Hop til indhold

Sådan kan træning også forgå i 2009


tacora
 Share

Recommended Posts

Sidste ny fra træningspladsen.

 

Som jeg beskrev i trådstarten var der en hund til træning, som havde lidt problemer med apportering af due.

Nu kom ejeren så i lørdags med den bekendelse at det nu også kneb med dummyer. Hunden sjuskede, tyggede, lagde dummyen på vej ind og smed i afleveringen.

Samtidig var der en af de andre deltagere som også syntes hans hund tog for hårdt i dummyen, en spaniel skal jo have en blød mund.

 

Nå det var så tid til det ultimative råd til løsning af alle disse apporteringsproblemer på en gang !

Det kommer her, frit gengivet som jeg hørte det:

 

Når hunden tygger, smider eller på anden måde sjusker med apporteringen, farer du lynhurtigt frem mod hunden og råber NEEEEEEEEEEEEEJ.

Husk at være meget konsekvent og gør det hver gang hunden fejler og du har garanteret ikke problemet ret længe !!

 

Andvendelse af rådet er dog på eget ansvar og jeg siger med det smame jeg har ikke tænkt mig at prøve, da jeg gerne fortsat vil have en hund som apporterer !

Det bliver spændende at se på Lørdag om det har hjulpet.

 

:vinken: Venlig hilsen

Steen Stenild

 

Venter spændt på det har været lørdag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uh, stakler. Både hunde og førere.

 

Og måske ikke så mærkeligt de arme dyr gumler i tingene, en eller anden måde skal man jo afstresse på, og hvis man aldrig kan vide sig sikker for hvornår ejer kommer farende som trold af en æske for at dunke en i hovedet med en dummy, så ville jeg sgu også gå hen og blive nervøs og få visse ticks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, får først læst tråden nu. -og ja det er trist læsning, men sådan foregår det jo desværre stadig nogle steder, det har jeg selv oplevet i jagtforeningerne og set på nogle træningspladser med andre racer.

 

En lille sød en kan jeg dog fra min veninde der kom med sin cocker til en jagtforening.... Så fik de at vide de skulle træne kontakt. Det gjorde man således....:

 

Tag din hund op på armen, træk den ind til dig og sig "kontakt".....

 

 

jow jow

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, får først læst tråden nu. -og ja det er trist læsning, men sådan foregår det jo desværre stadig nogle steder, det har jeg selv oplevet i jagtforeningerne og set på nogle træningspladser med andre racer.

 

En lille sød en kan jeg dog fra min veninde der kom med sin cocker til en jagtforening.... Så fik de at vide de skulle træne kontakt. Det gjorde man således....:

 

Tag din hund op på armen, træk den ind til dig og sig "kontakt".....

 

 

jow jow

 

 

Ja det er herligt at gå til hundetræning, man kan blive helt afhængig !

 

:vinken: venlig hilsen

Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...