Hop til indhold

Hundefrisbee


Gæst Assist4dogs
 Share

Recommended Posts

Det er dem der dyrker det som en sport på ligefod med agility, flyball osv. jeg prøver at finde.

Det kunne nemlig være rart at finde andre så man kan udveksle tips og ideer.

 

Havde jeg egentlig regnet ud - men pippede bare lidt i tråden :-D

 

Men se nu fik du den præcisering frem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kimmi er uden for pædagogisk rækkevidde, når det kommer til den slags ting.... går ud fra, at du mener sport, som i USA, hvor der indgår en del tricks og sådan?

 

Og dog... for hun har rent faktisk fattet konceptet flyball... efter to gange træning brillerede hun på scenen i Tivoli Friheden for et par år siden ;o) Vi sprang på scenen som fyld og det gik totalt i hat, fordi gulvet var så glat - bolden røg langt ned mellem publikum - med Kimmi bagefter (halvanden meter ned, ud mellem ca. 100 andre hunde efter en tennisbold....), op igen og tilbage over de tre spring. Fuck, jeg troede jeg hun var blevet flået af de andre hunde, men jeg kunne intet gøre - hunden er ikke bold-gal, men alt-der-kan-kastes-gal.

 

Langt svar, men nej... dyrker ikke frisbee fordi det ville stresse turbotøsen alt for meget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs

Og dog... for hun har rent faktisk fattet konceptet flyball... efter to gange træning brillerede hun på scenen i Tivoli Friheden for et par år siden ;o) Vi sprang på scenen som fyld og det gik totalt i hat, fordi gulvet var så glat - bolden røg langt ned mellem publikum - med Kimmi bagefter (halvanden meter ned, ud mellem ca. 100 andre hunde efter en tennisbold....), op igen og tilbage over de tre spring. Fuck, jeg troede jeg hun var blevet flået af de andre hunde, men jeg kunne intet gøre - hunden er ikke bold-gal, men alt-der-kan-kastes-gal.

 

Det lyder virkelig som en dårlig oplevelse både for dig og din hund... lidt dårlig planlægning fra dem der stod for det synes jeg...

Hvordan har din hund med Flyball nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder virkelig som en dårlig oplevelse både for dig og din hund... lidt dårlig planlægning fra dem der stod for det synes jeg...

Hvordan har din hund med Flyball nu?

 

He... det var nu ganske frivilligt ;o) Til det der hundens dag halløj.... og Kimmi er fløjtende ligeglad - hun gør har det bare med at udføre enhver opgave, med lettere overdreven iver og uden hensyntagen til eventuelle konsekvenser - hvilket nogen gange kan stresse hendes fører lidt ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs
He... det var nu ganske frivilligt ;o) Til det der hundens dag halløj.... og Kimmi er fløjtende ligeglad - hun gør har det bare med at udføre enhver opgave, med lettere overdreven iver og uden hensyntagen til eventuelle konsekvenser - hvilket nogen gange kan stresse hendes fører lidt ;o)

 

det var rart at høre... det kunne godt gøre mange hunde bange...

 

Amocca: det er selvfølgelig sværrer at gribe en frisbee... mine hunde griber heller ikke hver gang, men det er nu heller ikke det jeg går mest op i.

det jeg synes er fedt er at der er stor forskel på hvordan jeg kaster... hvis jeg kaster dårlig så griber hunden den ikke, hvis jeg kaster godt griber den den. På den måde lære man meget hurtig at kaste en frisbee rigtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det kunne være meget sjovt at træne en lille smule af - bare for at træne "gribe" tingen, men jeg tror jeg skal være varsom med både flyball og hundefrisbee... hun synes nemlig det er enormt sjovt at gribe den lille stofbold... og er meget koncentreret og fokuset når vi øver det et par gange...

 

Men kunne godt se for mig at min hund kunne blive "kast den kast den kast den..." manisk :shock: og det vil jeg ikke have

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...