeg har prøvet, mens fx. pasta og brød er helt udelukket..ss....Jeg tror det er meget individuelt hvad allergihunde kan tåle, selvom de har samme allergier ;-)

Du kan skifte ris helt eller delvist ud med kartofler :-)

Ja, jeg ved at det kan være meget forskelligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg fodrer med hjemmelavet hundemad, der er en tråd med opskrifter i Foder :-)

Har fodret med hjemmelavet mad som hovedfoder i mere end 2 år og er yderst tilfreds med hundenes trivsel på det :-)

Derudover får de lidt tørfoder, mest eaglepack, men jeg variere så de prøver forskellige kvalitets mærker, jeg tror mere og mere på variation til at undgå sarte maver :-)

Det hjemmelavede mad varieres også hele tiden med forskellige grøntsager og kødtyper :-)

De får også ben og fx kyllingelår, og godbidder af kogt kød.

Mange små måltider hver dag, to gange i skål, kong med hjemmelavet mad, søg med tørfoder og/eller kogt kød, godbidder i leoer, godbidder til træning osv..

Tørret kød at tygge i, fx tørret oksekød.

De er meget tilfredse siger de :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo får OLIVERS selected Fish med et strint lakseolie + en meget lille klump leverpostej til lige at dække hendes daglige pille.

Godbidder er hun ikke fan af:evil:

har du prøvet olivers crunchy fish bites? dem æææælsker min kræsne hund... ellers kan jeg anbefale at købe frisk fiskefars, fryse det ned og når det er frossent skære det i små bidder og smide dem i ovnen et par timer... Karla - og de fleste andre hunde i parken :lol: - er villige til at gøre hvad som helst for de godbidder

Link til indlæg
Del på andre sites

Pedigrre hundefoder består mest af affald desværre.

http://www.pedigree.dk/Produkter/Junior/torfoder/torfoder.htm#

Ingredienser:

Korn (min. 4% ris i risbidder, min. 4% majs), Kød og kødbiprodukter (min. 4% kylling i kyllingbidder), Olie & fedtstoffer, Vegetabilske biprodukter, Vegetabilskt proteinekstrakt, Mineraler.

Som der fremgår er der mest "korn" i, heraf 4% ris og 4% ris, det er ikke meget, så kan man gætte sig til resten, og det er ikke rart!

Der er 4% kylling i "kyllingebidder", hvad kyllingebidder ellers består af står hen i det uvisse..

Olie og fedstoffer, kan være hvad som helst, også fedtaffald, det kan være rigtigt rigtigt dårligt.

Alt i alt er det mest affald/biprodukter, og efter min mening ikke pengene værd.

Mange hunde kan lide det, og det er fordi de sminker det med salt, sukker og andet.

Det vidste jeg ikke. Tak for det!;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

har du prøvet olivers crunchy fish bites? dem æææælsker min kræsne hund... ellers kan jeg anbefale at købe frisk fiskefars, fryse det ned og når det er frossent skære det i små bidder og smide dem i ovnen et par timer... Karla - og de fleste andre hunde i parken :lol: - er villige til at gøre hvad som helst for de godbidder

Det lyder lækkert. Men er det virkelig til at skære i frossen fiskefars? Og hvilken temperatur sætter du ovnen på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Lajka HADER tørfoder, hvor hun så spiser vådfoder. Hun er godt nok også tyk. Meeen... det har været værre:-)

Tyson er også ret kræsen, når det gælder tørfoder, men Canidae, Kingsmoor og Olivers med lam kan han godt lide. Og Ziwipeak, men det er så dyrt, at han kun får det som godbidder.

Han får mest hjemmelavet mad (anne-maries opskrift), men jeg supplerer lidt med tørfoder, og det er dejlig nemt at have tørfoder med, hvis jeg har ham med ude at besøge folk, eller når han skal passes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er også ret kræsen, når det gælder tørfoder, men Canidae, Kingsmoor og Olivers med lam kan han godt lide. Og Ziwipeak, men det er så dyrt, at han kun får det som godbidder.

Han får mest hjemmelavet mad (anne-maries opskrift), men jeg supplerer lidt med tørfoder, og det er dejlig nemt at have tørfoder med, hvis jeg har ham med ude at besøge folk, eller når han skal passes.

Skal til at lave min mad selv:-) tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han ikke kan lidt det og det gør hans pels grim, hvorfor bliver i så ved med at fodre med det?

Se det er et rigtig godt spørgsmål :neutral:. Vi har ikke før nu tænkt så meget over det. Og han spiser det da også, men han æder det sjældent lige efter han har fået det. Og eftersom vi snart skifter til voksenfoder, har vi været for dovne til at undersøge det nærmere. Det lyder lidt dumt, men sådan er det desværre. Nu vil jeg læse i tråden her, og bliver inspireret til at finde noget nyt foder ;-)

Og så forresten. Er der nogen der ved om der er nogle gode råd til, hvornår man skal skifte til voksen-/unghundefoder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg ville lige opdatere og fortælle at jeg netop har bestilt en smagsprøve på Oliver's Large Breed. Nu må vi se om han kan lide det, men mine forældre er med på at betale selvom det trodsalt er lidt dyrere end Pedigree. ;-)

hvis du regner på det i brug, så rækker det længere da det er meget drøjere... så i længden koster det ikke meget mere at fodre med et kvalitetsfoder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites