Hop til indhold

At hyle


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Hvad betyder det egentligt når hunde hyler som en ulv?

Dumle gør det nogengange i søvne, og da jeg var lille og vi øvede blokfløjte hjemme ved min veninde begyndte deres samojede altid at tude med.

 

Hvad er det for noget? Noget sammenhold? Savn? Hvad betyder det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en social ting. Ulve bruger det til at bekræfte floksammenhold, og til at lokalisere artsfæller over store afstande.

 

Vinnie føler åbenbart en stærk samhørighed med Hjem-is bilen :rolleyes:

 

Okay. Er det så fordi de gerne vil sammen med artsfællerne eller? Og hvorfor hyler en hund så når man sidder lige foran og spiller blokfløjte? eller hvis en hund sætter i hyl er der tit flere der gør (var ihvert fald den kædereaktion Dumle fik startet på træningspladsen en dag :oops: ).

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Er det så fordi de gerne vil sammen med artsfællerne eller? Og hvorfor hyler en hund så når man sidder lige foran og spiller blokfløjte? eller hvis en hund sætter i hyl er der tit flere der gør (var ihvert fald den kædereaktion Dumle fik startet på træningspladsen en dag :oops: ).

 

Jeg vil tro det er en bestemt frekvens, der virker på dem. Det er jo som regel høje toner.

 

At flere begynder at hyle, når én gør det, hænger sammen med ulvenes adfærd. De hyler når de har brug for at vide hvor flokken er. Derfor er det vigtigt at de andre føler trang til at svare, når én hyler.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil tro det er en bestemt frekvens, der virker på dem. Det er jo som regel høje toner.

 

At flere begynder at hyle, når én gør det, hænger sammen med ulvenes adfærd. De hyler når de har brug for at vide hvor flokken er. Derfor er det vigtigt at de andre føler trang til at svare, når én hyler.

 

Okay, så blev jeg også klogere på det :-D

 

Tak for svaret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...