Hop til indhold

Hvilket hold ville du gå på, hvis du selv kunne vælge??


Gæst Assist4dogs
 Share

Recommended Posts

Gæst Assist4dogs

Jeg skal i aften til møde med FOF om at starte hundetræningshold op til foråret (omkring april).

 

Jeg kunne da rigtig godt tænke mig at høre hvilke hold der er populære...

 

Altså hvad ville du trænes i hvis du helt selv kunne bestemme...??

Link til indlæg
Del på andre sites

I så fald, må jeg anbefale hverdagslydighed hos positiv træning :mrgreen:

Jamen jeg har sagt til Bjørn vi skal flytte mod Århus fordi det er der alt det spændende hund foregår :lol:

 

Nej, men det jeg tænker er sådan noget ala vi sætter os ud på nogle bænker og snakker, hygger og det eneste der bliver trænet med hundene er kontakt og slap af :lol: Det kunne simpelthen være ideel træning for Dumle :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg har sagt til Bjørn vi skal flytte mod Århus fordi det er der alt det spændende hund foregår :lol:

 

Nej, men det jeg tænker er sådan noget ala vi sætter os ud på nogle bænker og snakker, hygger og det eneste der bliver trænet med hundene er kontakt og slap af :lol: Det kunne simpelthen være ideel træning for Dumle :lol:

 

Hvor er det i bor henne? for sådan en øvelse ville også være en rigtig god ting for Karla... vi arbejder meget med "rooooo pååååå".... ikke et problem herhjemme, hvor hun er meget rolig, men når vi er ude i den store verden, så kan det godt være nødvendigt at falde lidt ned af og til ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det i bor henne? for sådan en øvelse ville også være en rigtig god ting for Karla... vi arbejder meget med "rooooo pååååå".... ikke et problem herhjemme, hvor hun er meget rolig, men når vi er ude i den store verden, så kan det godt være nødvendigt at falde lidt ned af og til ;-)

 

Vi bor i Løgstrup nær Viborg.

 

Med Dumle er det at falde til ro et stort problem som vi stadig arbejder meget med, men det er bare ikke mange der gider mødes med hund for at sidde på en bænk og snakke og få hundene til at slappe af, det bliver de jo ikke trætte af :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor i Løgstrup nær Viborg.

 

Med Dumle er det at falde til ro et stort problem som vi stadig arbejder meget med, men det er bare ikke mange der gider mødes med hund for at sidde på en bænk og snakke og få hundene til at slappe af, det bliver de jo ikke trætte af :lol:

 

 

det skal man nu ikke sige ;-) Det kræver fx nogen gange så stor koncentration fra Karlas side, at blive ved mig uden snor på, hvis der er en legekammerat i umiddelbar nærhed, at hun dirrer :lol:

 

 

(det gælder om at give hende lov - eller fjerne sig fra situationen - inden den dirren kammer over ;-) )

 

en skam i ikke bor tættere på - jeg ved faktisk ikke præcis hvor viborg ligger :oops: men ved randers af tror jeg? :oops::oops: jeg er geografispasser, men desværre ikke umiddelbar nærhed af Horsens... ellers ville jeg gerne have trænet ro på sammen med dig

Link til indlæg
Del på andre sites

det skal man nu ikke sige ;-) Det kræver fx nogen gange så stor koncentration fra Karlas side, at blive ved mig uden snor på, hvis der er en legekammerat i umiddelbar nærhed, at hun dirrer :lol:

 

 

(det gælder om at give hende lov - eller fjerne sig fra situationen - inden den dirren kammer over ;-) )

 

en skam i ikke bor tættere på - jeg ved faktisk ikke præcis hvor viborg ligger :oops: men ved randers af tror jeg? :oops::oops: jeg er geografispasser, men desværre ikke umiddelbar nærhed af Horsens... ellers ville jeg gerne have trænet ro på sammen med dig

Haha :lol: Jeg er såmænd også en mægtig geografispasser ;-) Det ligger "midt i" nær Skive.

 

Ja, for Dumle kræver det også ekstrem koncentration. Nu går det jo godt med at øve "gå plads", men jeg er så gået over til at stoppe op ind imellem og bare stå 20sek., men mere end 20sek så rejser Dumle sig, begynder at pive e.l. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, og som svar til TS. For mig er det vigtigt at det er sjovt for hunden - dvs. ikke evindelige gentagelser og ikke kun "bliv", "sit" og "dæk" øvelser (dette er sikkert sjovt for nogen hunde, men for min er det dødens pølse, at skulle disse øvelser igen og igen), og at der er fokus på den enkelte ekvipage. Når der kun er een træner vil det i min verden betyde, at der max kan være 6 deltagere på et hold...

 

Når det er sagt, så ville jeg træne det jeg gør / skal til :mrgreen: hyggetricks, hverdagslydighed og hvalpe-agility....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isabella
Jeg skal i aften til møde med FOF om at starte hundetræningshold op til foråret (omkring april).

 

Jeg kunne da rigtig godt tænke mig at høre hvilke hold der er populære...

 

Altså hvad ville du trænes i hvis du helt selv kunne bestemme...??

 

 

Tricks

Agility(det vil jeg rigtig gerne gå til med min trunte..)

Lydighed, tror jeg der er mange der ville sige..

kan ikke lige komme på mere lige nu:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...