Hop til indhold

Så kom Karla i løbetid


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nu er det jo ikke galt med din tøs, men man kan få ''bleer'' til

 

hunde faktisk. Og ja, styyygge hanhunde;-). ( bare rolig, jeg ved hvordan

 

det er at have en hanhund ranende nede mellem æbel træerne, og se ham

 

jagte Lajka:gab:

 

bleerne hopper vi over

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillyke med Karla:blink:

 

Maggie gik også i løb, spurgte hende igår hvornår hun skulle når nu Karla var gået i løb, og i morges vågnede vi til blodpletter.

 

Maggie og jeg ser meget op til Karla:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla begyndte at bløde natten mellem tirsdag og onsdag... Er det så onsdag der er første blødningsdag? Det ville det jo være hos mennesker...

 

Så vidt jeg har fanget, så er den mest kritiske periode mellem dag 7 og 14, men hvis jeg har taget fejl her, så fortæl mig det endelig!

 

Vi skulle egentlig have været hundesitter for en jævnaldrende hanhund i aften i et par timer, men har skrevet til hende, at vi kun kan tage ham hvis det er yderste nød... Ikke så meget for vores skyld, tror såmænd nok hun kan finde ud af at afvise ham, og jeg ville jo holde et skarpt øje på dem konstant... men mere for at hun ikke får en knaldfjantet hylehund hjem igen....

 

Hun sov meget igår, hvilket jeg går ud fra er helt normalt.... Min lille pige altså.... :lun: Hun holder sig rigtigt fint ren og de eneste steder vi har set spor af blod er hvor hun sover....

 

Nogle gode råd til en uerfaren tæveejer - udover at holde de stygge stygge hanhunde fra hende selvfølgelig :lol:

 

 

Nææ... Tillykke hos de voksnes rækker Karla :-D Og pas nu på de slemme hanhunde :lol: :lol:

 

Er det ikke normalt at de små racer bliver hurtigere kønsmodne :hmm:

Det mener jeg at jeg fik at vide da jeg var til et møde i dsg klubben engang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nææ... Tillykke hos de voksnes rækker Karla :-D Og pas nu på de slemme hanhunde :lol: :lol:

 

Er det ikke normalt at de små racer bliver hurtigere kønsmodne :hmm:

Det mener jeg at jeg fik at vide da jeg var til et møde i dsg klubben engang.

 

jo det tror jeg såmænd nok det er, ihvertfald fik vi i sin tid at vide, at alt mellem 6 og 18 måneder var helt normalt.... ofte tidligst for de små racer og senere for de store... men jeg tror ikke man som sådan kan sige det er en fast regel...

 

Karla er 9 mdr. d. 10. marts... så altså ca otte en halv måned da hun gik i løb...

Link til indlæg
Del på andre sites

jo det tror jeg såmænd nok det er, ihvertfald fik vi i sin tid at vide, at alt mellem 6 og 18 måneder var helt normalt.... ofte tidligst for de små racer og senere for de store... men jeg tror ikke man som sådan kan sige det er en fast regel...

 

Karla er 9 mdr. d. 10. marts... så altså ca otte en halv måned da hun gik i løb...

 

Jeg mener at kunne huske at Bubber var 11 mdr da han "blev" voksen og begyndte at skrabe bagud med benene efter hver afmærkning :hmm: og Damer i løbetid var kun til for ham og ingen andres :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

aaarrrrgggh! hylehund fra helvede har indtaget residensen... hun piver og piver og piver og piver.... lige pånær når hun sover, eller hvis hun er bliver aktiveret på en eller anden måde....

 

der er ikke noget på hende der gør ondt, hun er ikke sulten, har fri adgang til haven, har været til træning, er blevet luftet, blevet leget med, mental-aktiveret, har sovet i mange timer og er blevet puttet og kælet med....

 

det her løbetid må godt gå hurtigt over igen :roll: i det mindste piveriet....

Link til indlæg
Del på andre sites

aaarrrrgggh! hylehund fra helvede har indtaget residensen... hun piver og piver og piver og piver.... lige pånær når hun sover, eller hvis hun er bliver aktiveret på en eller anden måde....

 

der er ikke noget på hende der gør ondt, hun er ikke sulten, har fri adgang til haven, har været til træning, er blevet luftet, blevet leget med, mental-aktiveret, har sovet i mange timer og er blevet puttet og kælet med....

 

det her løbetid må godt gå hurtigt over igen :roll: i det mindste piveriet....

 

Det lyder fuldstændig som Bananna, jeg var ved at blive sindsyg af det. Gudskelov kommer Bananna kun i løb en gang om året:-)

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor er så ond at sige, at jeg er træls bare fordi man går rundt og piver lidt over verden... min far ville have forstået mig.... men han er ikke hjemme :megaked: så må jeg ligge mig i hans hørne af sofaen med min bamse og se forurettet ud....

 

Stakkels Karla og onde onde mor....

 

Hvordan kan du gøre det????

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, til de interesserede, der også snart står overfor den første løbetid, kan jeg lige berette lidt om dagen igår (inden hun om aftenen blev hylehunden fra helvede :roll:)

 

Vi tog nemlig til træning, og der fik hun lov at hilse på sin faste træningskammerat Ollie.

 

Ollie er en cairn han på 3 år, og hans ejer er den sødeste ældre mand, der minder så meget om min bedstefars bror, at jeg simpelthen ikke kan andet end holde utroligt meget af ham, selvom jeg jo egentlig ikke kender ham særligt godt :lol: Vi parkerer altid det samme sted og følges til og fra træning og hundene hygger sig sammen på både ud og hjemtur....

 

Ollie synes tydeligvis hun duftede godt, men var ikke over-påtrængende, så det gik jo fint. Træningen gik faktisk ret godt, hun gik rigtig fint på plads - i ved "fremad gå", "omkring" osv. (bedre end hun plejer :5up:) Men hun var ikke meget for "bliv" øvelserne, hvilket vel er et ret naturligt bi-produkt af hendes ekstra klæbende adfærd...

 

Hun synes at være blevet ret tilbageholdende overfor fremmede mennesker og objekter :confused: hvilket jeg ikke rigtigt forstår logikken i, men en dame dernede der har haft tæver i maaaaaaaaaaaange år, sagde at sådan havde 2 af hendes også været mens de var i løb....

 

om aftenen udviklede hun sig så desværre til hylehunden fra helvede.... hvilket desværre ser ud til at gentage sig her til morgen :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm.... kan hun have været gået i løb et par dage før jeg troede, uden at hun har blødt? for barnet viste første takter til at være højløbsk i går aftes... og idag er den helt sikker.... hun piver efter hanhundene og ved enhver kontakt med hund (såvel han som hun) ryger halen atomatisk til side....

 

det er dag 6 idag (hvis onsdag er første blødningsdag - hun begyndte at bløde, eller rettere: vi opdagede blod, natten mellem tirsdag og onsdag i sidste uge - er det ikke ret tidligt at blive højløbsk?

 

Til gengæld er energi niveauet tilbage til normalen i forhold til den sidste uges tid, hvilket jeg egentlig synes er dejligt... Hun virker gladere og friskere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...