Hop til indhold

Markus Mühle raww-food...


Gæst fairlady
 Share

Recommended Posts

Gæst fairlady

Jeg vil gerne høre nogle erfaringer med Markus Mühle koldpresset foder. Jeg har nemlig tænkt på at prøve det til mine 2 voksne. Er foderpillerne på en størrelse så de passer til små hunde også?? Kunne det være godt at prøve sammen med Markus Mühle naturvital-koncentrat kosttilskud???

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 81
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Oscar Cairn Terriern
Jeg vil gerne høre nogle erfaringer med Markus Mühle koldpresset foder. Jeg har nemlig tænkt på at prøve det til mine 2 voksne. Er foderpillerne på en størrelse så de passer til små hunde også?? Kunne det være godt at prøve sammen med Markus Mühle naturvital-koncentrat kosttilskud???

 

Synes de er lidt for store til små hunde, som min en Cairn.. Men de er gode til Labrador størrelsen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

hmmmm syntes det er lidt svært. jeg valgte at køre videre med foderet da jeg syntes det blev bedre med deres øre og de virkede alle til at trives. Jeg har nu brugt 4½ sække til vores 3, så de har hver fået lidt over 1 sæk hver og så er det jo lidt svært at se det endelige resultat. men her kommer hvad jeg mener indtil nu :-D

 

De 2 flatter er meget bløde i pelsen, den ene ligner dog stadig en der har været en tur i tøretumbleren, men hans pels har heller aldrig være helt glat, men dog heller aldrig så slem som den er nu. labradoren har lidt tør hud ved armhulen (hvad pokker hedder det sted på hunden, det er lige bag forbenet, hvor de tit ikke har så meget pels) men igen han er slem til at have tør hud og det er noget vi tit bøvler med, men syntes faktisk det er slemt lige nu.

De har alle 3 fået meget dårlig ånde og det kom ret hurtigt da vi skiftede over til det, jeg tænkte at det kunne være det bratte foderskift, men det er kun blevet værre, især vores labrador har meget dårlig ånde og det plejer de ikke at have.

De 2 flatter har haft meget snask i øjnene. igen noget vi har været igennem før og noget de tit har.

Det var lidt de negative ting. af positive ting kan jeg sige at de aldrig har haft så fin afføring før, men det er så også lidt det syntes jeg.

Men igen i starten var jeg bare så begejstret for det, men nu ved jeg dælme ikke hvad jeg skal syntes om det. De har jo ikke været på det så længe og jeg har stadig 2½ sække tilbage og dem bruger jeg færdig, så må jeg se hvad resultatet er der.

 

Hov ang. de røde øre, så er det forresten gået væk igen. Noget jeg dog bed mærke i i går var at når jeg snakker med dem (sådan virkelig nusser igennem i pelsen), så har jeg sådan lidt fedtede og bedskidte fingre bagefter. Det er et kæmpe øv i mine øjne for det plejer at være et kæmpe minus i mine øjne og viser mig at foderet ikke er godt nok, vi har prøvet det et par gange før på andre mærker.

 

Det var vist det hele :roll: så ja jeg hælder nok mest til den negative side lige nu og er ikke så begejstret for det.

 

Men det dufter virkelig godt og hundene er vilde med det. vil dog også sige at foderpillerne egner sig bedst til mellemstore og store racer, da de er ret store nogen af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
Petrine har afprøvet det og hun synes det har en god størrelse selvom hun er en meget lille dame ;-) Har kun brugt det på rejser så ved ikke om det har dårlige effekter efter længre tid, men Petrine synes absolut at det smager dejligt.

 

Hvad bruger du til dagligdagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg har prøvet markus muhle, og jeg er stoppet med det igen!

 

De blev mere matte i pelsen, og her er det værd at bemærke at de altså kun får max 25% tørkost.

 

Jeg er meget opmærksom på forandringer, og jeg brød mig ikke det jeg så.

 

De elsker det, men jeg vil ikke løbe nogen risiko!

 

Efter to dage med eaglepack og deres sædvenlige hjemmelavede mad, skinnede pelsen igen.

 

Nu får de en smule selcted fish fra olivers, det og eaglepack ved jeg de fungere på, selvom olivers giver lidt rigeligt afføring :-D

 

Fedtet pels er tegn på at noget er galt, man skal ikke få fedtede fingre af at røre ved en hund!

 

Og tør hud :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg bruger MM og er yderst tilfreds med det.

 

Buddy har en fin blød pels, bløde trædepuder, fine tænder/gummer, god afføring osv.

 

Jeg har ikke noget at brokke mig over, hvad det foder angår. Det er et af de bedste foderprodukter jeg til dags dato har prøvet, og jeg har prøvet en del. :shock:

 

I starten var der en lille smule i et par dage med dårlig ånde, men jeg valgte at fortsætte og det er væk nu.

 

På mange af de andre foderprodukter har maven haft skreget på mere føde og han har haft luft i maven, det er også et overstået kapitel. Han virker mæt og veltilfreds og hans mave knurre ikke mere og der kommer heller ikke de hersens ildelugtende siverer mere :badr:

 

Han skal heller ikke have så meget af dette foder, som med de andre produkter, jeg har haft prøvet.

 

Jeg er yderst tilfreds med foderet, men du bør selv gøre dig en erfaring omkring det. Hvad der virker for den ene hund, virker ikke for den anden. Bare se i denne tråd.... ellers nogen af de andre fodertråde. :-)

 

Jeg tror ikke du kan finde et foder, som alle synes er godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

anne-marie jeg er faktisk glad for at høre at du har samme erfaring som mig, jeg har besluttet ikke at fortsætte med foderet, da vores simpelthen har fået så dårlig ånde så de ikke er til at være i nærheden af :( det har de aldrig haft før, men det er bare blevet rigtig slemt.

desuden har vores labrador fået så tør hud at han er helt skællet i pelsen når man har snakket med ham og det er jo slet ikke i orden. Diesle som ligner en der har været en tur i tørretumbleren bliver også bare værre og værre i pelsen og han er før første gang nogen sinde helt tør i huden nede ved haleroden. han er helt "hvid" i bunden af pelsen når man skiller den ad. det har vi aldrig prøvet ved flatterne, så i mine øjne er foderet lang fra optimal til vores og jeg har også valgt at stoppe med det med det samme. har godt nok 2½ sæk tilbage, men det ryger i vores stokerfyr i stedet for, for vil ikke bruge det til drengene mere, når jeg nu får bekræftet at det ikke kun er mig der har oplevet negative ændringer ved brugen af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er godt nok også lidt bekymret over det jeg læser, må lede vidre efter noget tørkost der virker sammen med BARF'en

 

hvis din hund trives på det, er der jo ikke noget i vejen for at fortsætte... hunde er ikke ens, hvad der virker på een er ikke nødvendigvis godt for andre ...

 

 

Som du kan læse af Tanjas indlæg, så trives Buddy jo ihvertfald på det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
hvis din hund trives på det, er der jo ikke noget i vejen for at fortsætte... hunde er ikke ens, hvad der virker på een er ikke nødvendigvis godt for andre ...

Enig :5up:

 

Man skal ikke gå i panik over at der er nogen hunde, der ikke fungere på et foder, for så ville vi alle kunne gå rundt og panikke, for som sagt så findes der ikke noget foder ALLE hunde, kan fungere på.

 

Jeg synes også du (Petrine) bare skal fortsætte, når du ikke har haft problemer før. Jeg går ikke ud fra at du også vil stoppe med at BARFe, hvis du høre, at nogen hunde ikke kan fungere på dette, hvilket Buddy i øvrigt ikke gør. :blink:

 

Almindelig BARF, men vi rejser en del og er generelt ustabile så det er bare ikke altid til at have gang i råt kød. Synes det har fungeret fint at skifte frem og tilbage med Mühle-tørkosten

Hvorfor så ikke fortsætte med det? :-)

 

Man skal passe på med at gøre foder til en større videnskab og problem end det reelt er. Har hunden det godt, og fungere den fint på et foder, jamen så er det jo fordi at netop dette er godt for ens hund, uanset om alle andre ikke kan tåle det.

 

Så ens hund er den eneste, der i bund og grund kan give et svar på om et foder er godt nok. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg bliver jo helt forvirret - har ikke fodret Petrine med det længre end 14 dage max ad gangen, så måske opdager jeg bare ikke om det er ok, men nej, hvis ikke jeg finder noget andet der virker, så holder jeg nok fast i det

Du må ikke blive så forvirret søde. :ae:

 

Hvis ikke du har opdaget noget usædvanligt eller negativt, så kan du roligt fortsætte med at bruge det foder. Du må ikke lade dig skræmme af, at nogen ikke har så god erfaring med dette. Det gør det ikke til et skidt foderprodukt.

 

Prøv bare at se på os mennesker hvor forskellige vi er. Jeg har en veninde som kan æde alt, og meget uden at man kan se det på hende. Hun kunne gå for at være en super atlet, men spiser hvad jeg vil kalde det, ret usundt.

Jeg selv spiser grønt hver dag, groft brød, ingen fedtstof, drikker masser af vand, ingen kaffe/the og yderst sjældent spiser slik eller drikker sodavand, men jeg skal stadig passe på med hvad jeg spiser, for jeg kan se det lige med det samme, hvis ikke jeg passer på, og jer er altså ikke en lille nips, men burde nok være det med det jeg spiser. :roll:

Nogen får bumser eller fedtet hud af bestemt føde, hvor andre ikke har nogen problemer ved selvsamme føde. Sådan er verdenen så 'uretfærdigt' skruet sammen, men det er ikke noget vi kan gøre ved. Vores og vores hundes kroppe reagere bare forskelligt på føde. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tanja har helt ret.

 

Og jeg kan komme med et eksempel her. Luna, min vapper, kan ikke tåle de fleste tørfoder typer. Vi har prøvet gud ved hvor mange, uden held. Og det selvom mange andre hunde trives på det.

 

Hvis jeg må give dig et råd, så foder med et foder, som din hund ser ud til at trives på. Og pyt så med, hvad folk siger:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

jeg vil også sige som de andre. hvis foderet fungere til din hund, så fortsæt du bare trygt på det. hunde er meget forskellige og de trives ikke alle på samme fodermærke. Jeg har også prøvet mærker andre har haft knap så gode erfaringer med, men som vores fungedere fint på og omvendet er mærke andre har gode erfaringer med, men hvor det ikke fungerede til vores. så det gælder bare om at finde et mærke du syntes fungere til DIN hund, så betyder det knap så meget hvad andre har af erfaringer med det, for det kan du alligevel ikke bruge til så meget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
anne-marie jeg er faktisk glad for at høre at du har samme erfaring som mig, jeg har besluttet ikke at fortsætte med foderet, da vores simpelthen har fået så dårlig ånde så de ikke er til at være i nærheden af :( det har de aldrig haft før, men det er bare blevet rigtig slemt.

desuden har vores labrador fået så tør hud at han er helt skællet i pelsen når man har snakket med ham og det er jo slet ikke i orden. Diesle som ligner en der har været en tur i tørretumbleren bliver også bare værre og værre i pelsen og han er før første gang nogen sinde helt tør i huden nede ved haleroden. han er helt "hvid" i bunden af pelsen når man skiller den ad. det har vi aldrig prøvet ved flatterne, så i mine øjne er foderet lang fra optimal til vores og jeg har også valgt at stoppe med det med det samme. har godt nok 2½ sæk tilbage, men det ryger i vores stokerfyr i stedet for, for vil ikke bruge det til drengene mere, når jeg nu får bekræftet at det ikke kun er mig der har oplevet negative ændringer ved brugen af det.

 

Jeg har også noget stående :lol:

 

Jeg kan godt forstå dig!

 

Jeg vil heller ikke løbe nogen risiko, jeg holder meget øje med mine piger og når de på så lidt tørfoder har en reaktion der rykker det hele, så er jeg stået af :-)

 

Det er dejligt at høre at det fungere for fx Buddy, og Petrine du bruger det jo også kun til feriefoder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst MigSelv

Hej

Herfra skal der lyde en stor anbefaling til dette foder.

Vi har stort set prøvet det meste på markedet, da vores hund tilsyneladende er meget kræsen.

Hills

Hills Scienceplan

Eukanuba

Royal Canin 2 varianter

Orijen

Acana 3 varianter

BARF

Ingen af disse foderproducenter, kunne holde hunden interesseret i mere end 3 dage.

Som et sidste forsøg ( var ved at blive desperate ), prøvede vi Markus Mühle. For hunden og os, var det her lykken. Han spiser hver dag, med den største fornøjelse. Foderet er drøjt, og ydermere en anelse billigere end de førnævnte.

Den besynderlige tøndefacon rundt om maven, ved bagt foder, er nu helt væk efter 2 ugers brug af MM. Risikoen for mavedrejning ( store hunde ), er også væk da foderet er koldpresset og ikke bagt.

Pelsen er mere blød, selv lugten af "våd hund" er nu kun minimal.

En anden fordel er, at risikoen for allergi er minimeret. Markus Mühle tilsætter ikke en masse kornprodukter, kun det hunden/ulven normalt ville spise. Dette kan vi nu også se, da hunden igen har fået pels/hår omkring øjnene.

Afføringsmængden er også reduceret, når en masse ubrugelige/ ikke fordøjelige fyldstoffer er fjernet fra foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...
hmmmm syntes det er lidt svært. jeg valgte at køre videre med foderet da jeg syntes det blev bedre med deres øre og de virkede alle til at trives. Jeg har nu brugt 4½ sække til vores 3, så de har hver fået lidt over 1 sæk hver og så er det jo lidt svært at se det endelige resultat. men her kommer hvad jeg mener indtil nu :-D

 

De 2 flatter er meget bløde i pelsen, den ene ligner dog stadig en der har været en tur i tøretumbleren, men hans pels har heller aldrig være helt glat, men dog heller aldrig så slem som den er nu. labradoren har lidt tør hud ved armhulen (hvad pokker hedder det sted på hunden, det er lige bag forbenet, hvor de tit ikke har så meget pels) men igen han er slem til at have tør hud og det er noget vi tit bøvler med, men syntes faktisk det er slemt lige nu.

De har alle 3 fået meget dårlig ånde og det kom ret hurtigt da vi skiftede over til det, jeg tænkte at det kunne være det bratte foderskift, men det er kun blevet værre, især vores labrador har meget dårlig ånde og det plejer de ikke at have.

De 2 flatter har haft meget snask i øjnene. igen noget vi har været igennem før og noget de tit har.

Det var lidt de negative ting. af positive ting kan jeg sige at de aldrig har haft så fin afføring før, men det er så også lidt det syntes jeg.

Men igen i starten var jeg bare så begejstret for det, men nu ved jeg dælme ikke hvad jeg skal syntes om det. De har jo ikke været på det så længe og jeg har stadig 2½ sække tilbage og dem bruger jeg færdig, så må jeg se hvad resultatet er der.

 

Hov ang. de røde øre, så er det forresten gået væk igen. Noget jeg dog bed mærke i i går var at når jeg snakker med dem (sådan virkelig nusser igennem i pelsen), så har jeg sådan lidt fedtede og bedskidte fingre bagefter. Det er et kæmpe øv i mine øjne for det plejer at være et kæmpe minus i mine øjne og viser mig at foderet ikke er godt nok, vi har prøvet det et par gange før på andre mærker.

 

Det var vist det hele :roll: så ja jeg hælder nok mest til den negative side lige nu og er ikke så begejstret for det.

 

Men det dufter virkelig godt og hundene er vilde med det. vil dog også sige at foderpillerne egner sig bedst til mellemstore og store racer, da de er ret store nogen af dem.

 

Hej Jeg køber Udos Choise til min hund. Det er godt for tør hud og pels. Det er kun lavet på planteolier. Her kan du læse lidt mere. Det er noget dyrt, men bedre en fiskeolier, syntes jeg. :lol:BARF - Udo's Choice

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige gået over på Markus Mühle. Jeg har rendt til dyrlæge med min schæfer siden d. 27-12-09 pga af tynd mave. Efter en del antibiotika og Hill's i/d endte jeg med at få hende kikkertundersøgt på Fakse Dyrehospital. Der blev også taget biopsier. Det viste sig at hun havde tynd og tyktarmskatar. :cry:

 

Så dyrlægen foreslog allerifoder og binyrebarkhormon. Indtil videre har jeg takket nej tak. :fornaermet: Hun havde det fint med at jeg først prøvede noget andet. Det måtte bare ikke indeholde gris og ko. Jeg gik tog en kold tyrker med min. Hun skulle erfter vægt have 325 gr om dagen, men det holder ikke. Hun får mindst 500 gr. Så bruger jeg resten af Hill's som godbider. Der ryger mange i løbet af dagen. Hun er en meget sulten dame! Jeg syntes nu hun tyggede mere på de små Hill's en på Markus. De er hurtug væk, da de ikke fylder så meget på gulvet. Det forstår hun ikke rigtig. :vedikke:

 

Meningen er at jeg vil bruge råt til hende også, når jeg kan se om hun trives på det. Indtil videre har jeg købt en sæk herhjemme, men vil klart købe det på Zooplus.de Det er jo under halv pris. Jeg bor næsten ved siden af Rigtighundemad, så jeg har nem adgang til det rå, og kan købe små mængder ad gangen. Frysepladsen er ikke så stor. Så jeg håber på det bedst. lige nu indeholder mit skur Det "gamle" foder fra Olivere's, hvilket jeg var rigtig glad for, 2 sække der ikke er åbnet. 13 kg Specifik c/i og så har jeg 11 kg Hill's i/d tilbage. Det sidste skal ejg nok få brugt. Måske skulle jeg starte en butik! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige gået over på Markus Mühle. Jeg har rendt til dyrlæge med min schæfer siden d. 27-12-09 pga af tynd mave. Efter en del antibiotika og Hill's i/d endte jeg med at få hende kikkertundersøgt på Fakse Dyrehospital. Der blev også taget biopsier. Det viste sig at hun havde tynd og tyktarmskatar. :cry:

 

Så dyrlægen foreslog allerifoder og binyrebarkhormon. Indtil videre har jeg takket nej tak. :fornaermet: Hun havde det fint med at jeg først prøvede noget andet. Det måtte bare ikke indeholde gris og ko. Jeg gik tog en kold tyrker med min. Hun skulle erfter vægt have 325 gr om dagen, men det holder ikke. Hun får mindst 500 gr. Så bruger jeg resten af Hill's som godbider. Der ryger mange i løbet af dagen. Hun er en meget sulten dame! Jeg syntes nu hun tyggede mere på de små Hill's en på Markus. De er hurtug væk, da de ikke fylder så meget på gulvet. Det forstår hun ikke rigtig. :vedikke:

 

Meningen er at jeg vil bruge råt til hende også, når jeg kan se om hun trives på det. Indtil videre har jeg købt en sæk herhjemme, men vil klart købe det på Zooplus.de Det er jo under halv pris. Jeg bor næsten ved siden af Rigtighundemad, så jeg har nem adgang til det rå, og kan købe små mængder ad gangen. Frysepladsen er ikke så stor. Så jeg håber på det bedst. lige nu indeholder mit skur Det "gamle" foder fra Olivere's, hvilket jeg var rigtig glad for, 2 sække der ikke er åbnet. 13 kg Specifik c/i og så har jeg 11 kg Hill's i/d tilbage. Det sidste skal ejg nok få brugt. Måske skulle jeg starte en butik! :blink:

 

Ha ha det kender jeg godt, efter Vic havde dårlig mave og vi var igennem mange slags foder. Vi har også et helt skab fyldt med foder han ikke kan tåle, og vi er også endt på Marcus Mühle og nul gris og ko.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...