Hop til indhold

Cruft


Gæst why_no
 Share

Recommended Posts

Gæst why_no

Der er end dogue de bordeaux blandt de 8 sidste hunde på cruft... Det er jo fantastisk:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst why_no
Skal de være så tunge?

 

Jeg synes han virkede meget tung i forhold til de andre racer..

 

Den var ikke for tung, bordeauxerne skal være meget kompakte og tunge... Jeg synes dog at han var lidt for løs i huden henover kroppen, men det er jo også et spørgsmål og smag og behag. Der findes også bordeauxer som er lidt letterer end han var, og det er også ok, så længe de er kompakte og lavt sat til jorden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst why_no

Jeg kan desværre ikke finde hvor meget han vejer nogen steder, men jeg tror rent størrelsemæssigt han er ok... Det er rigtigt at han har meget ekstrahud, og det var som sagt også noget af det som jeg ikke brød mig om hos ham. Jeg kan bedre lide dem som er lidt mere "faste i kødet".

Jeg synes dog hans hoved er ok, der er veldifinerede rynker, dog har han tendens til hængeøjne, hvilket trækker en del ned i min bog...

 

Alt i alt synes jeg han er ok i udseende, men jeg har set bordeauxer som var meget flottere efter min mening. Men igen, smag og behag er yderst forskellig og der findes bordeauxer i mange afskygninger. Jeg synes f.eks. at Brave er den smukkeste:mrgreen: Men jeg er helt sikker på at andre bordeaux ejere vil være mere end uenig:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst why_no

Kan da forresten oplyse, hvis det har interesse, at Brave af de fleste dommere og bordeaux kendere vil være at betragte, som for lille/spinkel/atletisk på trods af hans 65 kg. Hans hoved har han dog altid fået en fin kritik for...

Ville egentlig være lidt sjovt at få ham bedømt i dag, for han har virkelig ændret sig inden for det sidste år, og jeg har ikke udstillet siden han var unghund.

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.cruftslive.tv/

 

Det var så til cruft... Nu er de igang med dogdancing, ikke lige mig:-D

 

http://www.dogdebordeaux.co.uk/Enferno-now-at-Emberez.htm

 

Og der er et link til bordeuaxens hjemmeside, kunne ikke få lov at kopierer billedet herind.

 

mange tak for link, spændende. Sad lige og s¨cruftsvinderen og uden at have dommeruddannelse, så sad jegog tippede terrieren eller pudlen:lol: Og det blev så dem begge to. De var dem der var bedst handlet helt klart:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst why_no

Ham her er for mig, stadig et pragteksemplar for en bordeaux, han var lidt for stor, men harmonisk og smuk i ydre og sind. Der har været mange delte meninger om ham gennem tiden, igen smag og behag er forskellig. Men jeg synes han var fantastisk smuk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikkert den eneste, der synes det er sørgeligt. Han er en alt for overdreven type, og kan dårligt nok se, så meget ekstra hud har han.

 

nej, jeg synes han var alt for tung ogja for overdreven... hmm, hvor mange generationer der mon så går, før ddb ikke kan holde til deres egen vægt, se ud af øjenene eller får andre problemer:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst why_no
nej, jeg synes han var alt for tung ogja for overdreven... hmm, hvor mange generationer der mon så går, før ddb ikke kan holde til deres egen vægt, se ud af øjenene eller får andre problemer:roll:

 

Disse problemer findes desværre nogen steder. Der har i en periode desværre været en tendens til at nogle avlede på det ekstreme, og at nogle dommere belønnede det til udstillinger. Men jeg synes der gennem det sidste stykke tid er kommet mere fokus på at de skal være harmoniske, de må for eksempel ikke have bulldog næser osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Om han er for tung, det er jo en smags sag. Jeg bryder mig ikke så meget om ham;-)

Hvad vægten angår er det meget svært at bedømme, mindste vægten er 50kg for hanner og 45kg for hunner.

 

Ja vi er ved at få problemer med racen. Men er der noget at sige til det.... Rigtig mange opdrættere skider på om der er mor/søn, far/datter eller helsøskende de avler på. Det er en avl som jeg er meget stærk modstander af!! Det ødelægger racen som i forvejen er lille i Danmark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Disse problemer findes desværre nogen steder. Der har i en periode desværre været en tendens til at nogle avlede på det ekstreme, og at nogle dommere belønnede det til udstillinger. Men jeg synes der gennem det sidste stykke tid er kommet mere fokus på at de skal være harmoniske, de må for eksempel ikke have bulldog næser osv.

 

ja, men de belønner jo så ham her på cruft, så han skal sikkert lave en heeel masse hvalpe i den nærmeste tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Om han er for tung, det er jo en smags sag. Jeg bryder mig ikke så meget om ham;-)

Hvad vægten angår er det meget svært at bedømme, mindste vægten er 50kg for hanner og 45kg for hunner.

 

Ja vi er ved at få problemer med racen. Men er der noget at sige til det.... Rigtig mange opdrættere skider på om der er mor/søn, far/datter eller helsøskende de avler på. Det er en avl som jeg er meget stærk modstander af!! Det ødelægger racen som i forvejen er lille i Danmark.

 

Ja, det er jo nok bare fordi jeg syens lexus er meget pænere;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Ja, det er jo nok bare fordi jeg syens lexus er meget pænere;-)

Tak:oops:.. Du må ikke sige det til nogen vel!?..: Men nu har lexus jo også verdens vinnere i generne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ja vi er ved at få problemer med racen. Men er der noget at sige til det.... Rigtig mange opdrættere skider på om der er mor/søn, far/datter eller helsøskende de avler på. Det er en avl som jeg er meget stærk modstander af!! Det ødelægger racen som i forvejen er lille i Danmark.

Nå.. HAr I også det problem i jeres race :megaked: Hvor lille er racen? Under 100 registreringer pr år? SÅ må man ikke lave indavlsprocenter på over 6,25 (fætter/kusine parringer).. SÅ hvis du hører om tætterer indavlsparringer såkan du gøre DKK opmærksom på det.. SÅ får ejeren af hunden et advarselsbrev.. Og har h*n gjort det før eller gør det igen bliver der lavet avlsforbud på hunden. Det skal nok afholde de fleste fra at gøre det
Link til indlæg
Del på andre sites

Nå.. HAr I også det problem i jeres race :megaked: Hvor lille er racen? Under 100 registreringer pr år? SÅ må man ikke lave indavlsprocenter på over 6,25 (fætter/kusine parringer).. SÅ hvis du hører om tætterer indavlsparringer såkan du gøre DKK opmærksom på det.. SÅ får ejeren af hunden et advarselsbrev.. Og har h*n gjort det før eller gør det igen bliver der lavet avlsforbud på hunden. Det skal nok afholde de fleste fra at gøre det
Det er rigtigt.. Det har vi fået brev om med løverne.. Der er også løveopdrættere som parrer alt og parrer tæt :evil:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Nå.. HAr I også det problem i jeres race :megaked: Hvor lille er racen? Under 100 registreringer pr år? SÅ må man ikke lave indavlsprocenter på over 6,25 (fætter/kusine parringer).. SÅ hvis du hører om tætterer indavlsparringer såkan du gøre DKK opmærksom på det.. SÅ får ejeren af hunden et advarselsbrev.. Og har h*n gjort det før eller gør det igen bliver der lavet avlsforbud på hunden. Det skal nok afholde de fleste fra at gøre det

Jeg har ikke tal på dem længere. Men sidst jeg undersøgte det var vi 560, ddber i danmark

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Matika
Ham her er for mig, stadig et pragteksemplar for en bordeaux, han var lidt for stor, men harmonisk og smuk i ydre og sind. Der har været mange delte meninger om ham gennem tiden, igen smag og behag er forskellig. Men jeg synes han var fantastisk smuk.

Hvor sjovt at du lige sætter billede ind af Meeko - han var den første DDB jeg så i virkeligheden, på en udstilling i Ballerup tilbage i .... øhh 2005 tror jeg.

 

Jeg syntes også han er en dejlig hund, men ja, der er mange meninger og holdninger til ham, og hans ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...