Gæst Assist4dogs Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Jeg vil bare høre om der er andre herinde der træner hundefrisbee med deres hund?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Ikke træner, men har da leget frisbee med den Den fra Triple Crown syntes jeg er god Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Assist4dogs Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Det er dem der dyrker det som en sport på ligefod med agility, flyball osv. jeg prøver at finde. Det kunne nemlig være rart at finde andre så man kan udveksle tips og ideer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Det er dem der dyrker det som en sport på ligefod med agility, flyball osv. jeg prøver at finde. Det kunne nemlig være rart at finde andre så man kan udveksle tips og ideer. Havde jeg egentlig regnet ud - men pippede bare lidt i tråden Men se nu fik du den præcisering frem :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Assist4dogs Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Det ved jeg godt... at du havde... Jeg så bare at jeg ikke havde skrevet så meget i første indlæg... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Cleo æææææælsker det:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Assist4dogs Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Cleo æææææælsker det:blink: også som en sport?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Kimmi er uden for pædagogisk rækkevidde, når det kommer til den slags ting.... går ud fra, at du mener sport, som i USA, hvor der indgår en del tricks og sådan? Og dog... for hun har rent faktisk fattet konceptet flyball... efter to gange træning brillerede hun på scenen i Tivoli Friheden for et par år siden ;o) Vi sprang på scenen som fyld og det gik totalt i hat, fordi gulvet var så glat - bolden røg langt ned mellem publikum - med Kimmi bagefter (halvanden meter ned, ud mellem ca. 100 andre hunde efter en tennisbold....), op igen og tilbage over de tre spring. Fuck, jeg troede jeg hun var blevet flået af de andre hunde, men jeg kunne intet gøre - hunden er ikke bold-gal, men alt-der-kan-kastes-gal. Langt svar, men nej... dyrker ikke frisbee fordi det ville stresse turbotøsen alt for meget! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Assist4dogs Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 Og dog... for hun har rent faktisk fattet konceptet flyball... efter to gange træning brillerede hun på scenen i Tivoli Friheden for et par år siden ;o) Vi sprang på scenen som fyld og det gik totalt i hat, fordi gulvet var så glat - bolden røg langt ned mellem publikum - med Kimmi bagefter (halvanden meter ned, ud mellem ca. 100 andre hunde efter en tennisbold....), op igen og tilbage over de tre spring. Fuck, jeg troede jeg hun var blevet flået af de andre hunde, men jeg kunne intet gøre - hunden er ikke bold-gal, men alt-der-kan-kastes-gal. Det lyder virkelig som en dårlig oplevelse både for dig og din hund... lidt dårlig planlægning fra dem der stod for det synes jeg... Hvordan har din hund med Flyball nu? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 Karla kan gribe en blød bold i luften, gad vidst om hun ikke også ville kunne lære at gribe en frisbee.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 Det lyder virkelig som en dårlig oplevelse både for dig og din hund... lidt dårlig planlægning fra dem der stod for det synes jeg...Hvordan har din hund med Flyball nu? He... det var nu ganske frivilligt ;o) Til det der hundens dag halløj.... og Kimmi er fløjtende ligeglad - hun gør har det bare med at udføre enhver opgave, med lettere overdreven iver og uden hensyntagen til eventuelle konsekvenser - hvilket nogen gange kan stresse hendes fører lidt ;o) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Assist4dogs Besvaret Februar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2009 He... det var nu ganske frivilligt ;o) Til det der hundens dag halløj.... og Kimmi er fløjtende ligeglad - hun gør har det bare med at udføre enhver opgave, med lettere overdreven iver og uden hensyntagen til eventuelle konsekvenser - hvilket nogen gange kan stresse hendes fører lidt ;o) det var rart at høre... det kunne godt gøre mange hunde bange... Amocca: det er selvfølgelig sværrer at gribe en frisbee... mine hunde griber heller ikke hver gang, men det er nu heller ikke det jeg går mest op i. det jeg synes er fedt er at der er stor forskel på hvordan jeg kaster... hvis jeg kaster dårlig så griber hunden den ikke, hvis jeg kaster godt griber den den. På den måde lære man meget hurtig at kaste en frisbee rigtig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Assist4dogs Besvaret Februar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2009 http://www.assist4dogs.dk/hundefrisbee.html I kan se nogle nye billeder fra i lørdags da jeg sidst var nede og træne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2009 Jeg tror det kunne være meget sjovt at træne en lille smule af - bare for at træne "gribe" tingen, men jeg tror jeg skal være varsom med både flyball og hundefrisbee... hun synes nemlig det er enormt sjovt at gribe den lille stofbold... og er meget koncentreret og fokuset når vi øver det et par gange... Men kunne godt se for mig at min hund kunne blive "kast den kast den kast den..." manisk og det vil jeg ikke have Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts